Iszonyatos fájdalmak közepette nyerte meg a világbajnokságot Max Verstappen

Forma-1, Max Verstappen, Abu-dzabi Nagydíj 2021, futam
Max Verstappen of Red Bull Racing Honda wins last race and World Champion 2021 in Yes Marina Circuit, Yes Island, Abu Dhabi, Uniter Arab Emirates, 12 December 2021 (Photo by Andrea Diodato/NurPhoto) (Photo by Andrea Diodato / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Max Verstappen eddig nem kommentálta a tavalyi drámai szezonzáró futamot, időre volt szüksége, hogy a Mercedes és Lewis Hamilton felől érkező nyomás csillapodjon. Most viszont reflektál a 2021-es szezonra, a meghatározó pillanatokra és az őt ért támadásokra is. A holland versenyző a brit Guardiannak adott terjedelmes interjút.

A 2021-es világbajnoki cím a szezon utolsó körében, szinte az utolsó métereken dőlt el.

Mi járt a fejemben? - tette fel a kérdést magának Max Verstappen. Kizárólag egy dolog:

Éreztem, hogy az új rajtnál van a legnagyobb esélyem. Teljes padlógázra léptem, amikor éreztem, hogy begörcsöl a lábam.

A fájdalom csak erősödött, de nem emelhettem el a gázpedálról a lábam.

Nem mozdulhattam, lehetetlen volt. Tudtam, hogy bármi is történjen, végig kell csinálnom. Az adrenalin persze segít ilyenkor, tompítja a fájdalmat, de azt hiszem volt három másodperc amikor el kellett emelnem a lábam a gázról. Aztán két hosszú egyenest követően láttam Hamiltont, ahogy szorosan mögöttem van. A lábam itt már nemcsak görcsölt, de hevesen remegett is.

A stressz olyan szintre emelkedett, amikor már az egész tested reagál rá, de mégsem adhatod fel" - mondta a holland.

Verstappen 2021-ben tízszer indult az első rajtkockából, tíz futamot nyert meg, és tizennyolcszor állt dobogón. Az Emirátusokban brilliáns mozdulatokkal használta ki az ötös kanyart, amiből elsőként kigyorsítva a világbajnoki címet is megszerezte.

"Tudtam, hogy valamivel több helyem van, mint Hamiltonnak. Éreztem, hogy nem számít rá, hogy megpróbálom megelőzni az ötös kanyarban"- mondta a holland, akinek később

az édesapja is beismerte: váratlan húzás volt tőle ez a manőver.

Hamilton újra megpróbált visszatámadni, de Verstappen elhárította azt, így elsőként intette le a kockás zászló Abu-Dzabiban az újdonsült világbajnokot.

"Nem hittem el. Főleg, hogy az egész versenyen úgy tűnt: nem fogok győzni.

Aztán hirtelen megfordul veled a világ, te vagy a világbajnok.

Azt látod ahogy a csapattagok és az édesapád fut feléd. Ezért dolgoztam egész életemben. Ez volt az álmom."

Max Verstappen és a Red Bull Racing ünneplése Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Mark Thompson

Verstappen nevetve hozzátette:

Elmondta, hogy mire emlékszik a pillanatból, amikor Hamilton odament hozzá:

Megkérdezték Verstappentől, hogy át tudja-e érezni Hamilton helyzetét, mire a világbajnok így válaszolt:

Verstappen és a Red Bull pezsgőfürdőben Forrás: Red Bull Racing Twitter oldala

A két rivális tavaly december óta nem beszélt egymással, amiről Verstappen azt mondta, hogy ez a helyzet teljesen normális, hiszen rengeteget találkoznak a versenyhétvégéken.

Azt is elmondta, hogy beárnyékolják-e a történtek, a versenyigazgatót ért támadások az örömét:

Beszélt arról is, hogyan élte meg a Brit Nagydíjat, ahol az első körben Hamilton kilökte, és 290 km/h sebességgel csapódott be kocsijával a gumifalba. Miközben ő a kórházi vizsgálatokon esett át, a brit és csapata önfeledten ünnepelte a futamgyőzelmet.

"A legfájdalmasabb pontja volt a szezonnak.

Max Verstappen 290km/h-val történő becsapódása után a Brit Nagydíjon Forrás: F1

Hozzátette, hogy az eset miatt nem neheztelnek a Mercedesre:

Elismerte, hogy a tavalyi szezont nem csinálná végig újra.

"Nem lehet minden évet ilyen drámai közegben teljesíteni. Nem egészséges se nekem, se a csapatnak. A Mercedesnek se."

Abu-Dzabiban, a drámai futam leintése után Verstappen az autója mellett pihent meg Forrás: Red Bull Racing Twitter oldala

Max Verstappen élete nem sokat változott mióta világbajnok lett:

Amikor otthon vagyok továbbra is azokat a dolgokat csinálom amiket azelőtt is, hogy világbajnok lettem.

Végül pedig a 2022-es szabályváltoztatásokhoz fűzött néhány gondolatot. Úgy véli, hogy az autók valamivel lassabbak lesznek, ez pedig azt jelentheti, hogy több akciót látunk majd a pályákon.

Forrás