Társoldalunk:
Hírlevél

Totális bizonytalanság és ugrás a sötétbe - így várja a McLaren a Forma-1 új korszakát

2022.02.01. 07:05

A 2022-es szezonban a Forma-1 új időszakhoz érkezik a megreformált technikai szabályozással, a cél, hogy kiegyenlítettebbé tegyék a mezőnyt és több csatát láthassunk a versenyhétvégéken. A McLaren úgy érkezik az új idénybe, hogy a Hondával való 2017-es szétválásuk óta csak növelték a megszerzett pontjaik számát szezonról szezonra, miközben Mercedes-motorra váltottak. 

Zak Brown a RacingNews365.com-nak adott interjújában beszélt arról, hogy optimista, hiszen a szabályok ilyen mértékű változtatása előidézi az ismeretlen változók megjelenését.

Nincs valós adatunk, a szimulációkat kivéve. – mondta. – Persze nyilván tudják, hogy ebben mennyire jók a Forma-1-es istállók, mégis feszült izgalom van a csapatban."

"Elméletben boldogok vagyunk, jól érezzük magunkat, mert elértük a kitűzött céljainkat, de mivel nincs összehasonlítási alapunk, vagy bármi egyéb, amihez viszonyíthatnánk akár az előző évekből, így nagyrészt az ismeretlennel nézünk szembe."

Daniel Ricciardo 2021-es monzai futamgyőzelmeForrás: AFP/Miguel Medina

Brown beszélt arról is, hogy benne van a hibafaktor az új szabályok bevezetése miatt az autók tervezésében és előkészítésében:
Úgy gondolom ez az, ami hihetetlenül izgalmassá fogja tenni a Forma-1-et 2022-ben. Lesznek, akik jól mérik fel a helyzetet, és lesznek akik elkalkulálják magukat."

"Továbbá azt hiszem, lesz meglepetés a mezőnyben. Hogy ki és hogyan? Ezt előre senki nem tudja."

Kiegyenlítődő élmezőny? 

A legtöbb csapat számára a legfontosabb módosítás a költségvetési plafon csökkentése. Idén 140 millió dollár lesz a plafon, a 2023-as szezon végére pedig 135 millió dollárban maximálják. Ennél többet nem lehet egy idényben elkölteni.

Brown azt reméli, hogy a szabálymódosítások előrehaladtával a Forma-1-es topcsapatok között egyre kiegyenlítettebb lesz a csata, de számol azzal is, hogy a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari továbbra is előnyt fog élvezni a meglévő infrastruktúrájuk miatt.

A McLaren negyedik lett a konstruktőri bajnokságban tavaly, miután a Ferrari lehagyta őket a fejlesztési versenybenForrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene - Formula 1

Azt hiszem, idővel egyre kiegyenlítettebb lesz az élmezőny, de például a McLarennek még mindig fejlődnie kell az infrastruktúrát illetően. Ott van a szélcsatorna építése, vagy hasonló természetű dolgok. Habár úgy vélem, öt vagy hat csapat is ugyanabból a költségvetési sapkából fog dolgozni, nem mindannyian azonos szinten lépünk be a versenybe. Időbe fog telni, talán néhány évbe is, hogy felzárkózzunk, és meglegyen mindaz számunkra is, ami a Ferrarinak vagy a Mercedesnek van. Mondhatjuk, hogy éves szinten ugyanaz áll rendelkezésünkre nekünk is, mint nekik, de nem rendelkezünk ugyanazokkal az eszközökkel, ugyanazzal az infrastruktúrával."

Valamint hozzátette: Továbbra is úgy gondolom, hogy a topcsapatok előnnyel érkeztek meg az új korszakba, de remélhetőleg ezt mi és a többiek idővel eltüntetjük, hogy valóban egyenlő esélyeink legyenek, de még nem tartunk ott."

A McLaren február 11-én mutatja be az MCL36 elnevezésű autóját. A csapatban továbbra is Daniel Ricciardo és Lando Norris ül a kormányok mögött, immáron második éve csapattársakként. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK