Nem ment át a törésteszten a Red Bull és a Mercedes 2022-es versenyautója

Forma-1, Abu-dzabi Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sergio Pérez, Red Bull
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 12: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Red Bull Racing RB16B Honda leads Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 during the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on December 12, 2021 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Clive Rose/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Sajtóértesülések szerint a Red Bull és a Mercedes új autója sem ment át a törésteszten. Állítólag azonban a történtek a bikásoknál és a címvédő istállónál sem keltettek komoly aggodalmakat.

Bár a tesztekre még három és fél hetet kell várni, és az első bejelentett autóbemutató is közel két hét múlva lesz, a háttérben már javában zajlik a procedúra, hogy ezek a versenygépek engedélyt kapjanak arra, hogy valóban pályára gurulhassanak. Egészen konkrétan a töréstesztekről van szó, ami garantálja, hogy kizárólag a biztonsági előírásoknak teljes mértékben megfelelő kocsik körözhessenek.

A Red Bull és a Mercedes sem ment át a törésteszteken Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Clive Rose

A hírek szerint azonban mindez nem mindenkinél megy simán. A Motorsport.com olasz kiadása úgy értesült, hogy a Red Bull és a Mercedes sem ment át minden próbán.

Az RB18-asnál állítólag az autó elején akadtak gondok, míg a W13-as az oldalterheléseket nem bírta ki.

Az energiaitalosok esetében nem először fordul elő hasonló probléma, ráadásul korábban is a kocsi eleje nem volt elég strapabíró. Adrian Newey, a csapat technikai főigazgatója állítólag extrém megoldással próbálkozott, és egy karbonréteggel igyekezett áthidalni az FIA szigorú előírásait olyan módon, hogy az ne borítsa fel az ambiciózus terveit.

Egy ilyen esemény soha nem jön jól, hiszen ennek következtében át kell alakítani az autót, ami nyilvánvalóan késlelteti az egyéb fejlesztések ütemtervét. A Red Bull ráadásul még nem is jelentette be, hogy mikor mutatják be az idei versenygépüket, így adódik a logikus következtetés, hogy a kettő között ok-okozati összefüggés van.

Ugyanakkor az sem kizárható, hogy csupán véletlen egybeesésről van szó. Christian Horner csapatfőnök nemrég úgy nyilatkozott, hogy a céljaik többségét elérték, most pedig a RacingNews365.com egy meg nem nevezett forrásra hivatkozva azt állítja, hogy a csapatnál egyáltalán nem aggódnak a probléma miatt. Ugyanez a személy azt is megerősítette, hogy

a bemutató időpontját sokkal inkább egy szponzori tevékenység határozza meg, mintsem bármilyen, az autóhoz köthető probléma.

Érdekesség, hogy Newey autója már akkor is bukott el törésteszten, amikor még más csapatnál dolgozott. A brit szakember által a 2003-as idényre tervezett McLaren MP4-18 olyannyira félresikerült, hogy végül egyetlen futamon sem indult el.

A Mercedesnek megvan a B-terve Forrás: Mark Sutton / LAT Images/Motorsport Images/Mark Sutton

Ami a Mercedest illeti, a brackley-i alakulat ugyancsak extrém megoldással próbálkozott, csak éppen az autó oldalánál. Mint kiderült, átlépték a határt, de a Red Bullhoz hasonlóan ők sem estek pánikba. James Allison technikai főigazgató, valamint Mike Elliott technikai igazgató már korábban kidolgozott egy B-tervet, de némi csúszással így is számolniuk kell.

Akárhogyan is hatnak a történtek a két csapat idei szezonjára, vagy annak elejére, szembeötlő, hogy pont azokról az istállókról van szó, amelyek a legtovább fejlesztették tavalyi autójukat, hiszen ők ketten küzdöttek a bajnoki címért. Ezzel szemben a többiek nagyon hamar leálltak, és minden erőforrásukat az idei versenygépre csoportosították át. Így tett a Ferrari is, és a maranellóiak kocsija a hírek szerint már decemberben átment a törésteszten.