Az Ausztrál Rend tagjává választották Daniel Ricciardót, a McLaren pilótáját, aki a „motorsportban versenyzőként és nagykövetként, valamint a közösségért végzett jelentős szolgálataiért" kapta meg ezt az elismerést. A kitüntetés ezen felül elismeri a jótékonykodását is, beleértve a fiatal gokartversenyzőket felkaroló, Ausztráliában működő programját. A 32 esztendős pilóta egyike azon hét embernek, akik a motorsportban tevékenykedve részesülnek az elismerésben.
„Boldog vagyok, hogy az ausztrál zászlót képviselhetem, igazán értékelem az elismerést" – írta Ricciardo a közösségi oldalain, aki Ausztrália Rendjének érmét (OAM) kapta, amely a Rend ötfokozatú kitüntetései közül az ötödik, és korlátlan számban odaítélhető. Ezzel szemben Ausztrália Rendjének rendtagjává (AC) évente legfeljebb 35 embert választhatnak. Az idei évben összesen 1040 ausztrál állampolgárt választották be a Rend tagjai közé.
A tavalyi szezont a pontverseny 8. helyén záró, az összetett 6. helyét megszerző csapattársánál 45 ponttal kevesebb gyűjtő Ricciardo számára most ugyanakkor aligha ez a kitüntetés a legfontosabb, hiszen annak ellenére nem lehet elégedett első mclarenes idényével, hogy az Olasz Nagydíjat megnyerte.
A 2022-es szabályváltozás viszont lehetőséget kínálhat neki arra, hogy végre olyan teljesítményt nyújtson, amilyet a csapat és ő is elvár.
„Ha tavaly júliusban tette volna fel ezt a kérdést, azt feleltem volna, hogy pusztán az, hogy ez egy új kezdet lesz – válaszolta az Auto Motor und Sportnak adott interjúban arra, hogy mi segítheti az új szabályokkal. – Az új szabályok mindig izgalmasak, ugyanakkor nem gondolhatjuk, hogy garantáltan jobb lesz tőlük minden. Az új nem mindig jelent jobbat. De versenyzési szempontból, ha a mezőny szorosabb lesz, attól izgatott leszek. Élvezem a kerék a kerék elleni csatákat, és meg akarom mutatni a képességeimet. Talán ez előny lesz nekem és örülnék neki, ha így lenne."
A tavalyi McLaren bevallottan nem feküdt az ausztrálnak, aki nem tudta úgy vezetni az autót, ahogyan az számára természetes lenne, és kénytelen volt kemény munkával alkalmazkodni a kocsihoz. Ebből a szempontból is jól jön neki, hogy az idei évben teljesen más autót kell majd vezetnie, de azért nem ringatja magát abba a reménybe, hogy ez egy csapásra megoldja a gondjait.
„Soha nem adom fel a reményt. Nem én vagyok az első pilóta a csapatban, aki azokat a korlátozó tényezőket érezte az autóval, amit érzett. Nem akarom azt mondani, hogy ezen dolgok közül némely kódolva van az autó DNS-ébe, mert egy autó változik az idő előrehaladtával. De amennyire tudom, egy ideje a McLaren is tudatában volt ennek."
Talán most többet volt róla szó, mint a múltban, és szerintem tehetünk egy lépést a jó irányba, de hogy ettől hirtelen eltűnnek-e a gondjaim? Erre nem számítok.
Ha mégis, akkor az szerintem azért lesz, mert a vezetési stílusommal alkalmazkodni fogok az új szabályokhoz. De fel akarok készülni arra, ha nem így lesz. A tény, hogy egyre jobb lettem a 2021-es autóval, szintén kedvezhet nekem a 2022-es kocsival" – fejtegette.
Ricciardo tehát folytatni akarja a tavaly megkezdett kemény munkát, aminek köszönhetően a szezon második felére már jobban összebarátkozott az autóval, és amivel az idén még tovább fejlődhet.