Vágólapra másolva!
A mezőny két olasz csapata, a Ferrari és az Alpha Tauri tesztelt elsőként ebben az évben. A maranellóiak azonban a félreértések elkerülése végett módosítottak eredeti elképzelésükön.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Ferrari négynapos teszttel indítja az évet, és keddtől péntekig a két állandó pilóta, valamint az akadémiájukon nevelkedő Robert Svarcman vezetheti az autót. Ezzel párhuzamosan az Alpha Tauri is bejelentette, hogy három napon át a faenzai központjukhoz közeli Imolában készülnek az idényre.

A Ferrari az eredeti tervekkel szemben 2018-as autóval tesztelt

A Ferrari előzetesen azzal számolt, hogy a tavalyi SF21-est guríthatja a fioranói pályára. Bár a korábbi szabályozás úgy szólt, hogy csak minimum kétéves autóval lehet korlátlanul tesztelni, az idei technikai előírások annyira eltérnek a tavalyiaktól,

hogy semmilyen előnyt nem jelent, ha valamelyik istálló a 2021-es változatot használja.

Ennélfogva az lenne a logikus, ha ezt a sportszabályzatba is belefoglalnák, ami könnyen lehet, hogy valamikor meg is történik, de a jelenleg érvényben lévő változatában a régi szabály szerepel. Az FIA még tavaly áprilisban adta ki a dokumentum első verzióját, de már akkor tudni lehetett, hogy ez rengeteg ponton változni fog a következő szűk egy év alatt.

A frissített változatot csak azután tehetik közzé, hogy az FIA, az F1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media, valamint a csapatok megegyeznek egymással bizonyos kérdésekben, majd a február elején ülésező Motorsport Világtanács is jóváhagyja a tervezetet. Az érintetteknek többek között a sprintfutamokkal kapcsolatos szabályokról, valamint a pénteki szabadedzések időtartamának meghosszabbításáról kell megállapodniuk.

Ennek eredményeképpen viszont a csapatok egyelőre bizonytalanságban vannak a tesztelésre vonatkozó előírásokat illetően. Bár az Autosport értesülései szerint már

benyújtottak egy kérvényt annak érdekében, hogy engedélyt kapjanak a tavalyi versenygépek korlátlan használatára, de ha így is történt, eredményt még nem értek el vele.

Emiatt a Ferrari közleményben tudatta, hogy változtattak az eredeti elképzelésükön, és Svarcman az SF21-es helyett a 2018-as SF71H-t vitte pályára. Hogy a következő három napra vonatkozóan mi lesz a döntés, arról később adnak tájékoztatást. Ami biztos, hogy szerdán Charles Leclerc lesz soron.

Az Alpha Taurinál Gasly kezdte meg a tesztelést

Ami az Alpha Taurit illeti, a faenzai istállónál nem volt ilyen jellegű zavar, hiszen eredetileg is a 2020-as AT01-est akarták pályára vinni. Az imolai tesztelést Pierre Gasly kezdte, de szerdán vélhetően Cunoda Juki is lehetőséget fog kapni.