Andretti nem adta fel, hogy belépjen a Forma-1-be

Michael Andretti
INDIANAPOLIS, INDIANA - MAY 26: Michael Andretti drives a car prior to the 103rd running of the Indianapolis 500 at Indianapolis Motor Speedway on May 26, 2019 in Indianapolis, Indiana. Chris Graythen/Getty Images/AFP (Photo by Chris Graythen / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Mario Andretti, az F1-ben is világbajnok autóversenyző legenda elmondta, hogy fiának, az IndyCarban sikeres Michaelnek továbbra is célja, hogy csapatot indítson az első számú nemzetközi sorozatban.

A tavalyi helyzettel ellentétben idén ugyanolyan tulajdonosi összetételben és névvel futnak neki a csapatok a szezonnak, mint egy éve, de ősszel komoly esély látszott rá, hogy az egyik gazdát cseréljen. A mezőny hátsó feléhez tartozó Alfa Romeóról van szó, a korábbi Sauberről, és az IndyCarban érdekelt Michael Andretti állt közel a felvásárlásához, mérvadó újságírók is a tárgyalások előrehaladott állapotáról számoltak be.

Az egyezség a pénzügyi részletek miatt meghiúsult, az üzletember egyelőre továbbra is csak pilótaként járt az F1-ben (1993-ban a McLarennél Ayrton Senna csapattársa volt, kevés sikert elérve). Apja viszont, aki 1978-ban megnyerte a világbajnoki sorozatot, magabiztosan közölte, hogy a tervet nem tette a fiók mélyére, fog még próbálkozni.

Michael Andretti az IndyCar után a Forma-1-ben is indítana csapatot Forrás: Getty Images via AFP/2019 Getty Images/Chris Graythen

– mondta a RacingNews365.com-nak. – Annak szenteli a figyelmét, hogy belépjen a Forma-1 világába, jó szakemberek állnak mögötte. Kövessék a fejleményeket! Még nincs vége a történetnek."

Az amerikai piac miatt a Forma-1 vezetése bizonyára örömmel fogadná Michael Andretti érdeklődését, akár új csapat indításáról, akár egy meglévő megvételéről lenne szó, bár mindkettőhöz göröngyös út vezet, hiszen egy új belépőnek 200 millió dollárt kell letennie az asztalra, míg egy istálló felvásárlására igen szűkek a lehetőségek. A prognózisok ugyanakkor azt vetítik előre, hogy a Forma-1 üzleti értéke jelentős növekedés előtt áll, így akár új belépőként is megérheti nevezni. A Haas amerikai tulajdonban van, de amerikai pilótát továbbra sem foglalkoztatnak.

Az Alfának hiányzott a fejlesztésekhez köthető remény

Az Alfa Romeo csupán a Haast megelőzve 9. lett a bajnokságban, pedig az autója teljesítménye alapján illett volna megelőznie az adódó lehetőségeket sokkal jobban kihasználó Williamst. A csapat az elsők között tette félre a 2021-es modell fejlesztését annak érdekében, hogy a vadonatúj műszaki szabályok szerint készülő autó minél jobb alapokról induljon.

Az Alfa Romeo helyzetkihasználása nem volt jó 2021-ben Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Lars Baron

„Nagyon hamar 2022-re koncentráltunk, már 2020 végén. És valószínűleg alábecsültem, hogy 22 futamot kell ugyanazzal az autóval teljesíteni" – nyilatkozta Frédéric Vasseur csapatfőnök az Autosportnak.

„A teljesítményünk nem volt annyira rossz, 2020-hoz képest javultunk."

„Választanunk kellett, hogy pénzt, időt és energiát fektetünk 2021-re, amitől esetleg azt várhatjuk, hogy a 9. helyről a 8.-ra lépünk, vagy minden erőforrássunkkal 2022-re koncentrálunk, amiben szerintem több lehetőség rejlik. Egy évvel ezelőtt megtettük a tétjeinket, néhány hónap múlva kiderül, mi az eredménye!"

A csapat két új versenyzővel, Valtteri Bottasszal és az első kínai F1-es pilótával, Csou Kuan-jüvel vág neki az új korszaknak.