Társoldalunk:
Hírlevél

Nincs ok nyugtalankodni a Mercedes motorja miatt

2022.01.21. 10:16

A McLarennél nem tartanak a beszállítójuknál 2021-ben felmerült problémák miatt. Zak Brown egyeztetett a témában Toto Wolff-fal, aki állítása szerint optimistának tűnt.

A tavalyi bajnoki küzdelemben nem lett döntő tényező az erőforrások megbízhatósága, Max Verstappen és Lewis Hamilton is megúszta az ilyen okból bekövetkező szívfacsaró kiesést. A Mercedesnél azonban baj lehetett volna, ha kevésbé elővigyázatosak, ősszel ugyanis elég rendszeressé vált náluk a motorcsere, a britnek például két alkalommal szereltek be büntetés árán vadonatúj V6-ost; jóllehet, ezért cserébe jóval nagyobb teljesítményt facsarhatott ki belőle, mint a szezont eggyel kevesebb egységgel teljesítő riválisa.

A Mercedes hosszú idő óta először szembesült komolyabb motorproblémákkalForrás: AFP/Jim Watson

Arról kevés információ derült ki, a korábban megbízhatóságban is etalonnak számító gyártónál mi siklott félre, de Toto Wolff elárulta, hogy 2019-ből eredtek a problémák, amikor a Ferrarival szembeni lóerőhátrányt próbálták behozni. A jelek szerint túlfeszítették a húrt és kibuktak a hiányosságok, ahogy szorosabb csatára kényszerítette őket a Red Bull és minden korábbinál többet kellett kipréselni a motorokból.

A Mercedes egyik ügyfele, a McLaren vezetője szerint ugyanakkor a gyártó jó irányba tart, miután szembesültek a nehézségekkel. „Jónak érzik a fejlesztéseiket – nyilatkozta Zak Brown az Autosportnak. – Szerencsére jó volt a megbízhatóságunk tavaly, de ez nem csak magán az erőforráson múlik, a stábunk szép munkát végzett ezzel kapcsolatban. Nálunk nem okozott annyi aggodalmat a téma, mint másoknál."

Beszéltem Totóval a múlt héten, és elég optimista volt. Nem aggódom a motor miatt.

A McLaren nem aggódik a motorok miattForrás: AFP/Nicolas Tucat

Az összképhez hozzátartozik, hogy más mercedeses istállókhoz hasonlóan a McLarennél sem tudták a pilóták a keretben engedélyezett három V6-ossal teljesíteni a szezont. 2022-ben a motorok szempontjából az lesz a fő változás, hogy 10%-ra növelik az üzemanyagok etanoltartalmát, így a gyártóknak meg kell próbálniuk behozni az ebből fakadó teljesítménycsökkenést.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK