Társoldalunk:
Hírlevél

A Ferrari korábbi partnere szállítja az egyenfelniket az idei évtől a Forma-1-ben

2022.01.15. 20:49

Az új autók mellé az idei évtől jönnek az egyforma felnik a Forma-1-ben, amelyeket a Ferrari korábbi partnere bocsát a csapatok rendelkezésére. Mivel a BBS több mint tíz év után tér vissza, a csapatok aggódnak egy kicsit. 

Az idén komoly technikai szabályváltozások lépnek életbe a Forma-1-ben, az autók koncepcióját alapjaiban megváltoztató, szemre is látványos módosítások egyik eleme pedig, hogy nagyobb, 18 colos felnikre szerelt kerekeken fognak gurulni a kocsik. És nem akármilyen felniken, mostantól ugyanis azok is egységesítve lesznek, most pedig hivatalosan is bejelentették, hogy melyik gyártó fogja szállítani őket.

A felnik belsejét (is) eddig az adott csapatra szabta a beszállító, de ez mostantól nem így leszForrás: NurPhoto/Joan Valls/NurPhoto/Joan Valls

Az egyenfelnik egyebek mellett csökkenteni fogják a költségeket is, a csapatok eddig ugyanis különösen nagy gondot fordítottak arra, hogy aerodinamikai előnyökhöz jussanak az egyedi kialakításukkal, illetve a gumik előkészítésében és optimális használatában is kulcsszerepük volt. Ez a terület mostantól azonban kiesik a fejlesztési versenyből.

A 18 colos felniket ettől az évtől a BBS fogja gyártani és szállítani az összes csapatnak,

miután már a Motorsport Világtanács 2019 decemberi ülésén megegyeztek erről, de mivel az új szabályokat a koronavírus-járvány miatt 2020-ban 2021-ről 2022-re halasztották, csak most, a tokiói autó és motorkiállításon jelentették be hivatalosan az együttműködést.

A RacingNews365.com értesülései szerint mindez azt is jelenti, hogy a BBS mostantól az F1 hivatalos felniszállítójaként hivatkozhat magára.

Már 18 colos felnik (jobbra) lesznek az autókonForrás: Steven Tee / LAT Images/Motorsport Images

A BBS egyébként hosszú éveken át a Ferrari partnere volt, az 1999 és 2004 közötti sikerkorszakban (zsinórban 6 konstruktőri és 5 egyéni világbajnoki cím) is ők szállították a felniket a vörösöknek, egészen 2011-ig. Azóta pedig nemcsak Maranellóban, hanem az F1-ben sem voltak jelen, ezért a csapatok korábban aggodalmukat fejezték ki, mondván nem biztos, hogy szerencsés olyan gyártóra bízni a munkát, amelynek nincs tapasztalata az utóbbi évekből. A másik, ami nemtetszést váltott ki, hogy 2020-ban csődeljárás alá került a cég, de azóta rendeződött az anyagi helyzete, amiről a csapatokat is biztosították.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK