Társoldalunk:
Hírlevél

Véres plüss kutyát küldött egy állatvédő szervezet az F1 vezérének

2022.01.09. 16:15

Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója egy véresnek tűnő plüss kutyát kapott a PETA állatvédő szervezettől. Az aktivisták azon háborodtak fel, hogy egy, a Liberty Mediához legfeljebb lazán köthető vállalat szponzorál egy kutyaszánversenyt.

A PETA (People for the Ethical Treatment of Animals, vagyis emberek az állatokkal történő etikus bánásmódért) szervezete saját honlapján közölte, hogy egy „halott kutyát” küldtek Stefano Domenicalinak, az F1 elnök-vezérigazgatójának. Az idézőjel szerencsére indokolt, mert valójában csak egy plüssállatról van szó, ami a piros festéknek köszönhetően véresnek tűnik.

A PETA egy véresre festett plüsskutyát küldött DomenicalinakForrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Chris Graythen

A drasztikus akciót egy szponzoráció váltotta ki, ami közvetetten az F1-hez is köthető, de valójában egy attól teljesen független vállalatról van szó. A történet kiindulópontja az Iditarod elnevezésű alaszkai kutyaszánverseny, aminek 1973 óta történelme során a szervezet állítása szerint már több mint 150 állat pusztult el.

Ezt a viadalt támogatja évi 180 ezer dollárral a GCI nevű telekommunikációs vállalat, ami az állatvédő aktivisták megfogalmazása szerint a Forma-1 testvérvállalata, hiszen a sorozathoz hasonlóan a Liberty Media birtokolja. Azonban ez így, ebben a formában nem igaz.

A valóság az, hogy a Liberty Mediából 2014-ben kivált a Liberty Broadband nevű cég, aminek szintén Greg Maffei a vezérigazgatója, de többé-kevésbé egymástól függetlenül működnek. A GCI pedig utóbbinak a leányvállalata, vagyis elméletileg nagyon lazán, gyakorlatilag viszont semennyire nem kapcsolódik a Forma-1-hez, amit a Liberty Media 2017 elején szerzett meg véglegesen. Mindezek ellenére a PETA abban bízik, hogy Domenicali meggyőzi az amerikai cég vezetését, hogy „lépjenek rá a fékre”, csakhogy ezt a fentiek fényében nehéz elképzelni.

Mi a közös az ExonMobilban, a Jack Daniel’s-ben és a Coca-Colában? – áll a PETA közleményében. – Miután értesültek az Iditarod kegyetlenségéről, és meghallgatták a PETA képviselőit, visszavonták a szponzorációt, és minden kapcsolatot megszakítottak a halálos versennyel.” 

Az alaszkai kutyaszánversenyt támogató vállalatnak nincs sok köze az F1-hezForrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Joshua Corbett

Persze a PETA sem tart minden F1-es szereplőt patás ördögnek, olyannyira, hogy Lewis Hamiltont kétszer is elismerték. 2018-ban őt választották meg az év személyiségének, tavaly év végén pedig az ő vegán hamburgerezőjének ítélték oda az újonnan létrehozott „év vállalata” díjat. A hétszeres világbajnokot pénteken is felköszöntötték születésnapja alkalmából.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK