Russell a pályán és azon kívül is élete legkeményebb idényére készül

Forma-1, USA Nagydíj, George Russell, Williams
AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 21: George Russell of Great Britain and Williams walks in the Paddock during previews ahead of the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on October 21, 2021 in Austin, Texas. Chris Graythen/Getty Images/AFP (Photo by Chris Graythen / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
George Russell nemcsak a sűrű versenynaptár miatt számít nehéz szezonra az idei évben. A brit pilóta úgy véli, nem feltétlenül az lesz a végső győztes, aki az idény elején a leggyorsabbnak bizonyul, ami pedig őt magát illeti, szerinte profitálni fog az elmúlt években tapasztalt nehézségeknekből.

Kőkemény szezonnak néz elébe a Forma-1 mezőnye, hiszen a tervek szerint idén rekordot jelentő 23 futamot rendeznek. Ráadásul a tavalyinál jóval hamarabb, november 20-án vége lesz, hogy még a labdarúgó világbajnokság előtt befejezzék.

Russell rendkívül kemény szezonra számít Forrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Chris Graythen

Ennélfogva a pilótáknak soha nem látott sűrűségű menetrenddel kell szembenézniük, ami messze nem csak a versenyzésből áll, főleg az élcsapatok esetében. Különösen nehéz dolga lehet George Russellnek, aki még nem annyira tapasztalt ezen a téren.

Szerintem év elején el fogok menni egy jó kis pihenőre. Azt hiszem, fontos lesz, mert a következő életem egyik legintenzívebb szezonja lesz a versenynaptár, valamint a pályán kívüli marketingtevékenység miatt

– idézi a brit versenyzőt az Autosport. –A Williamstől érkezem, ahol bizonyos szempontból szerencsés voltam, mert erre nem volt sokszor szükség, a Mercedeshez, ahol számos szponzorunk van, és rengeteg kötelezettség, amelyekkel a pilótáknak foglalkozniuk kell.”

A brackley-i alakulat újdonsült pilótája hozzátette, az események várhatóan már csak azért is fel fognak pörögni, mert a koronavírus-járvány alatt kevesebb ilyen típusú tevékenységre van lehetőség. Éppen ezért úgy határozott, hogy az év elején pihen tíz napot, aztán január közepén-végén nekilát a munkának.

Fontos is lesz, hogy minél jobban felkészüljön a szezonra, hiszen az idei autók teljesen más koncepció mentén épülnek a tavalyiakhoz képest. Emiatt jelenleg lehetetlen megjósolni az erőviszonyokat, sőt, Russell úgy véli, még az idény elején látottak alapján sem érdemes messzemenő következtetéseket levonni az összetett végeredményét illetően.

Nagyon várom, hogy részese legyek egy olyan autó fejlesztésének, amely drasztikusan javul a szezon folyamán

– fogalmazott. – A tervezőkkel együtt, a szimulátorozáson keresztül rengeteg munkát fektetek a fejlődésbe, mert biztos vagyok benne, hogy nem feltétlenül az nyeri a bajnoki címet, aki az első futamon a leggyorsabb lesz. Az lesz [a győztes], aki a leggyorsabban fejlődik.

Russell izgatottan várja a fejlesztési versenyt Forrás: Zak Mauger / LAT Images/Motorsport Images

Biztosan lesz néhány érdekes kivitelezés, és talán néhány kiscsapat is, amely dominálni fog az előszezoni teszteken vagy a nyitóversenyen. Az a lényeg, hogy ki fejlődik a leggyorsabban és a leghatékonyabban, és hogy a következő évekre megteremtsük az alapokat. Ezen a téren, mérnöki szempontból nagyon izgatott vagyok.”

A Mercedes ugyanakkor várhatóan megint ott lesz az élmezőnyben, még annak ellenére is, hogy a Red Bullt leszámítva mindenkinél később fejezték be a 2021-es autó fejlesztését. Felmerül a kérdés, hogy az elmúlt három évben a rajtrács egyik, ha nem a legrosszabb autóját vezető Russell milyen gyorsan veszi fel a tempót. A 23 éves versenyző azonban állítja, a Williamsnél szerzett tapasztalatok csak megkönnyítik a helyzetét.

Hálás vagyok a nehézségekért, amelyekkel az évek során szembesültem a pályán, mivel amikor az ember gyorsabb autóba ül be, a dolgok gyakran könnyebbnek tűnnek

– magyarázta. – A Williamsnél rengeteg nehézség adódott: a gumikat és a fékeket megfelelő állapotba kellett hozni, a többi autó követése pedig hihetetlenül nehéz volt, [mint ahogyan] a csatákban történő küzdelem és a pozíciók megtartása is. Amikor [viszont] az autó gyorsabb, gyakran mindent jónak érzünk.”

Russell úgy véli, ilyenkor még a stratégiát is könnyebb meghatározni. Az egyszeres dobogós elmondta, komplettebb pilótának érzi magát, és igyekszik felhalmozni a megfelelő eszközöket és tudást, hogy, amikor a helyzet úgy kívánja, éljen ezekkel.

Biztos vagyok benne, hogy a [további] F1-es karrierem során nem lesz évről évre az enyém a legjobb autó,

de ha olyan kocsim lesz, amelyet nagyon nehéz vezetni, akkor is rendelkezni fogok ezekkel a tapasztalatokkal – szögezte le. – Ez esetben egyszerűen visszanyúlhatok az eszköztáramba, és emlékezhetek arra, hogy min mentem keresztül 2019-ben vagy az elmúlt években. Szóval szerencsésnek érzem magam, hogy volt részem ilyenben.”