Zajlik a spa-franchorchamps-i aszfaltcsík felújítása, elsősorban a pálya biztonságosabbá tételének érdekében. Az üzemeltetők több képet is nyilvánosságra hoztak, amelyeken alig lehet felismerni a híres kanyarokat.
A mezőny a tervek szerint természetesen idén is ellátogat Spa-Francorchamps-ba, ahol megrendezik a Belga Nagydíjat, ám a pálya már soha nem lesz olyan, mint eddig. Persze nem olyan mértékű változtatásokra kell gondolni, mint például Abu-Dzabiban, ahol több ponton is átalakították a vonalvezetést, inkább a biztonság növelése a cél.
#workinprogress #3
— Spa-Francorchamps (@circuitspa) December 22, 2021
This week: La Source et the 24H grandstand area. More info
➡️ FR : https://t.co/yhYEtj72BL
➡️ EN : https://t.co/WhnPrkEs4E pic.twitter.com/DeiUGWmKqW
A felújítás jelenleg is zajlik, és az aszfaltcsík üzemeltetői közzétettek néhány fotót a feltúrt területekről. Ezeken több legendás kanyar is látszik, ám az ember nem biztos, hogy mindegyiket elsőre felismeri jelen állapotukban.
#workinprogress Today, let's discover some pics & info about le Raidillon and L'Eau Rouge. Read more #runoff #etc
— Spa-Francorchamps (@circuitspa) January 5, 2022
➡️ FR : https://t.co/yhYEtj72BL
➡️ EN : https://t.co/WhnPrkEs4E#circuitspa #spafrancorchamps pic.twitter.com/cPKeJREVRq
Többek között a pálya elejét is átalakítják, hiszen meghosszabbítják a célegyenes utáni hajtűkanyar, a La Source bukóterét, és az aszfalt mellett lesz kavicságyas rész is. A Forma-1-es futamot nem fogja érinteni, de a teljesség kedvéért megemlítendő, hogy a 24 órás versenyen használt lelátórészt is kicserélik.
A következő szakaszt, az Eau Rouge-Raidillon kombinációt már sokkal jelentősebb mértékben átalakítják. Ezen a részen vesztette életét Anthoine Hubert a Forma-2 2019-es főversenyén, miután a bukótérből visszatért a pályára, és Lando Norris tavalyi bukása is sokkal csúnyább véget érhetett volna, ha futamon történik.
#workinprogress #questiontime #4
— 24H SPA EWC MOTOS (@24hSpaMotos) December 29, 2021
Let's discover Les Combes & Malmedy
➡️ FR : https://t.co/FoW8Cz3wJF
➡️ EN : https://t.co/9hXUFqy2bq#circuitspa #spafrancorchamps #24hspamotos pic.twitter.com/7b2qSW1I1i
Annak érdekében, hogy csökkentsék a francia pilótáéhoz hasonló esetek valószínűségét, mindkét irányban megnövelik a bukóterek területét, ami a domborzatnak köszönhetően nem könnyű feladat. Továbbá a Raidillon mellett található faházat lebontották, így lehetőség nyílt egy új tribün építésére, ami áprilisban fog elkészülni. A hagyománytisztelő pilóták és szurkolók számára jó hír, hogy a korábbi pletykákkal ellentétben magán a vonalvezetésen nem változtatnak.
Do you know where we are? #questiontime #24hspamotos #circuitspa #spafrancorchamps #fimewc #workinprogress pic.twitter.com/ACK2gTCZEH
— 24H SPA EWC MOTOS (@24hSpaMotos) December 4, 2021
A Kemmel-egyenes utáni Les Combes-Malmedy kombinációt ugyancsak módosítják: a korlátot áthelyezik, valamint az aszfaltozott bukótér helyére itt is kavicságy kerül. Ez utóbbi a terv az ezt követő Bruxelles melletti területtel.
Do you know where we are? #2 #questiontime #24hspamotos #circuitspa #spafrancorchamps #fimewc #workinprogress pic.twitter.com/CjYrDTghYt
— 24H SPA EWC MOTOS (@24hSpaMotos) December 11, 2021
Hasonló a cél sikán előtti Blanchimont-kanyar bukóterét illetően is. A rendkívül tempós szakaszon kiszélesítik a bukóteret, és kavicságyat létesítenek. Mindezen túl pedig egy új szervizutat is építenek.