Räikkönen beismerte, már nem volt olyan gyors, mint amikor világbajnok lett

Kimi Räikkönen, 2007, Kínai Nagydíj, Ferrari
2007 - A Kínai Nagydíjon Lewis Hamilton kiesésének köszönhetően újjáéledtek a világbajnoki reményei, nem utolsó sorban azért, mert a McLaren pilótájának hibáját kihasználva megnyerte a versenyt
Vágólapra másolva!
Kimi Räikkönen őszintén bevallotta, hogy Forma-1-es pályafutása végére már nem volt képes ugyanazt a tempót hozni, mint fiatalon, de ennek miértjeire ő sem tudja a választ.

Kimi Räikkönen tavaly 42 évesen, 349 F1-es futammal a háta mögött vonult vissza a sportágtól, amivel jelenleg ő minden idők legtapasztaltabb Forma-1-es pilótája. A Jégember 2001-ben, a Saubernél mutatkozott be, majd 2002-ben már a McLarennél versenyzett. A wokingiakkal 2003-ban és 2005-ben is harcban volt a világbajnoki címért, ám azt 2007-ben, már a Ferrari színeiben nyerte meg.

Noha a 2008-as szezonnak címvédőként vágott neki, abban az évben már nem ő, hanem Felipe Massa küzdött meg a McLarennel és Lewis Hamiltonnal, Räikkönen pedig onnantól egészen pályafutása végéig nem csatázott az év végi elsőségért. Az F1 Nation podcastban pedig elárulta, hogy ahogy öregedett, a sebessége is megkopott.

42 évesen már nem votl olyan gyors Forrás: Florent Gooden / DPPI

„Nyilván akkor sokkal fiatalabb voltam, mint most.

– ismerte be a finn, akit a 2000-es évek elején nyers tempó tekintetében sokan az F1 leggyorsabb versenyzőjének tartottak.

Arra ugyanakkor ő sem tudja a választ, hogy miért gondolja így, hiszen a különböző szabályrendszerek és autók miatt nagyon nehéz összehasonlítani a mostani nyers tempóját a fiatalkori énjének sebességével.

Azokban az években (2005 és 2007 között) egy kicsit jobban passzolhatott hozzád az autó a szezon elején vagy a későbbi részében."

2005-ben sokak szerint világbajnok lett volna, ha a McLarennek nem olyan gyatra a megbízhatósága Forrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Epa Steve Mitchell

Az egyik elmélet szerint Räikkönen a Michelin és a Bridgestone közötti gumiháború végét sínylette meg, hiszen 2007 óta egyetlen beszállító van az F1-ben (2010-ig a Bridgestone, azóta a Pirelli szállítja az abroncsokat).

Ő azonban nem biztos benne, hogy ez hatással volt a teljesítményére.

„Szerintem ez nem ilyen egyszerű. Nyilván a gumiknak nagy a szerepe, és nyilván az autók csapatonként is eltérnek. De 2007-ben mindenki ugyanolyan gumikkal versenyzett, és ilyen esetben már nem számít annyit, hogy ki a beszállító. Mindenki ugyanazt kapja, aztán birkózzon meg vele. A Bridgestone szerintem az azelőtti évben is nagyon jó volt, amikor még zajlott a gumiháború közte és a Michelin között. Nem gondolom, hogy túl nagy különbség lett volna aközött, amikor egymással harcoltak ahhoz képest, amikor mindenki ugyanazokat a gumikat kapta."

2007-ben szerencse is kellett neki a világbajnoki címhez Forrás: AFP/Mark Ralston

A 21-szeres futamgyőztestől megkérdezték azt is, hogy szerinte valóban a 2005 és 2007 közötti időszakban volt-e a csúcson. „2003-ban jól mentem., de az autónk bizonyára nem volt olyan gyors, mint amennyire lehetett volna. Aztán 2007-ben sem teljesítettünk rosszul, különben nem nyertük volna meg a világbajnoki címet. Eltartott egy ideig hozzászokni a Ferrarihoz, de különösen az év második felében voltunk nagyon-nagyon gyorsak, akkor is leginkább versenykörülmények között" – ecsetelte.