Red Bull: Ha a Ferrari lesöpör minket az idénynyitón, akkor hibáztunk

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, abu-dzabi tesztek 2021, első nap
YAS MARINA CIRCUIT, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 14: Max Verstappen, Red Bull Racing RB16B during the Abu Dhabi November testing at Yas Marina Circuit on Tuesday December 14, 2021 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Mark Sutton / LAT Images)
Vágólapra másolva!
Még az egyéni világbajnokságot megnyerő Red Bull csapatfőnökének is rejtély, hogy jól osztották-e be a forrásaikat a 2021-es és a 2022-es fejlesztéseik tekintetében.

Óriási küzdelmet hozott a 2021-es szezon a Forma-1-ben az egyéni világbajnokot adó Red Bull és a konstruktőri győztes Mercedes között. A két istálló csatáját meghatározta az is, hogy a közvélekedés szerint a Mercedes hamarabb átcsoportosította a forrásait a 2022-es autó kifejlesztésére, ezért lehetséges, hogy a következő szezonra ismét előnybe kerülnek.

Verstappen világbajnokként is részt vett a szezonzáró gumiteszten Forrás: Mark Sutton / LAT Images/Motorsport Images/Mark Sutton

Ráadásul, több csapat is van, ami csak alig vagy egyáltalán nem fejlesztette a 2021-es autót és mindent a következő évi esélyeik maximalizálására tettek fel. Ezeket figyelembe véve Max Verstappen csapatfőnöke, Christian Horner sem lehetett biztos abban, hogy az idei igyekezetük nem megy a jövő évi esélyeik rovására.

– mondta Horner a szezonzáró után egy sajtóbeszélgetésen. – Mindannyian tudtuk, hogy nagy szabályváltozások jönnek 2022-ben és ezt figyelembe véve osztottuk be a forrásainkat. Bizonyára minden csapat úgy cselekedett ezzel kapcsolatban, ahogy helyesnek érezték, mert ez nyomás alá helyezte a szervezetet.”

Horner szerint a Red Bull e téren kiemelkedően szerepelt, mert úgy érzi, az új autó kifejlesztése mellett is oda tudtak figyelni a 2021-es autó finomítására is. Ezt elsősorban a csapatnál dolgozók erőfeszítéseinek tulajdonította, már a szezonzáró verseny előtt elmondta munkatársainak, hogy az eredménytől függetlenül büszkék lehetnek magukra, mert

megszorították – és végül le is győzték – a Mercedes hétszeres világbajnokát, Lewis Hamiltont.

Ez viszont nem garancia arra, hogy 2022-ben is az élen lesznek, ami a közönség mellett a csapatok számára is bizonytalanságot okoz. Ráadásul, bár az erőforrásokra vonatkozó szabályok változatlanok maradnak és az érdemi fejlesztéseket be is fagyasztják, a Red Bullnak a távozó Honda japán központjára kell támaszkodnia a motorok karbantartása terén.

Látványterv az F1 2022-es koncepcióautójáról a Red Bull arculatáról Forrás: Red Bull

„Csak akkor derül ki, [hogy ki lesz a leggyorsabb], amikor néhány hónap múlva visszatérünk a teljesen új autókkal – vélte. – Máshogy néznek ki, másmilyen érzetet teremtenek, másként kell majd vezetni őket, újra felmerül majd a kérdés, hogy ki érzett rá jól, ki rosszul az új szabályokra” – összegzett a brit csapatfőnök.