Társoldalunk:
Hírlevél

Red Bull: Ha a Ferrari lesöpör minket az idénynyitón, akkor hibáztunk

2021.12.31. 14:47

Még az egyéni világbajnokságot megnyerő Red Bull csapatfőnökének is rejtély, hogy jól osztották-e be a forrásaikat a 2021-es és a 2022-es fejlesztéseik tekintetében.

Óriási küzdelmet hozott a 2021-es szezon a Forma-1-ben az egyéni világbajnokot adó Red Bull és a konstruktőri győztes Mercedes között. A két istálló csatáját meghatározta az is, hogy a közvélekedés szerint a Mercedes hamarabb átcsoportosította a forrásait a 2022-es autó kifejlesztésére, ezért lehetséges, hogy a következő szezonra ismét előnybe kerülnek.

Verstappen világbajnokként is részt vett a szezonzáró gumitesztenForrás: Mark Sutton / LAT Images/Motorsport Images/Mark Sutton

Ráadásul, több csapat is van, ami csak alig vagy egyáltalán nem fejlesztette a 2021-es autót és mindent a következő évi esélyeik maximalizálására tettek fel. Ezeket figyelembe véve Max Verstappen csapatfőnöke, Christian Horner sem lehetett biztos abban, hogy az idei igyekezetük nem megy a jövő évi esélyeik rovására.

Ha a Ferrari megjelenik a leggyorsabb autóval és lesöpör minket az első versenyen, akkor valószínűleg be kell látnunk, hogy ez történhetett – mondta Horner a szezonzáró után egy sajtóbeszélgetésen. – Mindannyian tudtuk, hogy nagy szabályváltozások jönnek 2022-ben és ezt figyelembe véve osztottuk be a forrásainkat. Bizonyára minden csapat úgy cselekedett ezzel kapcsolatban, ahogy helyesnek érezték, mert ez nyomás alá helyezte a szervezetet.”

Horner szerint a Red Bull e téren kiemelkedően szerepelt, mert úgy érzi, az új autó kifejlesztése mellett is oda tudtak figyelni a 2021-es autó finomítására is. Ezt elsősorban a csapatnál dolgozók erőfeszítéseinek tulajdonította, már a szezonzáró verseny előtt elmondta munkatársainak, hogy az eredménytől függetlenül büszkék lehetnek magukra, mert
megszorították – és végül le is győzték – a Mercedes hétszeres világbajnokát, Lewis Hamiltont.

Ez viszont nem garancia arra, hogy 2022-ben is az élen lesznek, ami a közönség mellett a csapatok számára is bizonytalanságot okoz. Ráadásul, bár az erőforrásokra vonatkozó szabályok változatlanok maradnak és az érdemi fejlesztéseket be is fagyasztják, a Red Bullnak a távozó Honda japán központjára kell támaszkodnia a motorok karbantartása terén.

Látványterv az F1 2022-es koncepcióautójáról a Red Bull arculatárólForrás: Red Bull

„Csak akkor derül ki, [hogy ki lesz a leggyorsabb], amikor néhány hónap múlva visszatérünk a teljesen új autókkal – vélte. – Máshogy néznek ki, másmilyen érzetet teremtenek, másként kell majd vezetni őket, újra felmerül majd a kérdés, hogy ki érzett rá jól, ki rosszul az új szabályokra” – összegzett a brit csapatfőnök.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK