Laurent Mekies, a Ferrari sportigazgatója kijelentette, az egyetlen idei fejlesztésüket jövőre is hasznosítani tudják, ezt leszámítva viszont már idén is teljes mértékben 2022-re koncentráltak. Mattia Binotto csapatfőnök leszögezte, csak indokolt esetben alakítanak ki sorrendet a pilóták között.
Minden idők egyik legnagyobb mértékű technikai változása jön az F1-ben, hiszen a jövő évi autókat teljesen más koncepció alapján kell megépíteni, mint az idei versenygépeket. Ennek következtében a Mercedest és a Red Bullt leszámítva a csapatoknak ez amolyan átmeneti év volt, és nem vagy alig fejlesztettek.

Így volt ezzel a Ferrari is. A maranellóiak a legtöbb istállóhoz hasonlóan már az idény elején leszögezték, hogy teljes mértékben a 2022-es autóra koncentrálnak. Ezt még akkor is betartották, ha az idény második felére, vagy még inkább utolsó harmadára egyértelműen előreléptek.
A válasz az, hogy nem – válaszolta Laurent Mekies, a Ferrari sportigazgatója arra a kérdésre, hogy a tervezettnél tovább fejlesztették-e az SF21-est, a nemzetközi média néhány képviselőjének. – Szerintem nagyon hamar világossá tettük, hogy a 2022-re történő átállás mellett döntöttünk. A szezon elején, amikor elég messze voltunk a McLarentől, abban reménykedtünk, hogy végül harcolhatunk a harmadik helyért. Azonban azt választottuk, hogy 2022-t illetően egyáltalán nem kötünk kompromisszumot. Ez a legegyértelműbb válasz, amit adhatok.”
Ugyanakkor ez így, ebben a formában nem teljesen igaz, hiszen az Orosz Nagydíjra új specifikációjú erőforrással álltak elő. A francia szakember ugyanakkor kiemelte, hogy ezt a következő idényben is tudják majd hasznosítani, hiszen a motorra vonatkozó előírások nem változnak. Ezzel együtt hozzátette, a látszat ellenére nem nyertek vele annyira sokat.
„Semmi olyasmi nem volt, ami jelentősen változtatott volna a helyzeten – szögezte le. – Azonban, ha belegondolunk, nagyon kicsik a különbségek, és visszatekintve azt mondhatjuk, hogy ha ez nem lett volna, akkor néhány század vagy tized miatt visszaesünk. Úgy vélem, azért éreztük ennek a hatását az idény második felében – vagy talán az idény harmadik részében még jelentősebb volt –, mert ennyire szoros a mezőny.”
A különbség azért is lehetett annyira látványos, mert az idény első felében a Ferrari pilótái gyakran pozíciókat vesztettek a futamokon az egyenesbeli hátrányuk miatt. Az új erőforrásnak köszönhetően viszont visszaköszönt az autó valódi teljesítménye.

„A másik szempont, amint arra bizonyára emlékeznek, hogy annyira ki voltunk téve az előzési helyzeteknek, hogy bizonyos szakaszokon az autó abszolút tempója nem is annyira számított, mivel a csaták során olyan szinten kiszolgáltatottak voltunk, hogy ha egyszer visszaestünk, akkor annyi volt – magyarázta Mekies. – Szóval mindez végül segített nekünk, hogy jobban kihasználjuk az autóban rejlő potenciált.”
Egyelőre nincs csapatsorrend
Bár ez normális esetben nem szolgálna valódi hírértékkel, a Ferrari esetében mindig felmerül, hogy van-e a két pilóta között csapatsorrend. Mattia Binotto azonban leszögezte, hogy korai erről beszélni, és csak indokolt esetben döntenek Charles Leclerc vagy Carlos Sainz mellett a másikkal szemben.
Mindig a csapat az elsődleges, de kétségtelen, hogy ha a bajnokságban képesek lesznek fontos pozíciókért harcolni, akkor a pályán [elért eredmény] fogja meghatározni, hogy ki van előrébb [a rangsorban] – idézi a Ferrari csapatfőnökét az Autosport. –Néha ez nem is a pilóta tehetségén vagy képességein múlik, [hiszen] egy versenyző lehet rendkívül balszerencsés, megsérülhet [az autója], és lehetnek megbízhatósági problémái vagy balesetei. Nem hiszem, hogy ebben a fázisban szükség van [csapatsorrendre], és természetesen nem is jelölünk ki első és második számú pilótát. Egyszerűen a pályán megszerzett helyezések alapján fogunk erről beszélni, amikor eljön az ideje.”