Az Alpine sportigazgatója nem tér vissza a Suzukihoz

Forma-1, Bahreini Nagydíj, Davide Brivio, Fernando Alonso, Alpine
(L to R): Davide Brivio (ITA) Alpine F1 Team Racing Director with Fernando Alonso (ESP) Alpine F1 Team. Bahrain Grand Prix, Sunday 28th March 2021. Sakhir, Bahrain.
Vágólapra másolva!
Nem tér vissza a Suzukihoz az Alpine F1-es istállóját valódi csapattá formáló Davide Brivio. Az olasz szakember sokat tanult az idén, és már minden erejével a sorsdöntő 2022-es szezonra koncentrál.

Az ősszel olyan pletykák kaptak szárnyra, melyek szerint a Suzuki MotoGP-csapatával 2020-ban mindkét világbajnoki címet megnyerő, az idei szezontól az Alpine sportigazgatójának szerződő Davide Brivio egyetlen idény után hátat fordíthat az F1-nek, és visszatérhet korábbi sikerei színhelyére. Az olasz szakember azonban most leszögezte, hogy maradni fog 2022-re is.

Brivio (balra) helye nem tűnt biztosnak Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

„Megkaptam a lehetőséget, hogy mesés új tapasztalatokat szerezzek az idén. A Forma-1 mindig is érdekelt. Itt sokkal nagyobb szervezettel találkoztam, mint amihez hozzá voltam szokva. Más munkamódszereket tanulmányozhatok, mint például, hogy miként hatnak egymásra a versenycsapat különböző részlegei. Ez már önmagában nagyon izgalmas" – idézi az 57 esztendős szakembert a Speedweek.

Briviótól megkérdezték azt is, hogy jövőre tényleg elhagyja-e a Forma-1-et és visszatér-e a Suzukihoz.

A Forma-1 minden szempontból lenyűgöző közeg, mind ami a technológiát, a politikát és a menedzsmentet illeti" – szögezte le.

Brivio az Alpine háromtagú vezetői struktúrájának egyik tagja (még ha a valódi főnök tulajdonképpen Laurent Rossi márkaigazgató is), így aztán nem minden felelősség az ő vállát nyomja. Ez pedig eltér attól, amit a Suzukinál tapasztalt.

„A MotoGP-ben nagyobb volt a stressz, mivel ott többé-kevésbé egyedül voltam, legalábbis, ami a menedzsment részét illeti. A Forma-1-ben viszont többfelé oszlik a felelősség. Magyarországon nyerni tudtunk Esteban Oconnal, Fernando Alonso pedig dobogóra állt Katarban, majd Ocon kis híján szintén megtette ezt Szaúd-Arábiában. Ötödikek lettünk a konstruktőri pontversenyben, amire büszkék vagyunk. Ez jó kiindulási alap 2022-re."

Az Alpine-nak óriási szüksége lenne arra, hogy megfelelően használja ki a szabályváltozásokat Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

„Sok a hasonlóság a Forma-1 és a MotoGP között, de sok a különbség is. Egy Forma-1-es autó sokkal összetettebb, mint egy MotoGP-motor – ecsetelte a szakember. – A Forma-1-ben egy teljesen más dimenzióval találkoztam az erőforrások és a munkaerő terén. De egy jó mérnök mindkét kategóriában jeleskedik. Szándékosan úgy vágtam neki az évnek, hogy nem voltak nagy várakozásaim, az évet pedig elbűvölőnek és tanulságosnak találtam."

Akárcsak a középmezőny többi istállójának, az Alpine-nak is nagy lehetőséget kínálnak a 2022-es szabályváltozások, amelyekbe ha beletalálnak, akár a győzelmekért is harcolhatnak a következő szezonban.