Valtteri Bottas lehetett volna Lewis Hamilton megmentője az Abu-dzabi Nagydíj végén, már amennyiben a Mercedes meglépte volna azt, amiért valószínűleg rengetegen támadták volna őket. Bernie Ecclestone-nak is eszébe jutott ez a trükk.
Lehet, hogy ha a Mercedes kicsit rámenősebb és kicsit több ideje van gondolkodni az Abu-dzabi Nagydíj hajrájában, egy okos, ám sokak szerint alighanem sportszerűtlen húzással bebiztosíthatta volna Lewis Hamiltonnak a világbajnoki címet? Bernie Ecclestone, a sportág korábbi ügyvezető igazgatója szerint igen.

Mint arra emlékezhetünk, Lewis Hamilton magabiztos előnnyel vezetett a szezonzárón, amikor Nicolas Latifi balesete miatt beküldték a biztonsági autót, a hétszeres világbajnok előnye pedig odalett, ráadásul a második helyen haladó Max Verstappen feltette a lágy gumikat, amivel óriási gumielőnybe került a Mercedes-pilóta 40 körös kemény abroncsaival szemben.
Egy ideig úgy tűnt, hogy ez sem lesz elég a hollandnak, hiszen a körök csak fogytak, ráadásul öt lekörözött pilóta is volt a két vb-aspiráns között. Ám Michael Masi versenyigazgató az utolsó előtti körben egyszer csak úgy döntött, hogy ez az öt autó visszaveheti a körét (korábban egyszer már az a döntés született, hogy nem), majd gyorsan kihívta a bokszba a biztonsági autót, Verstappen pedig az utolsó körben megelőzte Hamiltont és világbajnok lett.
„Egyértelmű, hogy elég sok dolog félrecsúszott az utolsó néhány körben. A versenyigazgató Michael Masi megspórolhatott volna magának némi galibát azzal, ha Latifi balesete után azonnal piros zászlóval félbeszakítja a versenyt. Akkor lett volna egy szuperdöntő Max és Lewis között az utolsó három körben. A dolgok nagyon rosszul alakultak, de ezen már nem lehet változtatni" – nyilatkozta Ecclestone a svájci Blicknek arra utalva, hogy akkor Hamilton is feltehette volna a lágy abroncsokat, és egyenlő feltételek mellett csaphatott volna össze Verstappennel.

Ám a Mercedes nem csak ily módon nyerhetett volna, hanem úgy is, ha a Red Bull példájából kiindulva pont az ellenkezőjét csinálja annak, mint amit a riválisa tett. Az energiaitalosok ugyanis azért kényszerítették a verseny feladására a. biztonsági autós fázis során a harmadik helyen haladó Sergio Pérezt, mert az adatokat látva aggódtak amiatt, hogy a mexikói pilóta alatt megáll az autó, emiatt hosszabbra nyúlik a Safety Car-fázis, és nem marad idő egy kört sem versenyezni.
Roger Benoit, az Ecclestone-nal interjút készítő veterán F1-es újságíró ugyanakkor felvetette, hogy a Mercedesnek abban a pillanatban félreállásra kellett volna utasítania Valtteri Bottast, hogy kiderült, az utolsó előtti kör végén kijön a biztonsági autó. „Nagyon okos, én is gondoltam erre, és lett volna ideális hely [a félreállásra] ahhoz, hogy a biztonsági autónak kint kelljen maradnia. Sok ember dühös lett volna, de senkinek sem jutott volna eszébe a mostani finálé a verseny folytatása nélkül" – helyeselt Ecclestone.

Valószínűleg amennyiben a Mercedes így tesz, sokan azonnal csalást kiáltottak volna, élen a Red Bull-lal.
Ugyanakkor Hamilton minden valószínűség szerint megtarthatta volna a győzelmet, hiszen őt semmiképpen sem tudták volna milyen jogcímen megbüntetni a Mercedes húzásáért, ha egyáltalán lett volna bármilyen büntetés.
Azt is hozzá kell tenni ugyanakkor, hogy Ola Källenius, a helyszínen tartózkodó Daimler-vezér aligha repesett volna az örömtől, ha a Mercedes így nyer, miután a német gyártó kínosan ügyel a márka hírnevére, ami vb-győzelem ide vagy oda, komoly csorbát szenvedett volna egy ilyen húzás miatt.