Utólag könnyű okosnak lenni, de kiszámoltuk, mennyi extra pontot adhatott volna Hamiltonnak a Mercedes, ha néhány alkalommal feláldozzák Valtteri Bottast, és hogy ez elég lett-e volna az üdvösséghez.
A szezon második felében már egyértelmű volt, hogy Max Verstappen és Lewis Hamilton között fog eldőlni a bajnoki cím sorsa, ezért a Red Bull és a Mercedes teljes mértékben az ő sikerükre koncentrált, akár a másik autó versenyét is feláldozták volna értük. Olyan látványos segítséget Valtteri Bottasnak most nem kellett nyújtania, mint ahogy a 2018-as Orosz Nagydíjon átengedte az 1. helyet csapattársának, és Sergio Pérez sem játszott úgy csapattársa keze alá, mint anno a Ferrari braziljai.
Verstappen végül 8 ponttal bizonyult jobbnak Hamiltonnál, de utólag nézve vajon lehettek-e volna olyan döntések a Mercedesnél, ami megfordítja a sorrendet, illetve amivel a Red Bull gyűjtött volna elég extrát ennek kivédéséhez?

Bottas csak egyszer ért célba Hamilton előtt úgy, hogy az előre engedésével csapattársa faragott volna a Verstappennel szembeni hátrányán. Ez az Osztrák Nagydíjon történt (a második futamon a Red Bull Ringen), a Mercedes 3 pontot nyert volna Bottas dobogója árán az egyéni értékelésben, ugyanis a finn így a közéjük ékelődő mclarenes Lando Norrisszal szemben is pozíciót vesztett volna. Verstappen ötször futotta meg a leggyorsabb kört úgy, hogy pontot is kapott érte (Bakuban a kiesése miatt nem osztották ki neki), ezek elrablása segített volna Hamiltonon?
A válasz az, hogy nem, hiszen bár az imént említett osztrák futamon, valamint Spanyolországban, Franciaországban és Abu-Dzabiban Bottast elméletileg ki lehetett volna hívni friss gumiért és ráküldeni a leggyorsabb körre az utolsó fordulóban, ezzel csak 4 további ponttal segítette volna Hamiltont, nem fordította volna meg az állást.

A Francia Nagydíjon egyébként azért nem lépte meg ezt a Mercedes, mert abban bíztak, hogy Sergio Pérez időbüntetést kap a szerintük pályán kívüli előzésért. A felsorolásból a Katari Nagydíj hiányzik, ahol Bottas kiesett egy defekt miatt.
A Red Bullnak sem ütött vissza a jószívűség
Mindkét csapat aktívan élt azzal az eszközzel a szezon második felében, hogy amikor csak tehette, az ajándék kerékcserével valamelyik pilótájával ráment a leggyorsabb körre, vagy az ő érdekében, vagy azért, hogy az ellenféltől elvegye.
A Red Bullnál Pérez lényegében így segítette a legjobban Verstappent, a pályán egyetlen alkalommal sem ért célba előtte. Az USA Nagydíjon volt egy eset, amivel a csapat 1 pontot ajándékozott Hamiltonnak, amelyről utóbb kiderült, hogy nem számított: Pérezt nem hívták ki a 3. helyről a bónuszpontért, mert nem volt elegendő előnye a pozíció megtartására, és a Red Bull inkább honorálta a teljesítményét, semmint hogy bármi áron megmentsenek 1 pontot Verstappennek.
Ezenkívül Hamilton ötször vitte haza a bónuszpontot, ebből négy alkalommal volt versenyben Pérez az utolsó körökben. Vagyis a Red Bullnál sem lett volna sorsfordító, ha ezek mindegyikénél behívják a mexikóit friss gumiért és esetleg sikerül is neki überelnie Hamiltont.