Az F1-ben már 2022-t írnak - jár az új Mercedes-motor, februárban jön az új Ferrari

Forma-1, abu-dzabi tesztelés 2021, második nap, Carlos Sainz, Ferrari
YAS MARINA CIRCUIT, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 15: Carlos Sainz, Ferrari SF90 Mule during the Abu Dhabi November testing at Yas Marina Circuit on Wednesday December 15, 2021 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)
Vágólapra másolva!
 A szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj után sem állt meg az élet a Forma-1-ben, sőt! A csapatok már teljes gőzzel készülnek a 2022-es szezonra, amiről a Mercedes, a Ferrari és a Haas is részleteket osztott meg.

Még két hete sincs, hogy véget ért az idei szezon, de már meg is érkeztek az első jelek arról, hogy a csapatok minden erejükkel a 2022-es, új szabályokat hozó idényre koncentrálnak. A 2021-es egyéni világbajnoki címért az utolsó pillanatig harcban levő, a konstruktőri vb-címet megnyerő Mercedes például már be is indította jövő évi modelljét, míg a sereghajtó Haas elsőként teljesítette a töréstesztet. Eközben a Ferrarinál is minden a tervek szerint halad, Mattia Binotto csapatfőnök pedig elmondta, hogy mikor mutathatják be a jövő évi versenygépet.

A Mercedes beindította 2022-es autóját

Miközben a Mercedes-istálló tagjai alighanem még mindig nem ocsúdtak fel teljesen a versenyzők világbajnoki címének elvesztése okozta sokkból, a munka nem állt meg a nyolcszoros konstruktőri világbajnoknál, amit mi sem mutat jobban, minthogy

ők hoztak nyilvánosságra először felvételeket arról, hogy beindították 2022-es autójuk, a W13-as motorját.

A felvételekből természetesen nem sok derül ki, csupán az, hogy a csapat több tagja is összegyűlt, hogy láthassa a fontos pillanatot, Toto Wolff csapatfőnök pedig az autójából, videohívás segítségével követte az eseményeket. Mindez megmutatja, hogy az idei autóját a Red Bullhoz hasonlóan a többi csapatnál tovább fejlesztő Mercedes a 2022-es munkálatokkal sem áll rosszul. Persze a W13-as modell majd csak februárban, valamikor a február 23-án, Barcelonában rajtoló téli tesztelés előtt lesz kész, hiszen a csapatok a lehető legtovább akarnak majd dolgozni a korábbitól az új szabályok miatt teljesen eltérő modelljükön.

A Ferrari is jól halad Forrás: Zak Mauger / LAT Images/Motorsport Images

Közben Maranellóban, az idei szezont a harmadik helyen záró Ferrarinál sem állt meg az élet. Mattia Binotto csapatfőnök nagy reményekkel tekint a 2022-es évre, miután elmondta, hogy jövőre már nem fér bele az idei, a 2020-ashoz képest egyébként jelentősen javuló teljesítmény sem, és ennél több kell. A svájci olasz a Ferrari szokásos karácsonyi médiaeseményén felfedte, hogy jövő évi modelljüket legfeljebb egy héttel az első tesztnap előtt leplezik le.

Az is kiderült, hogy még az új autó nevéről sem döntöttek, ami pedig a fejlesztéseket illeti, azok jól haladnak.

Tudjuk, hogy a szabályváltozás nagy lehetőséget kínál, és ez ránk nézve is igaz. Az idei évtől érvényben van a költségplafon, ami a következő évtől még szigorúbb lesz, ez pedig szintén kihívást jelent. A csapat jól szervezett és szerintem keményen. dolgozik" – mondta Binotto, aki arról is szót ejtett, hogy a csapat neve mostantól Scuderia Ferrari Mission Winnow helyett Scuderia Ferrari lesz, ez azonban nem jelenti azt, hogy a Philip Morris a jövőben nem fogja támogatni őket. Hogy milyen formában folytatódik az évtizedes együttműködés, azt jelenleg is vizsgálják.

A Haas ment át elsőként a törésteszten

Hogy nem csak a mezőny elején, hanem a végén is nagy a készülődés, azt az idei évet teljes egészében elengedő, és inkább minden erejével a 2022-es szezonra készülő Haas-csapat bizonyítja, amely a mezőnyből elsőként teljesítette az FIA kötelező töréstesztjeit. Günther Steiner csapatfőnök már korábban jelezte, hogy karácsony előtt szeretnék teljesíteni a törésteszteket, a csapat a Twitteren pedig most megerősítette, hogy sikeresen átmentek rajtuk.

A Haas a Twitteren tudatta, hogy a VF-22-es átment a törésteszten

Ez minden csapat életében komoly fejleménynek számít, egy vagy több sikertelen törésteszt ugyanis nagyban visszavetheti a fejlesztéseket, lévén ebben az esetben az előre megtervezett program helyett az elbukó elemek megerősítésére kell időt fordítani.

Steiner Abu-Dzabiban azt is elárulta, hogy az idei év elejével ellentétben jövőre ismét a Dallara olaszországi gyárában fogják összeszerelni az új autót, és onnan viszik majd a barcelonai tesztre. Az idén a bahreini tesztek helyszínén tették ezt meg, miután csak minimális változtatásokat hajtottak végre a 2020-as autóhoz képest.