Hamarosan bejelenthetik, hogy új motorgyártó száll be a Forma-1-be

Forma-1, Katari Nagydíj, rajt
Mercedes' British driver Lewis Hamilton leads the pack at the start of the Qatari Formula One Grand Prix at the Losail International Circuit, on the outskirts of the capital city of Doha, on November 21, 2021. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Nemsokára hivatalossá válhat, amiről már régóta pletykálnak: az Audi bejelentheti, hogy 2026-tól beszáll a Forma-1-be.

A Racefans értesülései szerint hamarosan komoly bejelentést tesz az Audi, és a 2022-es év elején megerősíti, hogy a 2026-os új motorszabályok érkezésével beszáll a Forma-1-be. Markus Duesmann bizottsági elnök és Oliver Hoffmann, a műszaki fejlesztési részleg igazgatósági tagja elmondta, hogy elégedettek az FIA által az új motorszabályok terén tett előrelépésekkel, ami a gyakorlatban az erőforrások egyszerűbbé és olcsóbbá válását jelenti, miután megszabadulnak a drága és bonyolult hőenergia-visszanyerő rendszertől (MGU-H).

Az idén a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda szállított motort az F1-be, de utóbbi kiszállt, motorjait pedig a továbbiaban a Red Bull készíti fel Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Az Audi elköteleződéséről Duesmann és Hofmann kedden levelet küldött Stefano Domenicalinak, az F1 elnök-vezérigazgatójának, illetve Jean Todt leköszönő FIA-elnöknek. Ebben a levélben azt írták, hogy

a 2026-ban életbe lépő új motorszabályok tervezete véleményük szerint igazságos kompromisszum az újonnan érkező és meglévő gyártók között, miközben az új erőforrásokkal kapcsolatban lefektetett céloknak is megfelel.

A Motorsport Világtanács megerősítette, hogy a 2026-tól az F1-ben használatos erőforrások megtartják a jelenlegi, 1,6 literes V6-os belső égésű motorokat, miközben növelik a generálható elektromos energiát (369 lóerőre) és elhagyják a drága MGU-H-t. És ami még nagyon fontos, hogy költségplafont vezetnek majd be az erőforrásokra is. Mindez a 100%-ban fenntartható üzemanyagok bevezetésével megfelel a VW-konszern céljainak, amely az Audi mellett a Porschéval is beszállhat, de egyelőre csak előbbi elköteleződéséről van szó.

A Racefans azt írja, hogy az Audi igazgatósága és felügyelő bizottsága most arról fog dönteni, hogy formálisan jóváhagyja-e a belépését a sportágba.

Hogy az új gyártó melyik csapattal léphet partneri viszonyra, arról nem esett szó, de a Red Bull, a McLaren és a Williams is a lehetséges célpontok között van. Jost Capito, a grove-iak csapatfőnöke korábban a VW-motorsport részlegének vezetője volt, míg Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke a Porschétól érkezett az F1-be.

Az Audi kiszállt a Formula E-ből Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Marcelo Hernandez

A szaklap még hozzáteszi, hogy az általa is megtekintett levélben az Audinak azért sikerült odaszúrniuk a nagy ellenfél Mercedesnek azzal, hogy gratuláltak a leköszönő Jean Todtnak, amiért „igazságosan" zárult le az idei világbajnoki sorozat. Ezzel természetesen arra céloztak, hogy a Mercedes visszavonta fellebbezési szándékát és beletörődött, hogy Max Verstappen lett az idei világbajnok.