Társoldalunk:
Hírlevél

A Mercedes főnöke szerint ő és Red Bull-os kollégája is túlment a határon

2021.12.19. 18:30

Toto Wolff úgy véli, ő és a Red Bullt irányító kollégája, Christian Horner is átlépett egy határt, amikor Michael Masi versenyigazgatónál próbáltak közbenjárni istállóik érdekében. A Mercedes csapatfőnöke egyetért Ross Brawn törekvésével, de szerinte az F1 sportigazgatója is felelős a kialakult helyzetért.

Számos tanulsággal szolgált az idei F1-es idény, azon belül is a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj. A közvélemény jelentős része Michael Masi eltávolítását követeli, mivel az F1 versenyigazgatója számos megkérdőjelezhető döntést hozott. Az utolsó futamon elrendelte, hogy az élen állók közötti lekörözöttek elmehetnek a biztonsági autó mellett, miután pár perccel korábban még ennek az ellenkezője volt a kommunikáció. 

Wolff szerint ő és Horner is túl messzire mentForrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Dan Istitene

Ez sokaknál kiverte a biztosítékot, élen a Mercedesszel és annak csapatfőnökével, Toto Wolff-fal. Az idényzáró egy-egy pontján ő, valamint a Red Bullt irányító kollégája is egy bizonyos irányba próbálta terelni az ausztrál szakembert, amivel hatalmas nyomást helyeztek rá. Az osztrák üzletember elismerte, hogy ezek a megnyilvánulások egyikük részéről sem voltak helyesek.

Megvolt a lehetőségünk, hogy közvetlenül a versenyigazgatóval beszéljünk, és mivel annyira hevesen küzdünk csapataink érdekeiért, mindketten átléptük [a határt] – idézi a Racefans. –Bizonyára szerepet játszott az idei hibás [döntésekben], hogy a csapatfőnökök nyomása nem tette könnyebbé a versenyigazgató életét.”

Wolff megtiltaná a csapatfőnököknek, beleértve saját magát, hogy a futam alatt kommunikáljanak a versenyigazgatóval. Ez normál esetben a sportigazgatók, vagyis a Mercedes részéről Ron Meadows, a Red Bull oldaláról Jonathan Wheatley feladata lenne, de a címvédő istálló első embere még az ő szerepüket is korlátozná.

Úgy vélem, a csapatfőnöknek nem szabadna közvetlenül a versenyigazgatóhoz beszélniük – jelentette ki. – Ez a sportigazgatók feladata kell hogy legyen. Én még egy lépéssel messzebb mennék: szerintem a sportigazgatónak nem kellene lobbiznia a versenyigazgatónál, vagy nyomást helyeznie rá. Úgy gondolom, hogy olyan helyzetekre kellene rámutatniuk, amelyeket a versenyigazgató vagy a kollégái esetleg nem vettek észre, de nem lobbizni, illetve nyomást gyakorolni.”

Ross Brawn, az F1 sportigazgatója nemrég elárulta, meg akarják tiltani a csapatfőnököknek, hogy a futam során a versenyigazgatóhoz beszéljenek. Wolff támogatja ezt a a törekvést, ugyanakkor rámutatott, hogy ha ezeket az üzenetváltásokat nem játszanák be a közvetítésbe, akkor a drukkerek felháborodásának mértéke minden bizonnyal messze elmaradna a mostanitól. 

Wolff a sportigazgatók (a képen Ron Meadows) szerepét is korlátoznáForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Clive Mason

Egyetértek Ross-szal, ugyanakkor őt és magamat is hibáztatom, mert részesei voltunk a döntésnek, miszerint az átláthatóság és a szurkolók szórakoztatása érdekében több rádióforgalmazás kerüljön be az adásba. Annyi minden történik ilyenkor, és a rajongók beleláthatnak az apró drámákba Lerobban az autó? Valamilyen stratégiai megbeszélést folytatunk? A szándék jó volt, de azt hiszem, túllőttünk a célon.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK