Ez sokaknál kiverte a biztosítékot, élen a Mercedesszel és annak csapatfőnökével, Toto Wolff-fal. Az idényzáró egy-egy pontján ő, valamint a Red Bullt irányító kollégája is egy bizonyos irányba próbálta terelni az ausztrál szakembert, amivel hatalmas nyomást helyeztek rá. Az osztrák üzletember elismerte, hogy ezek a megnyilvánulások egyikük részéről sem voltak helyesek.
Megvolt a lehetőségünk, hogy közvetlenül a versenyigazgatóval beszéljünk, és mivel annyira hevesen küzdünk csapataink érdekeiért, mindketten átléptük [a határt]
– idézi a Racefans. –Bizonyára szerepet játszott az idei hibás [döntésekben], hogy a csapatfőnökök nyomása nem tette könnyebbé a versenyigazgató életét.”Wolff megtiltaná a csapatfőnököknek, beleértve saját magát, hogy a futam alatt kommunikáljanak a versenyigazgatóval. Ez normál esetben a sportigazgatók, vagyis a Mercedes részéről Ron Meadows, a Red Bull oldaláról Jonathan Wheatley feladata lenne, de a címvédő istálló első embere még az ő szerepüket is korlátozná.
„Úgy vélem, a csapatfőnöknek nem szabadna közvetlenül a versenyigazgatóhoz beszélniük – jelentette ki. – Ez a sportigazgatók feladata kell hogy legyen. Én még egy lépéssel messzebb mennék: szerintem a sportigazgatónak nem kellene lobbiznia a versenyigazgatónál, vagy nyomást helyeznie rá.