Sipos Patrik pontot szerzett egyetlen futamán az F1 Esports Pro Series utolsó versenyhetén, Bereznay Dániel viszont egyáltalán nem kapott lehetőséget, így pont nélkül zárta a kiírást. A valósághoz hasonlóan itt is szoros volt a bajnoki harc a Mercedes és a Red Bull pilótái között, ezúttal a csillagos istállónál örülhettek.
Szerdán és csütörtökön rendezték az F1 Esports Pro Series utolsó három futamát. A magyarok közül korábban csak Sipos Patrik szerzett pontokat, Bereznay Dániel egyszer sem végzett a legjobb tízben, így az záróhét előtt az volt számára a kérdés, hogy megszakad-e a rossz sorozata.

Azonban ezért még csak lehetősége sem volt tenni, ugyanis csapata, a McLaren mindhárom alkalommal Bari Boroumandnak és az újonc Josh Idowunak adott lehetőséget, így a magyar pilóta azok után, hogy az elmúlt három évben rendre a legjobb ötben végzett, ezúttal pont nélkül zárta az idényt.
Ami Sipost illeti, az Alpine versenyzője csak az első, imolai futamon kapott lehetőséget. Az időmérőn bejutott a Q3-ba, de ott vélhetően hibázott, ugyanis a többiekhez képest jelentős lemaradással a 10. pozícióban végzett.
A magyar pilóta úgy döntött, hogy lágyakon rajtol, amit rajta kívül csak az első két helyről induló Idowu és David Tonizza mondhatott el magáról. Mindez azt jelentette, hogy a pontszerzéshez rengeteget kellett javítania a futam első szakaszában, mert a végére gumihátrányba került.
A futam elején sikerült is kihasználnia a piros oldalfalú abroncsokból adódó előnyét: előbb lerajtolta Álvaro Carretónt és Shanaka Clayt, majd pár másodperc múlva Brendon Leigh mellett is elment. Ezzel feljött a 7. helyre, Boroumanddal viszont nem tudott mit kezdeni, hiába autózott hozzá körökön keresztül rendkívül közel.
Innentől kezdve egyértelmű volt, hogy nagyon nehéz lesz az első tízben végeznie. A 6. körben kiállt a bokszba, és csapattársa, Fabrizio Donoso elé, a 19. pozícióba jött vissza. Korai kerékcseréjének köszönhetően persze átugrotta néhány ellenfelét, később viszont a mögüle rajtolók ellen is védekeznie kellett a kedvezőtlen stratégia miatt.
A 13. körig összesen kilenc versenyző utasította maga mögé, és amikor mindenki járt már a bokszban, a 16. pozícióban haladt. A futam hátralévő része viszont kifejezetten kedvezően alakult számára: összesen négy kisebb-nagyobb incidens történt előtte, aminek következtében heten is visszaestek mögé, és mivel Donosót a 16. körben visszaelőzte, a 8. helyen látta meg a kockás zászlót. Pár pillanatig úgy tűnt, hogy Leigh időbüntetése miatt egyet előrelép, de a Ferrari versenyzőjének visszavonták a szankcióját. Sipos így is megduplázta pontszámát, és újoncként a 19. helyen zárta a kiírást.
A futam nagy részében Idowu vezetett, ám a viadal drámai véget ért számára. A 22., vagyis az utolsó körben Tonizza megtámadta a brit pilótát, és leterelte őt a kavicságyba. A győzelmet alighanem már ezzel is elbukta volna, de pont úgy tért vissza az aszfaltcsíkra, hogy összeért Jarno Opmeerrel, ami miatt kipördült a pályáról, így élete első pontjait sem tudta begyűjteni. A futamot Tonizza nyerte, miután az ő büntetését is visszavonták, rajta kívül Opmeer és Frederik Rasmussen állhatott fel a virtuális pódiumra.
Mexikóban a Red Bull pilótája indulhatott az élről Boroumand és a címvédő előtt, és az egész mezőnyből egyedül ők kezdtek lágy gumikon. A futam első részében sikerült elegendő előnyt kiautózniuk, ezért ők végeztek a dobogón, de más sorrendben. A versenyt a Mercedes versenyzője nyerte, mögötte a dán pilóta ért célba, de pályaelhagyás miatt helyet cserélt Bereznay csapattársával. Ezzel az eredménnyel Opmeer 21 pontosra növelte az előnyét Rasmussennel szemben, Lucas Blakeley pedig már matematikailag sem érhetett fel a csúcsra. Emellett a csapatok között a Mercedes bebiztosította a bajnoki címét.
Az időmérő után úgy nézett ki, hogy Opmeernek nem kell aggódnia, hiszen ő a 4., míg ellenfele a 10. helyre kvalifikált az interlagosi pálya virtuális változatán. Rasmussen azonban mindenkinél tovább maradt kint a közepeseken, a lágyakon pedig a mezőny több mint felét megelőzte, és megnyerte a futamot.
Ahogyan a valóságban Sergio Pérez, úgy itt Marcel Kiefer próbálta segíteni csapattársát, a német pilóta sokáig feltartotta a mezőnyt. A bajnoki címhez viszont ez sem volt elég, mert Opmeer 4. lett, így 8 pontot megőrzött előnyéből, vagyis a Mercedes a valósággal ellentétben ezúttal nem bukta el a végén a biztosnak hitt egyéni elsőséget.
Az egyéni pontverseny végeredménye
Helyezés |
Versenyző |
Pont |
1. |
Jarno Opmeer |
195 |
2. |
Frederik Rasmussen |
187 |
3. |
Lucas Blakeley |
162 |
4. |
Daniel Moreno |
100 |
5. |
Bari Boroumand |
98 |
6. |
David Tonizza |
83 |
7. |
Marcel Kiefer |
71 |
8. |
Nicolas Longuet |
69 |
9. |
Fabrizio Donoso |
46 |
10. |
Brendon Leigh |
42 |
11. |
Joni Törmälä |
33 |
12. |
Sebastian Job |
32 |
13. |
Álvaro Carretón |
32 |
14. |
Michael Romanidis |
14 |
15. |
Josh Idowu |
10 |
16. |
Simon Weigang |
10 |
17. |
Daniele Haddad |
9 |
18. |
Matthijs van Erven |
8 |
19. |
Sipos Patrik |
8 |
20. |
Cedric Thomé |
2 |
21. |
Filip Prešnajder |
1 |
22. |
Thijmen Schütte |
1 |
A csapatok közötti bajnokság végeredménye
Helyezés |
Csapat |
Pont |
1. |
Mercedes |
295 |
2. |
Red Bull |
258 |
3. |
Aston Martin |
171 |
4. |
Ferrari |
125 |
5. |
Alpine |
123 |
6. |
McLaren |
108 |
7. |
Alpha Tauri |
65 |
8. |
Williams |
46 |
9. |
Alfa Romeo |
12 |
10. |
Haas |
10 |