Társoldalunk:
Hírlevél

Majdnem saját csapattársa akadályozta meg Verstappen vb-győzelmét

2021.12.15. 08:14

A biztonsági autós fázis nyert helyzetbe hozta Max Verstappent az Abu-dzabi Nagydíj végén, de könnyen megeshetett volna, hogy amilyen gyorsan jött a szerencséje, olyan hamar tova is száll. A Red Bull azonban tett róla, hogy ez még véletlenül se történhessen meg.

Alapvetően a Nicholas Latifi által előidézett biztonsági autós fázis és a versenyigazgató vitatható döntése eredményezte, hogy Max Verstappennek sikerült megnyernie a világbajnoki címet egy olyan futamon, amelyen egy pillanatra sem tűnt versenyképesnek Lewis Hamilton ellen, ám még az ölébe hullott lehetőség közben is akadt két apróságnak tűnő dolog, ami könnyedén megfoszthatta volna a győzelemtől.

Az utolsó körben Verstappennek saját testével is meg kellett küzdenieForrás: AFP/Giuseppe Cacace

Verstappen utólag elárulta, hogy

az utolsó, mindent eldöntő körben végig görcsölt a jobb lába, mindez pedig olyan méreteket öltött, hogy a gázt is alig tudta nyomni vele.  

„Elég nagy őrület volt a végén, miközben jókora görcs volt a lábamban a teljes utolsó körben. Lewis mögött voltam a kettes és hármas kanyarban és közben nem kicsit görcsölt a lábam. Padlógázzal mentem, de kis híján nem volt elég erőm tövig nyomni a gázt. Örültem, hogy jött az ötös kanyar, ahol lehetett fékezni és lazíthattam egy kicsit – utalta Verstappen arra a kanyarra, amelyben kifékezte Hamiltont és tulajdonképpen eldöntötte a vb-címet. – Utána viszont a két hosszú egyenesre ismét padlógázt kellett nyomnom, ami nagyon-nagyon fájdalmas volt. Persze az ember az utolsó körben csak összeszorítja a fogait."

A holland pilóta az előzésről is beszélt és elismerte, nagyon nagy tapadáselőnyben volt a lágy gumikon Hamilton használt kemény keverékével szemben. „Az ember próbál reagálni arra, amit [Hamilton] csinál, ezért igyekeztem nem túlságosan lemaradniLáttam, hogy eléggé küszködik a kemény gumik felmelegítésével, nekem pedig megvolt a tapadásom, úgyhogy relatíve közel tudtam maradni. A lágy gumikon egyértelműen látszott, hogy nagyobb a tapadásom, mint neki. De így is ott van az ötös kanyar utáni szakasz a két hosszú egyenessel, ahol a másiknak megvan rá az esélye, hogy visszajöjjön. Elég szoros volt a csata kettőnk között" – utalt Hamilton visszatámadására, amely során néhány pillanatig fej-fej mellett haladtak a kilences kanyar előtti egyenesben.

A mindent eldöntő utolsó kör

Nem a Verstappen lábában jelentkező görcs volt ugyanakkor az egyetlen olyan dolog, ami a nyert helyzet ellenére megfoszthatta volna a Red Bull pilótáját a győzelemtől. A futamot a harmadik helyről a biztonsági autós fázis alatt feladó Sergio Pérez lehetett volna a másik, a csapat azonban időben lépett.

Ugyanis utólag kiderült, hogy a mexikói pilótát azért rendelték a bokszba a verseny feladására, mert attól tartottak, hogy a pályán mondja be az unalmast a motorja, ami miatt tovább kint kell maradnia a biztonsági autónak, és az utolsó körre sem tudják elengedni a mezőnyt. „Akkor semmit sem tudtam róla, de a motor nyilván a határon volt. Az utolsó dolog, amit akartunk, hogy elromoljon, és Maxnak ne legyen lehetősége az utolsó körre. A határon volt, és nem akartuk, hogy elfüstöljön" – nyilatkozta Pérez.

Jövőre visszatér az egyes rajtszám

Végül Verstappen és a Red Bull szempontjából minden tökéletesen alakult és meglett a világbajnoki cím, amivel a holland pilóta azt a kiváltságot is kiérdemelte, hogy jövőre az egyes rajtszámmal versenyezzen. Mióta 2014-ben bevezették az állandó rajtszámokat, csupán abban az évben szerepelt az egyes a mezőnyben (a 2013-as világbajnok Sebastian Vettel használta), Lewis Hamilton ugyanis mindig saját állandó rajtszáma, a 44-es használata mellett döntött, a 2016-ban vb-címet nyerő Nico Rosberg pedig győzelme után visszavonult és címvédőként már nem versenyzett.

Verstappen az abu-dzabi gumiteszten még 33-as rajtszámmal körözött, de már különlges, aranyszínű cipőben vezetett, és természetesen a vb-címét hirdető sapka sem maradhatott el

Verstappen viszont jövőre biztosan nem tartja meg saját állandó számát, a 33-ast. „Igen, használni fogom az egyest – erősítette meg a szezonzáró után. – Hányszor teheti ezt meg az ember? Nem tudom, talán ez az egyetlen lehetőségem rá az életben. Szerintem ez a legjobb rajtszám, úgyhogy egyértelműen az autómon lesz."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK