Társoldalunk:
Hírlevél

Két kulcsfigura is távozik a Forma-1 vezetéséből

2021.12.12. 08:48

Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója, és Pat Symonds technikai igazgató sem lesz már sokáig jelenlegi szerepkörében, de távozásukkal kapcsolatban még vannak kérdőjelek.

Nagy átszervezések várhatóak jövőre a Forma-1 vezetésében, miután az utóbbi évek reformjainak két kulcsfigurája is távozni készül. Az egyikük a korábban technikai igazgatóként, illetve csapatfőnökként összesen kilenc világbajnoki címet nyerő, négy éven át a Mercedest is irányító, 2017 óta az F1 sportért felelős igazgatójaként tevékenykedő Ross Brawn, a másik pedig a Benettonnal és a Renault-val négy világbajnoki címig jutó Pat Symonds.

Ross Brawn már nem sokáig lesz az F1 technikai igazgatójaForrás: Getty Images/2021 Getty Images/Mark Thompson

Miután 2013 végén elhagyta a Mercedes csapatfőnöki székét, Brawn néhány éven át távol volt az F1-től, mielőtt 2017 januárjában, nem sokkal a Liberty Media hatalomátvétele után sportért felelős igazgatóként tért vissza a királykategóriába. Feladata az volt, hogy felügyelje a technikai és sportoldalon végbemenő változásokat, mint az új Concorde-egyezmény megkötése, a költségplafon, illetve az új technikai szabályok bevezetése. Az F1 által a szervezet jövőbeni változásairól kiadott dokumentumában az áll, hogy

a 67 éves szakember „várhatóan" 2022 végén távozik a jelenlegi pozíciójából, noha pontos időpontot erre vonatkozóan nem adtak meg.

Azt sem tudni egyelőre, hogy Brawn marad-e valamilyen tanácsadó szerepben az F1 kötelékében, és ki lép a helyébe.

A másik nagy nevű távozó Brawn egykori kollégája, a vele a Benettonnál 1997-ig együtt dolgozó (Brawn ekkor igazolt át a Ferrarihoz), ez idő alatt két világbajnoki címet nyerő, majd Fernando Alonsóval 2005-ben és 2006-ban, immár a Renault technikai igazgatójaként ismét a csúcsra jutó Pat Symonds.

Symonds 2017 márciusában, Brawn invitálására csatlakozott az F1 vezetéséhez, mint a sportág technikai igazgatója. Feladata az eredetileg 2021-re tervezett, végül egy évvel elhalasztott technikai reformok véghezvitele volt. Miután a következő komoly lépés, a 2026-tól életbe lépő új motorformula is hamarosan véglegesítésre kerül, Symonds úgy döntött, hogy itt az ideje hátralépnie egyet.

Symonds 2013-tól 2015-ig a Williamsnél is dolgozottForrás: Getty Images/2014 Getty Images/Mark Thompson

Az F1 dokumentuma egyéb változásokat is taglal, nevezetesen azt, hogy a Symonds által toborzott, 15 fős, javarészt korábban is az F1-ben dolgozókból álló mérnökcsoport nagy része átkerül az FIA-hoz. Ez részben azon EU-követelmény miatt van, amely a szabályalkotó testület és a jogtulajdonos szétválasztását kívánja meg, illetve átláthatóbbá teszi a felelősségi területeket, miután egyes csapatok zúgolódtak amiatt, hogy az F1 szorosan részt vett a szabályalkotásban, ami alapvetően az FIA feladata.

Az FIA-hoz vándoroló mérnökök Nikolasz Tombazisz, az FIA együléses bizottságának vezetője alatt folytatják a munkát, többségük azonban vélhetően marad az F1 londoni irodáiban.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK