Társoldalunk:
Hírlevél

Több előzési lehetőséget ígér a vb-finálét rendező pálya tervezője

2021.12.09. 09:29

Jelentősen átalakították az idei F1-es szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj helyszínét, a tervező szerint több előzési lehetőség is kialakul, ami még izgalmasabbá teheti Max Verstappen és Lewis Hamilton csatáját a világbajnoki címért.

Sok kritika érte a 2009-ben átadott Yas Marina Circuitet, ami még ma is grandiózus, de az eredeti nyomvonala miatt igen nehéz volt rajta előzni, ezért a versenyek gyakran unalmasak voltak, akkor is, amikor a világbajnoki küzdelem még nyitott volt az Abu-dzabi Nagydíjon. Az idei verseny előtt azonban jelentős változtatások történtek a pályán.

Gyorsabb lett az új nyomvonal Abu-Dzabiban - GalériaForrás: Studio Dromo

Jarno Zaffelli, az átalakítást tervező és koordináló Studio Dromo ügyvezetője rámutatott, a biztonság tiszteletben tartásával arra törekedtek, hogy izgalmasabbá tegyék a pályát, ennek jegyében az 5-6-7-es kanyarból egy új, a korábbiaknál gyorsabb 5-ös kanyar alakult ki, jobb előzési lehetőséggel kecsegtetve. Mivel a pálya gyorsabb lett, a 11-es kanyar előtt erősebben kell fékezni, ez is segítheti a támadást. A szálloda alatti 17-20-as kanyarból új, gyorsabb 12-15-ös kanyar lett.

„Véleményem szerint vasárnap négy kulcsfontosságú fékezés lesz az 5-ös kanyarnál, ami a régi 5-7-es kanyar, a 12-es kanyarnál, ami a régen a 17-es volt, majd az utolsó kanyarnál, a 16-osnál, ami a régi 21-es. Az átépítések révén a kifelé dőlő kanyarok eltűntek, ehelyett 5%-os befelé dőlésünk van, ez lehetővé teszi, hogy az autók nagyobb tempóval érkezzenek meg a következő kanyarhoz.

A silverstone-i pálya és a Paul Ricard felújításán is dolgozó Zaffelli szerint egy meglévő nyomvonalat mindig nehezebb átalakítani, mint újat építeni, ráadásul a Yas Marina Circuiten sok a közmű a pálya alatt. A kanyarok jellegének megváltozása mellettaz új aszfaltburkolat is fejfájást okoz majd a csapatoknak, hiszen eltérő lesz a régi és az új felülete.

„Abu-Dzabi mindig is Mercedes-felségterület volt, elsősorban az 1,2 km-es egyenesnek köszönhetően, mert ott használhatták a nagy motorerejüket, de tavaly a Red Bull és Verstappen lehengerlő volt a versenyen. A legnagyobb erősségük a szűkös fordulókban és a hármas szektorban jelentkezett, és idén még versenyképesebbek is.”

Több előzési lehetőség alakul ki - GalériaForrás: Studio Dromo

„A legfrissebb módosítások miatt az időmérő eredménye kissé kevésbé számít majd. Az első két szektorban sok a gyors kanyar, a hármas szektorban szűk fordulók kapnak helyet, így kiegyensúlyozott lesz a két autó. Van négy hely, ahol fej fej mellett mennek majd, izgalmas csata lesz, és győzzön a jobb versenyző!”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK