Társoldalunk:
Hírlevél

Döntöttek a felügyelők Verstappen és Hamilton szaúdi ütközése ügyében

2021.12.05. 21:11

A sportfelügyelők megvizsgálták, hogy féktesztelte-e Max Verstappen ellenfelét, Lewis Hamiltont a Szaúd-arábiai Nagydíj során. Elmarasztalták a Red Bull versenyzőjét, de ez az eredményt nem befolyásolja. 

Időbüntetéssel sújtották Max Verstappent a Szaúd-arábiai Nagydíj sportfelügyelői, mert úgy ítélték meg, hogy ő hibáztatható azért, mert a holland pilóta Red Bullja és az őt támadó Lewis Hamilton Mercedese összeütközött a verseny során. A 2. helyezett versenyző 10 másodperces büntetést és két büntetőpontot kapott, de a nagydíj végeredményén ez nem változtatott.

Verstappen és Hamilton ütközése DzsiddábanForrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Lars Baron

A sportfelügyelők szerint a kulcsfontosságú bizonyíték az volt, hogy Verstappen hirtelen 69 baros nyomással fékezni kezdett, ezzel 2,4 g-s lassulást ért el, ezt a döntéshozók kiszámíthatatlan manővernek tekintették, ezért az ilyenkor szokásos büntetést szabták ki a világbajnokságot pontegyenlőséggel, de több győzelemmel vezető versenyzőnek. 

Kitértek arra is, hogy Verstappen és Hamilton sem akart elsőként haladni a 3-as számú DRS zóna érzékelési pontjánál, mindkét versenyző esetében „megértették” és „elfogadták”, hogy mindketten „nyilvánvalóan” el akarták ezt kerülni, így érdemben nem foglalkoztak azzal, hogy Hamilton simán kikerülhette volna az előtte lassuló Red Bullt. 

A szakértők sem értették, hogy mi történt

A leintés után mindkét versenyző azt mondta, hogy nem érti a helyzetet, és az ítélet megszületése előtt a Sky Sports szakértői nem tudták egyértelműen megállapítani, hogy melyik félnek lehet igaza.

Az 1996-os világbajnok Damon Hill feltette a kérdést: „Miért menne neki valaki egy másik autó hátuljának? Talán Lewis nem igazán tudta értelmezni a helyzetet – vélte. – „Ha Lewis nem kapta meg az információt, akkor nagyon is lehetséges, hogy félreértette a helyzetet, viszont volt hirtelen lassulás. Szerintem Lewis nem tudta, hogy mi folyik itt.”

A Sky Sports szakértője, Anthony Davidson szerint „némi játszmázás folyt a DRS érzékelési pont miatt. Talán mindketten erre játszottak, és ez is újabb tényezőt jelentett a zűrzavarban.” 

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elismerte, hogy zavar merülhetett fel a kommunikációban  Hamilton és a mérnökök között, erre utalt Ron Meadows sportigazgató indulatos rádióforgalma a versenyigazgatóval is. Az osztrák üzletember szerint fontos szerepet játszhat az ügy megítélésében az, hogy gond volt-e a tájékoztatással.

Verstappen sokáig maga mögött tartotta HamiltontForrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Lars Baron

„A telemetria megmutatja, hogy lassít, aztán gyorsít, majd ismét lelassít – magyarázta, majd elismerte, hogy Hamilton nem tudta, hogy Verstappennek szóltak, hogy engedje el az ellenfelét. – Úgy gondolom, hogy rossz sorrendben közvetítettük felé az üzeneteket” – fogalmazott diplomatikusan a Mercedes csapatfőnöke.

Verstappen nem tagadta Wolff megfigyelését egy külön interjúban: „Lefelé váltottam és fékeztem, hogy elengedjem őt. Nem értem, hogy miért… Talán volt némi félreértés” – összegzett. Főnöke, Christian Horner elsősorban a korábbi kanyarátvágás miatt volt bosszús, de kiemelte azt is, hogy Verstappen szerinte csak megpróbálta átadni a helyét Hamiltonnak.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK