A hétszeres világbajnokot akkor két eset miatt is vizsgálták: előbb dupla sárga zászló alatt javított szektoridőt, majd nem sokkal később feltartotta a mögötte gyors tempóban érkező Nyikita Mazepint, akinek le kellett térnie a pályáról, hogy elkerülje a balesetet.
A sportfelügyelők csak ez utóbbinál találták vétkesnek, de ezért is csak megrovásban részesítették.
A sárga zászlós esetnél azzal indokolták a döntést, hogy az egyik panelen véletlenül aktiválták a jelzést, és kevesebb mint 1 másodperc után el is tűnt. Hamilton pedig már nagyon közel volt, nem is lett volna esélye lassítani, emellett pedig máshol nem is jelent meg a figyelmeztetés.
Egy ideig azonban úgy tűnt, hogy a Red Bullnál nem nyugodtak bele az ítéletbe, miután Helmut Marko kijelentette, hogy óvást nyújtottak be ellene. A két héttel ezelőtti Katari Nagydíjon Verstappent büntették meg öt hellyel hasonló szituációban, akkor az egyik sportfelügyelő lengetett úgy, hogy arra nem kapott utasítást. Az energiaitalosok tanácsadója szerint a két döntés nem összeegyeztethető.