Társoldalunk:
Hírlevél

Hamilton egy körön a Red Bullt tartja gyorsabbnak, de holnap megkapja az új motort

2021.12.03. 20:55

A Szaúd-arábiai Nagydíj mindkét pénteki szabadedzését az első helyen záró Lewis Hamilton szerint egy körön nem olyan gyorsak, mint a Red Bull. Ezt a Mercedes egyik vezető mérnöke is megerősítette, majd elismerte, hogy holnaptól beteszik a Brazíliában szolgálatba állított friss motort a hétszeres világbajnok autójába, amitől mérhető előrelépést várnak.

Noha mindkét pénteki szabadedzést az élen zárták, a Mercedes egyelőre nem elégedett az egykörös tempójával, ellenben a hosszú etapokon mutatott sebességével igen, ami Andrew Shovlin mérnökigazgató szerint biztató a folytatásra nézve. Az első és a második tréningen is az első helyen végző Lewis Hamilton úgy véli, a Red Bull nagyon gyors egy mért körön, ezért nem lazsálhatnak a helyes beállítások megtalálásával.

Hamilton az egykörös tempóban lát előrelépési lehetőségetForrás: Daimler AG/Jiri Krenek for Mercedes-Benz Grand Prix Ltd.

„Hihetetlenül, de valami elképesztően gyors és nagy is rajta a tapadás. Ha az ember elkapja a fonalat, gyönyörű érzés vezetni rajta – jellemezte a vadonatúj dzsiddai pályát Hamilton, majd kitért arra, hogy a forgalom már Monacót idézte, amikor pedig a lassan haladó autókat kellett kerülgetnie, az „kissé veszélyes" volt az óriási tempókülönbség miatt.

Ami a Mercedes tempóját illeti, a hétszeres világbajnok azzal sem volt teljesen elégedett. Azt mondanám, hogy a többiekhez viszonyítva nem vagyunk gyorsak egy mért körön, de a hosszú etapjaink nem voltak rosszak. Végrehajtottunk néhány változtatást a két edzés között, de még nem vagyok benne biztos, hogy mit szeretnék. Ma este kielemezzük az adatokat és együtt dolgozunk a gyárban levő srácokkal, hogy holnap a megfelelő beállítással álljunk elő. Az autó már most egyértelműen nem rossz, de egy körön a Red Bull elég gyors, úgyhogy van teendőnk."

Az Andrew Shovlin által elmondottak is alátámasztják Hamilton szavait. „Szerintem elégedettek vagyunk azzal, ahogy az autó a hosszú etapokon teljesített. Ami az egy kört illeti, az első szabadedzésen elégedettebbek voltunk, mint a másodikon, amikor küszködtünk azzal, hogy kihozzunk minden tapadást a gumikból, különösen a lágyakból. Vannak ötleteink arra, hogy mit kellene ezzel kezdeni, úgyhogy értjük a problémánkat, ma este szorgosan kell dolgoznunk, hogy javítsunk rajta" – ecsetelte a mérnök.

Bottas és Hamilton sem tudott javítani a lágy gumikon a közepes keveréken elért idejénForrás: Daimler AG/Wolfgang Wilhelm for Daimler AG

Shovlin azt is elmondta, hogy a hosszú etapos tempójuk arra utal, hogy „a teljesítmény ott van az autóban, csak finomhangolnunk kell, hogy a megfelelő tartományba hozzuk a gumikat a Q3-as gyorskörre."

Arra állítjuk be az autót, hogy megszerezzük vele a pole-t, mert a versenyre is az lesz a leggyorsabb. Ezen kell dolgoznunk ma éjjel, és ha ilyen autót adunk Lewis-nak, akkor el fogja végezni munkát, és Valtteri is ott lesz az elejében" – árulta el a szakember, majd megerősítette, hogy

a Mercedes szombattól a Brazíliában bevetett, viszonylag friss motort használja Hamilton autójában, amitől alapból gyorsulásra számít.

„Mérhető előrelépést hoz, holnap minden teljesítményre szükség lesz" – mondta Shovlin.

Ami Valtteri Bottast illeti, a pálya neki is elnyerte a tetszését, és ő is megerősítette, hogy jobban tapadt, mint amire számítottak, ezért nem indultak rossz helyzetből a beállításokkal. „A legnagyobb meglepetést a gumik tartóssága okozta, szerintem nem látunk sok kiállást a versenyen" – tekintett előre a második szabadedzést a második helyen záró finn pilóta.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK