Társoldalunk:
Hírlevél

A Mercedesnek nem kell kizárástól tartania a hátsó szárny miatt

2021.12.01. 07:59

Új tesztet alkalmaz az FIA a hátsó szárnyak merevségének ellenőrzésére, ami elsősorban a Mercedesnek lehet kedvezőtlen, de a szövetség szerint szabálytalanság esetén sem zárják ki a problémás autókat.

A Red Bull nyomására a Katari Nagydíjtól szigorúbban ellenőrzik az F1-es autók hátsó szárnyait annak érdekében, hogy elkerüljék a hajlékony elemek használatát. A panaszos istálló szerint ettől máris csökkent a Mercedes végsebessége, az ellenfél csapatfőnöke, Toto Wolff viszont azzal reagált, hogy a Red Bullnál rémeket látnak.

A gyanú szerint a Mercedes hátsó szárnya is hajlékonyForrás: Anadolu Agency via AFP/2021 Anadolu Agency/Stringer

Az új tesztek elméletileg akár a világbajnoki címek sorsáról is dönthetnek, hiszen egy esetleges kizárás jelentős pontveszteséget okozhat, de a RacingNews365.com kérdésére az FIA megerősítette, hogy az új szárnytesztek miatt egyik csapatnak sem kell tartani a kizárástól, mert a végrehajtást a szezon végéig felfüggesztették.

Az eljárás nem példátlan, nyáron is kaptak haladékot a csapatok, hogy alkalmazkodhassanak az új előírásokhoz,most ez egybeesik a szezon végével, így az istállók elméletileg használhatnák a hajlékony hátsó szárnyakat is, bár aligha kockáztatják majd meg a kétes megoldások miatt várható felháborodást. A döntés azért is indokolt, mert a csapatok Európától távol, a Közel-Keleten versenyeznek, ráadásul az idei autókra már nem gyártanak új alkatrészeket sem.

A portál kérdésére az FIA szóvivője elárulta, az idei tesztek elsősorban arra szolgálnak, hogy a jövőbeli szabályokat pontosíthassák, a szövetség összhangot keres az alkatrészek merevsége, a tömege és a költségek között.

A szárnyak merevsége régóta probléma a Forma-1-ben, a szigorú szabályok ellenére a csapatok rendszeresen kiskapukat találnak, és megoldják, hogy alacsonyabb tempónál nagy leszorítóerőt használhassanak, tempós szakaszokon viszont az alkatrészek deformálódása révén fokozhassák a csúcssebességet.

A Red Bull most panaszosként érdekelt az ügybenForrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Lars Baron

A DRS-től eltekintve az F1-ben jelenleg tilos mozgó aerodinamikai elemeket használni, a deformálódás révén a Red Bull ezt többször is megkerülte, de más csapatok, köztük a gyanús szerint a Mercedes is megkerülte ezt a fejlesztések révén.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK