Az új tesztek elméletileg akár a világbajnoki címek sorsáról is dönthetnek, hiszen egy esetleges kizárás jelentős pontveszteséget okozhat, de a RacingNews365.com kérdésére az FIA megerősítette, hogy az új szárnytesztek miatt egyik csapatnak sem kell tartani a kizárástól, mert a végrehajtást a szezon végéig felfüggesztették.
Az eljárás nem példátlan, nyáron is kaptak haladékot a csapatok, hogy alkalmazkodhassanak az új előírásokhoz,
most ez egybeesik a szezon végével, így az istállók elméletileg használhatnák a hajlékony hátsó szárnyakat is, bár aligha kockáztatják majd meg a kétes megoldások miatt várható felháborodást. A döntés azért is indokolt, mert a csapatok Európától távol, a Közel-Keleten versenyeznek, ráadásul az idei autókra már nem gyártanak új alkatrészeket sem.
A portál kérdésére az FIA szóvivője elárulta, az idei tesztek elsősorban arra szolgálnak, hogy a jövőbeli szabályokat pontosíthassák, a szövetség összhangot keres az alkatrészek merevsége, a tömege és a költségek között.
A szárnyak merevsége régóta probléma a Forma-1-ben,