Közel került a Red Bull a Katari Nagydíjon a reálisan elérhető legjobb eredményhez azáltal, hogy Max Verstappen a 7. rajtkockából látványos rajttal és az első öt kör során végrehajtott előzésekkel a 2. helyezett lett Lewis Hamilton mögött, Sergio Pérez pedig szintén nagyot küzdött és a 11. kockából a 4. helyen ért célba.
„Miután megtudtam, hogy csak a 7. helyről rajtolok, nagyon motivált a felzárkózás, jól sikerült az első kör, majd 5 kör után ismét a 2. voltam. Utána próbáltam alacsonyan tartani a különbséget, hogy ne tudjanak extra kiállást végrehajtani. Végül az enyém lett a leggyorsabb kör, aminek mindenképpen örülök” – nyilatkozta Verstappen a Sky Sportsnak a leintés után.
Az egyéni világbajnokság éllovasának előnye 8 pontra apadt,
de szerinte „még két verseny van hátra és nagyon sok minden történhet. Még egy időmérőn is. Bármi lehetséges.” A Ziggo Sportnak hozzátette, úgy érezte, hogy az egész verseny során túl lassúak voltak. ettől függetlenül nem adja fel, és a szezon végéig küzdeni fog.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a vereség ellenére is elégedett volt az eredménnyel: „Ez egy fontos nap, mostanában mindegyik az. A pontok terén ugyanott tartunk, ahol Austinban, csak közben megkerültük a Földet. Max felzárkózása az első körben megdöbbentő volt, Lewisszal ma a Mercedesnek gyorsabb autója volt a mienknél.”
A második és harmadik etapban egy kicsit hoztunk rajtuk. Max az első néhány kanyarban szenzációs volt.”
A verseny során Pérez is felzárkózott, sokáig úgy tűnt, hogy az egykiállásos taktikát alkalmazó Valtteri Bottasszal küzd majd a dobogós helyért, de a finn pilóta defektet kapott, ezért visszaesett a mezőnyben, és végül kénytelen volt feladni a versenyt. Ennek is köszönhető, hogy a Red Bull 5 pontra csökkentette a hátrányát a Mercedesszel szemben a konstruktőri világbajnokságban.
„A gumik nagyon erős igénybevételnek voltak kitéve, aggódtunk, hogy ha elhúzzuk az etapot, velünk is megtörténhet pont az, ami Valtterivel. Ez túl nagy kockázatnak tűnt, ezért választottuk a kétkiállásos taktikát. A VSC nélkül szerintem az utolsó körben utolérte volna Fernandót. Gratulálunk neki, nagyszerű őt a dobogón látni.”
Pérez végül a hét év után újra dobogós eredményt elérő Fernando Alonso ellen szenvedett vereséget
úgy, hogy az első kiállása után megelőzte az Alpine pilótáját, de a második után csak üldözni tudta őt. Ahogy Horner is említette, Péreztől elvette a támadás lehetőségét a Nicholas Latifi defektje miatt életbe léptetett virtuális biztonsági autó, de a mexikói pilóta inkább a taktikában kereste a hibát.
„Verseny során többször is változtattunk, akadt pillanat, amikor két kiállásra szavaztunk, máskor egyre, nekünk sem volt tiszta a kép. A csapat szempontjából szerintem biztosra kellett mennünk – mondta. – A dobogós hely nagyjából zsebben volt, aztán jött a virtuális biztonsági autó. Nem tudom, hogy lett-e volna elég időm [felzárkózni], de megakadályozta, hogy elkapjam Fernandót. Kár érte, de így is minimalizáltuk a veszteséget, viszont, szerintem a dobogón kellett volna lennünk.”