A hétszeres világbajnok feltűnően lassú volt a pénteki szabadedzéseken, és maga is elismerte, hogy ez kevés lesz. Az időmérőre viszont jelentősen feljavult, a Q3-ban pedig ellentmondást nem tűrően, három lila szektort autózva biztosította be az elsőségét.
Először versenyzek itt, szóval nagyszerű látni az új szurkolókat
– nyilatkozta a leintés utáni interjúk során, miután üdvözölte a helyszíni nézőket. – A tegnapi nap nagyon nehéz volt, mert nem éreztem jól magam. A szabadedzéseken kifejezetten szenvedtem, és le voltam maradva. A mérnökökkel éjfélig dolgoztunk, és rengeteg területet találtunk, ahol fejlődhettem. A harmadik szabadedzésre végrehajtottunk néhány módosítást, és úgy tűnt, hogy ezek működnek. Persze ezt tovább kellett vinni az időmérőre. Hálás vagyok, hogy megfelelő időzítéssel küldtek ki minket a pályára, így nem kerültünk forgalomba, az utolsó kör pedig gyönyörű volt. Ezen a pályán nagyszerű a vezetés, mert a közepes és nagy sebességű kanyaroknak köszönhetően hihetetlenül gyors. Jó érzés volt.”Mint kiderült, a címvédő nem véletlenül nem tette hozzá, hogy „az autóban”, amikor arról beszélt, hogy nem érezte jól magát, amivel arra szoktak utalni, hogy a versenygép nem működött megfelelően. Hamiltonnak ugyanis napok óta egészségügyi problémái voltak, de szombat reggelre javult az állapota. „Szerda óta fájt a hasam, de ma fantasztikusan éreztem magam, az előző éjszaka remekül aludtam, ami sokat jelentett” – árulta el.
A katari pályán minden bizonnyal nem lesz könnyű előzni, amivel Hamilton is tisztában van. Mindez pedig a taktikát is jelentősen befolyásolhatja, de a Mercedes versenyzője egyelőre bizonytalan azzal kapcsolatban, hogy ezen a téren mire számítson.
Nagyon gyors ez a pálya, és a szabadedzéseken szerzett tapasztalatok alapján úgy gondolom, hogy nem itt a legkönnyebb követni a másikat