Vágólapra másolva!
Módosított eljárással végzi az FIA a hátsó szárnyak tesztelését, Christian Horner szerint ennek köszönhető, hogy a Mercedes csúcssebessége a katari időmérőn nem volt kiemelkedő.

Újabb fejezetéhez ért a hajlékony hátsó szárnyakkal kapcsolatos vita elsősorban a Red Bull, az FIA és a Mercedes között. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak elárulta, a szövetség terheléses teszteket kezd végezni a hátsó szárnyakon, hogy mérni tudják a légterelők deformálódását. A brit szakember üdvözölte, hogy az FIA komolyan vette a felvetésüket.

Szombaton visszafogták a Mercedes tempóját az egyenesben, de az eredményen ez nem látszott Forrás: Daimler AG/LAT Images

„Mivel a [légterelő] a kinyíló szárnylap alatt van, nagyon nehéz látni, a hátra néző kamerán sem látszik – mondta Horner. – Ha úgy gyártották a manapság már elérhető kompozitok és anyagok segítségével, hogy bizonyos tempó fölött rugalmassá váljon, az ötletes terv, de megfelel vajon a szabályoknak? A mi nézőpontunk szerint abszolút nem.”

Horner szerint az új eljárás bevált, az időmérő után kijelentette, a Mercedes csúcssebessége már „ellenőrzés alatt” van.

„Hirtelen összhangba kerültünk. Ilyen már 4-5 verseny óta nem történt, de ahogy korábban is elmondtam, ez nem a mostani helyszín miatt fontos igazán, hanem Dzsidda és Abu-Dzabi kapcsán, mert ott óriási jelentősége van a csúcssebességnek az egyenesekben” – vélte Horner, aki szombaton Katarban úgy látta, hogy mérséklődött a Mercedesek tempója.

„Szerintem most nagyon hasonlónak tűnik a miénkhez, amit jó látni. Lewis [Hamilton] az összes előnyét a 6-os és a 7-es kanyarban autózta ki, különösen az utolsó körben futott lenyűgöző szektort az egymás utáni lassú kanyarokban. Mi most úgy láttuk, hogy a tempójuk normális volt az egyenesben, csak Lewis futott nagyon jó kört.”

A Mercedest képviselő Toto Wolff a Sky Sportsnak elmondta, őket nem aggasztja, hogy az FIA új tesztet kezdett alkalmazni, mert ők mindig a szabályok adta kereteken belül akarnak maradni, majd visszautalt a brazíliai hétvégére, ahol az álláspontjuk szerint az alkatrész sérülése miatt megbuktak egy teszten és kizárták az autójukat.

A Red Bull összeállított egy dossziét a Mercedes kifogásolt szárnyáról, ez az egyik nyom, ami miatt az óvást fontolgatják Forrás: Sky Sports

Wolff az interjú során úgy vélte, a Red Bull is gyorsult az egyenesekben, Max Verstappen szerint azonban pont az ellenkezője a helyzet: „Szerintem ők vesztettek tempót” – vágott vissza a holland pilóta mosollyal az arcán. A Racefans később megtudta, hogy amennyiben valamelyik csapat megbukna a teszteken, a szezon végéig akkor sem kellene kizárástól tartaniuk.