Társoldalunk:

A Red Bull bármikor kész óvni a Mercedes autója miatt

2021.11.20. 06:05

Amennyiben a Red Bull ismét rendellenesen gyorsnak találja a Mercedest, óvást nyújthatnak be az ellenfél autója miatt. Ez akár már Katarban megtörténhet.

Több fronton is harcol egymás ellen a Red Bull és a Mercedes, a pályán zajló csatározás mellett különböző ügyek miatt az FIA-nál is panaszkodnak egymásra a felek. Pénteken elutasították a Mercedes felülvizsgálati kérelmét Lewis Hamilton és Max Verstappen interlagosi összetűzése kapcsán, de a Red Bull továbbra is napirenden tartja az előző verseny eseményeit.

Fókuszban Hamilton hátsó szárnyaForrás: AFP/Andrej Isakovic

A világbajnoki címvédő kihívója természetesen nem Verstappen védekezését kifogásolja, hanem azt, hogy szerintük a Mercedes rendellenesen gyors volt az egyenesekben, és Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az FIA pénteki sajtótájékoztatóján kijelentette, „abszolút” kész arra, hogy óvást nyújtsanak be a Mercedes ellen, ha úgy érzik, az ellenfél autója nem szabályos.

Szerintem Brazíliában mindenki láthatta, hogy a helyzet nem normális. Igen, tudjuk, hogy az új motor révén a Mercedes fokozta a teljesítményt,de nyilvánvaló a számunkra, hogy mi folyik itt, mivel [Hamilton] 27 km/s tempóelőnnyel közeledett és a hátsó szárnyak véglapjain a légterelők hajlásának nyomai láthatók. Ezt természetesen szóvá tettük, de az FIA-n múlik, hogy biztosítsák, az autók megfelelnek a szabályoknak. Ha ez nem történik meg, az ember panaszt tesz, amennyiben úgy hiszi, hogy egy ellenfél nem tartja be a szabályokat.”

Az ellenfelet képviselő Toto Wolff elmondta, a konkrét szárnyat idén 14 alkalommal ellenőrizték, az FIA rendelkezik a tervrajzokkal is. A csapatfőnök kijelentette, „nincs semmi, amire a Red Bull számít”, ezért akár arra is hajlandó, hogy átküldjön egy példányt a kérdéses alkatrészből az ellenfél bázisára. Horner felhívására a nyomok kapcsán Wolff azt mondta, azokat szabályosnak tartja.

A vita később a televíziós stábok műsoraiban folytatódott,

Horner a Sky Sports kérdésére egyértelmű igennel felelt, amikor felvetették neki, hogy a Mercedes képes lehet csökkenteni a légellenállást a gyorsulás révén. A brit szakember szerint az ellenfél megoldása annál is fejlettebb és nehezebben észrevehető lehet, mint amit több csapat is alkalmazott az Azeri Nagydíj előtt.

Horner kész feljelenteni a MercedestForrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Mark Thompson

„Az viszont látható, hogy Magyarország, de különösen az előző két nagydíj óta a tempójuk exponenciálisan nőtt az egyenesekben. Ez nyilvánvalóan aggasztó a számunkra, Adrian [Newey] és Paul [Monaghan] ezért is egyeztetett az FIA-val. Ne legyenek kétségeik, ha meglátjuk itt is az autón, óvni fogunk” – jelentette ki.

A Mercedesnél nem értik a problémát

Horner rámutatott, a második szabadedzésen a Mercedes ismét 7 km/h-val gyorsabb volt a Red Bullnál, ezért elsősorban a két hét múlva esedékes Szaúd-arábiai Nagydíjon és Abu-Dzabiban aggódnak amiatt, hogy nem tudják majd tartani a lépést az ellenféllel. Olyan helyzet alakulhat ki, mint Brazíliában, amikor az autójuk ellen egyszerűen nem lehetett versenyezni.”

A Mercedes vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin viszont a Sky Sportsnak azt mondta, megnézték, hogy milyen nyomokra gondolnak a Red Bullnál, de ők nem találtak semmit, ezért nem is tudják pontosan, hogy miről van szó. „Úgy tűnik, hogy itt van ez a kis sztori, ami nem akar elmúlni. Részünkről teljesen elégedettek vagyunk azzal, amit felszereltünk az autóra” – mondta.

„Meghívtuk az FIA-t is, hogy nézegessék, amíg csak szeretnék. Nekik nem volt problémájuk azzal, amit használunk. Minden pályára kiválasztjuk, hogy melyik a leggyorsabb szárny és azt rakjuk fel az autóra, a továbbiakban is ezt fogjuk tenni és nem fogjuk kikérni más csapatok véleményét” – zárta rövidre a kérdést.

Egy rajongói elképzelés arról, hogy a Red Bull valójában mire panaszkodik a Mercedes hátsó szárnyának alsó elemével kapcsolatban

A nyilatkozatok után a RacingNews365.com és a Racefans.net tudósítója, Dieter Rencken és az Autosport hozzájutott egy fényképhez, amelyen a Mercedes hátsó szárnyának hátulján, a jobb oldali véglaphoz közel, függőleges nyomok láthatók, de az egyelőre nem világos, hogy a megfigyelés bizonyít-e bármit is.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK