„Valami olyasmit csinálnak, amit mi is tettünk a bakui verseny előtt – nyilatkozta Christian Horner, utalva a hajlékony hátsó szárnyakat érintő technikai direktívára, amely előtt hat csapat is használt a terhelésre elhajló hátsó szárnyakat. Az eljárásnak az vetett véget, hogy a Mercedes kérdései nyomán az FIA változtatott a tesztelés lebonyolításán.
A szaklap szerint a Mercedes most másként használja a trükköt: a fő szárnylap lefelé deformálódik, így a megengedettnél nagyobbra nyílik úgy, hogy ezt lényegében nem lehet látni.
Ebből adódóan információra van szükség ahhoz, hogy az ellenfél tudja, mit kell keresni, a német lap úgy tudja, a Mercedes egyik korábbi alkalmazottja beszélt erről, és ennek köszönhető, hogy Max Verstappen megérintette a parc fermében Hamilton autóján a hátsó szárny alsó elemét.
Hamilton kizárása a DRS szabálytalansága miatt és a deformálódó hátsó szárny ügye két különböző eset, a lap szerint a kizárás elsősorban meghibásodás eredménye, a Red Bull viszont egy szándékos eljárás miatt gyanakszik, bizonyítani azonban egyelőre nem tudják a szabálytalanságot. Helmut Marko elmondta: