Társoldalunk:

Belső információ buktatja le a Mercedes trükkjét?

2021.11.18. 12:02

Német lapértesülés szerint egy korábbi Mercedes alkalmazott mondta el a Red Bullnál, hogy hol kell keresni Lewis Hamilton brazíliai száguldásának titkát. Nem valószínű, hogy az új motor a kulcs.

Megdöbbentő tempóra volt képes Lewis Hamilton a Sao Pauló-i Nagydíj során, ezt sokan, köztük Toto Wolff csapatfőnök is az új motor, valamint a hétszeres világbajnok számlájára írta, de a Red Bullnál azt sejtik, hogy a hátsó szárny környékén szabálytalan megoldásokat alkalmaznak. Az Auto Motor und Sport szerint ezért jártak az FIA-nál a Red Bull képviselői a brazíliai hétvége során.

A Mercedes nagyobb szárnyat használt a Red Bullnál, mégis sokkal gyorsabb volt az egyenesben, a trükk a nyitott DRS-nél hajló légterelő lehetForrás: AFP/Carl De Souza

„Valami olyasmit csinálnak, amit mi is tettünk a bakui verseny előtt – nyilatkozta Christian Horner, utalva a hajlékony hátsó szárnyakat érintő technikai direktívára, amely előtt hat csapat is használt a terhelésre elhajló hátsó szárnyakat. Az eljárásnak az vetett véget, hogy a Mercedes kérdései nyomán az FIA változtatott a tesztelés lebonyolításán.

A szaklap szerint a Mercedes most másként használja a trükköt: a fő szárnylap lefelé deformálódik, így a megengedettnél nagyobbra nyílik úgy, hogy ezt lényegében nem lehet látni.Ebből adódóan információra van szükség ahhoz, hogy az ellenfél tudja, mit kell keresni, a német lap úgy tudja, a Mercedes egyik korábbi alkalmazottja beszélt erről, és ennek köszönhető, hogy Max Verstappen megérintette a parc fermében Hamilton autóján a hátsó szárny alsó elemét.

Hamilton kizárása a DRS szabálytalansága miatt és a deformálódó hátsó szárny ügye két különböző eset, a lap szerint a kizárás elsősorban meghibásodás eredménye, a Red Bull viszont egy szándékos eljárás miatt gyanakszik, bizonyítani azonban egyelőre nem tudják a szabálytalanságot. Helmut Marko elmondta:
Még nincs elég tényünk ahhoz, hogy eljárást kezdeményezzünk, az lesz az utolsó mentsvár.”

A motorokkal kapcsolatos helyzetre reagálva Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke elmondta, nem tartottak attól, hogy a régi meghibásodik, de a sprintfutamos hétvége jó lehetőséget kínált nekik, mert csökkenthették a felmerülő pontveszteséget. Wolff úgy vélte, az új erőforrás előnye nem tart ki a szezon végéig.

Nem a motor a siker kulcsa?Forrás: Daimler AG/LAT Images for Mercedes-Benz Grand Prix Ltd/Lat Images

„Minden motorral van teljesítményvesztés. Ez azt jelenti, hogy bár a szezon végéig használni fogjuk ezt a motort, biztosan veszít majd a teljesítményéből” – magyarázta Wolff, aki azt is hozzátette, „abszolút” arra számít, hogy újabb motorcsere nélkül eljutnak Hamilton autójával a szezon végéig.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK