Belső információ buktatja le a Mercedes trükkjét?

Forma-1, Sao Pauló-i Nagydíj, Lewis Hamilton, Sergio Pérez
Mercedes' British driver Lewis Hamilton (L) passes Red Bull's Mexican driver Sergio Perez during Brazil's Formula One Sao Paulo Grand Prix at the Autodromo Jose Carlos Pace, or Interlagos racetrack, in Sao Paulo, on November 14, 2021. (Photo by CARL DE SOUZA / AFP)
Vágólapra másolva!
Német lapértesülés szerint egy korábbi Mercedes alkalmazott mondta el a Red Bullnál, hogy hol kell keresni Lewis Hamilton brazíliai száguldásának titkát. Nem valószínű, hogy az új motor a kulcs.

Megdöbbentő tempóra volt képes Lewis Hamilton a Sao Pauló-i Nagydíj során, ezt sokan, köztük Toto Wolff csapatfőnök is az új motor, valamint a hétszeres világbajnok számlájára írta, de a Red Bullnál azt sejtik, hogy a hátsó szárny környékén szabálytalan megoldásokat alkalmaznak. Az Auto Motor und Sport szerint ezért jártak az FIA-nál a Red Bull képviselői a brazíliai hétvége során.

A Mercedes nagyobb szárnyat használt a Red Bullnál, mégis sokkal gyorsabb volt az egyenesben, a trükk a nyitott DRS-nél hajló légterelő lehet Forrás: AFP/Carl De Souza

„Valami olyasmit csinálnak, amit mi is tettünk a bakui verseny előtt – nyilatkozta Christian Horner, utalva a hajlékony hátsó szárnyakat érintő technikai direktívára, amely előtt hat csapat is használt a terhelésre elhajló hátsó szárnyakat. Az eljárásnak az vetett véget, hogy a Mercedes kérdései nyomán az FIA változtatott a tesztelés lebonyolításán.

A szaklap szerint a Mercedes most másként használja a trükköt: a fő szárnylap lefelé deformálódik, így a megengedettnél nagyobbra nyílik úgy, hogy ezt lényegében nem lehet látni.

Ebből adódóan információra van szükség ahhoz, hogy az ellenfél tudja, mit kell keresni, a német lap úgy tudja, a Mercedes egyik korábbi alkalmazottja beszélt erről, és ennek köszönhető, hogy Max Verstappen megérintette a parc fermében Hamilton autóján a hátsó szárny alsó elemét.

Hamilton kizárása a DRS szabálytalansága miatt és a deformálódó hátsó szárny ügye két különböző eset, a lap szerint a kizárás elsősorban meghibásodás eredménye, a Red Bull viszont egy szándékos eljárás miatt gyanakszik, bizonyítani azonban egyelőre nem tudják a szabálytalanságot. Helmut Marko elmondta:

A motorokkal kapcsolatos helyzetre reagálva Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke elmondta, nem tartottak attól, hogy a régi meghibásodik, de a sprintfutamos hétvége jó lehetőséget kínált nekik, mert csökkenthették a felmerülő pontveszteséget. Wolff úgy vélte, az új erőforrás előnye nem tart ki a szezon végéig.

Nem a motor a siker kulcsa? Forrás: Daimler AG/LAT Images for Mercedes-Benz Grand Prix Ltd/Lat Images

„Minden motorral van teljesítményvesztés. Ez azt jelenti, hogy bár a szezon végéig használni fogjuk ezt a motort, biztosan veszít majd a teljesítményéből” – magyarázta Wolff, aki azt is hozzátette, „abszolút” arra számít, hogy újabb motorcsere nélkül eljutnak Hamilton autójával a szezon végéig.