Vágólapra másolva!
Változtat a hozzáállásán a Brazíliában történtek miatt Toto Wolff, a Mercedes F1-es istállójának csapatfőnöke, miután feldühítette, hogy a legutóbbi versenyhétvégén szerinte egyik velük kapcsolatos döntés sem nekik kedvezett.

A Sao Pauló-i Nagydíj hétvégéje után Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke úgy érzi, hogy valami egyértelműen megváltozott, és ezért mostantól kezdve az ő hozzáállása is más lesz. Az osztrák üzletember azután jelentette ezt ki, hogy az FIA a sprintfutam rajtrácsának utolsó helyére száműzte Lewis Hamiltont az állítható hátsó szárnyának szabálytalansága miatt, majd a versenyen még csak nem is vizsgálta meg, hogy büntetést kellene-e adnia a hétszeres világbajnokot leszorító Max Verstappennek.

Wolff bekeményít Forrás: Daimler AG/Sebastian Kawka for Mercedes-Benz Grand Prix ltd.

Wolfftól utólag megkérdezték, mennyire érzi úgy, hogy ugyanúgy kezelik a Mercedest, mint a többi csapatot, mire közölte, hogy bár nem akar panaszkodni, mostantól nem fog diplomatikusan hozzáállni a vitás esetekhez.

„Nem akarok itt keseregni, mert nem így látom a sportot. Szerintem rengeteg pofont kaptunk ezen a hétvégén olyan döntések során, amelyek bármelyik irányba történhettek volna. Ellenünk és mellettünk is.

– jelentette ki.

Wolff egyik problémája az volt, hogy az FIA korábban több esetben is engedélyezte parc fermé alatt bizonyos alkatrészek cseréjét és javítását, a Red Bull például Austinban és Mexikóban is élt ezzel a lehetőséggel.

Michael Masi, az F1 versenyigazgatója azonban tagadta, hogy kivételeznének a Red Bull-lal.

„Minden jelentés, amit Jo [Bauer] technikai küldöttként kiad a verseny előtt, világosan tartalmazza azokat a javításokat és cseréket, amelyeket a parc fermében végre lehet hajtani. Ez világosan fel van sorolva és bárki elolvashatja. Úgyhogy igen, ebből a szempontból érkeznek hozzánk rendszeres kérések, egy sprintfutamos hétvégén pedig a szokottnál több, mivel korábban kezdődik a parc fermé. Minden egyes kérést egyenlően kezelünk és következetesen megvizsgáljuk mindegyiket" – mondta a versenyigazgató.

Masi állítja, ugyanúgy bánnak a Red Bull-lal és a Mercedesszel is Forrás: AFP/Nelson Almeida

Ezt a listát az FIA minden verseny előtt közzéteszi, és felsorolja rajta, hogy melyik istálló mit cserélt vagy javított az időmérő és a futam, vagy sprintfutamos hétvége esetében az időmérő és a sprintfutam, illetve a sprintfutam és a nagydíj között.

Ezek a javítások ugyanakkor többnyire nem szabálytalan elemek cseréjét teszik lehetővé, hanem a pályán megsérült alkatrészekét.

Adott esetben persze előfordulhat olyan, hogy a technikai ellenőrzésen valami szabálytalannak minősül, majd a csapat kicserélheti azt, ám ilyenkor csak abban az esetben úszhatja meg a büntetést, ha bizonyítani tudja, hogy az adott alkatrész azért nem felelt meg a szabályoknak, mert megsérült a pályán.

A Mercedes ilyesmit nem tudott bizonyítani a hátsó szárnnyal, ezért nem is kerülhette el a büntetést.

Masi egyébként elmondta, hogy arra is odafigyelnek, hogy a csapatok ne tudjanak trükközni az engedélyezett cserékkel, mivel „ha egy csapat esetében szisztematikusan, futamról futamra ugyanazt kell cserélni, akkor megkérjük, hogy módosítsák az adott alkatrészt. Úgyhogy sok dolog szerepet játszik ebben, és nem gondolom, hogy bármi következetlenség lenne benne."