Mazepin elárulta, miért sírta el magát majdnem a kamerák előtt

Forma-1, Sao Pauló-i Nagydíj, Nyikita Mazepin, Haas
AUTóDROMO JOSé CARLOS PACE, BRAZIL - NOVEMBER 14: Nikita Mazepin, Haas F1, on the grid during the Brazilian GP at Autódromo José Carlos Pace on Sunday November 14, 2021 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Andy Hone / LAT Images)
Vágólapra másolva!
Elsőre úgy tűnt, pusztán egy elrontott kör az oka, ám utólag kiderült, más is áll a hátterében annak, hogy Nyikita Mazepin elérzékenyült a Sao Pauló-i Nagydíj időmérője után.

Merőben szokatlan megnyilvánulást láthattunk Nyikita Mazepintől a Sao Pauló-i Nagydíj időmérője után, az orosz pilóta ugyanis a sírást visszatartva, könnyes szemekkel nyilatkozott arról, hogy saját hibájából nem tudott jobb eredményt elérni. Azóta kiderült, hogy Mazepin nemcsak pusztán egy elrontott időmérős kör miatt volt szomorú, hanem ennél jóval több minden áll a háttérben.

Mazepin érzelmes nyilatkozata

„Igen nagy kihívást jelentő időszakon megyek keresztül az utóbbi néhány versenyen, aminek nemcsak az autó egyensúlyához, hanem a csapaton belül zajló dolgokhoz is köze van – nyilatkozta a Haas orosz újonca. – Ezek pedig, különösen ebben az időszakban, még fontosabbá teszik az eredményeket. Amikor az ember ilyen közel kerül egy remek kör teljesítéséhez egy olyan autóban, amilyen nekünk jelenleg van, majd túl keményen próbálkozik és elbukik, az fáj."

Nem sok minden van az életemben a versenyzésen kívül. Tulajdonképpen semmi más nincs. Az életemet teszem fel erre, és természetesen dühös leszek, ha a dolgok nem mennek jól."

Mazepin ezután elmagyarázta, hogy az elmúlt időszakban „jöttek-mentek" körülötte az emberek, mert a csapat „cserélgette" a személyzetet.

Szeretem a környezetet, ami körülvesz, az év eleje óta néhány nagyszerű, nagyon őszinte emberrel dolgozom együtt. Sajnos a mérnököm a múlt héten elment egy másik csapathoz, és sajnos nem ő az egyetlen. Úgyhogy igen, ez kihívást jelent."

Nagy a mozgolódás Mazepin körül Forrás: Andy Hone / LAT Images/Motorsport Images

Mazepin neveket nem akart mondani, mindössze annyit árult el, hogy „a mérnökcsapatom már nem ugyanaz és Törökország óta folyamatosan változik”, majd kitért arra, hogy ez a fluktuáció megnehezíti, hogy összekovácsolódjon a munkatársakkal, ami adott esetben olyan hibákhoz is vezet, mint amilyet az USA Nagydíjon láthattunk, amikor a meglazult fejtámasza miatt kellett beiktatnia egy extra bokszkiállást.

„Nehéz, mert ez nem egy irodai munka, ahová az ember bemegy, dolgozik valamit, aztán megy haza. Tudom, hogy mi kell ahhoz, hogy valaki sikeres legyen a versenyzésben.

„Amikor azonban a közvetlenül velem dolgozó szerelő személye megváltozik, és valószínűleg nincs idő alkalmazkodni az újhoz, aztán lejön a fejtámasz, mint Austinban, a versenynek pedig ezzel tulajdonképpen vége van, abból igazán nehéz visszarázódni. Olyan, mint fadarabokat beszúrni egy pörgő biciklikerék küllői közé. Az ilyesmi igazén megakasztja azt a lendületet, amiről álmodom. Ugyanakkor voltam már ilyen helyzetben korábban, és erősebben fogok kijönni belőle, mint amilyen valaha voltam."