Red Bull: A Mercedes szerint Verstappen tette tönkre Hamilton szárnyát

Forma-1, Sao Pauló-i Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Red Bull's Dutch driver Max Verstappen is seen at the Red Bull pits during the free practice sessions at the Autodromo Jose Carlos Pace, or Interlagos racetrack, in Sao Paulo, on November 12, 2021, ahead of Brazil's Formula One Sao Paulo Grand Prix. - Brazil will hold its F1 Sao Paulo Grand Prix on November 14. (Photo by Nelson ALMEIDA / AFP)
Vágólapra másolva!
Továbbra sem döntötték el a sportfelügyelők, hogy megbüntetik-e Lewis Hamiltont és Max Verstappent a Sao Pauló-i Nagydíj sprintfutama előtt, ám az kiderült, hogy a Mercedes valóban azt akarja, hogy a holland pilóta vigye el a balhét a szabálytalan hátsó szárnyuk miatt.

Miközben a világon jelentős számú szurkoló és az F1-es paddock is lélegzetvisszafojtva várja, hogy milyen döntés születik Lewis Hamilton, illetve Max Verstappen vizsgálatának ügyében, Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elárulta, hogy a Mercedes valóban azt akarja bizonyítani a felügyelőknek, hogy a holland pilóta tette tönkre Hamilton autójának szárnyát.

Verstappen és Jonathan Wheatley, a Red Bull sportigazgatója a brazil idő szerint ma délelőtti meghallgatás után

Mint azt megírtuk, a tegnapi időmérőt követően a mezőny minden autóján elvégzett rutinellenőrzések során kiderült, hogy Hamilton autójának állítható hátsó szárnya nyitott állapotában jobban kinyílt a megengedettnél, ami szabálytalan. Szinte biztosnak tűnt, hogy ezzel a vétséggel a hétszeres világbajnokot kizárják a kvalifikációról és a mezőny végéről kell kezdenie a szombati sprintfutamot, ám időközben előkerült egy felvétel, amelyen az látható, hogy Max Verstappen hozzányúlt Hamilton W12-esének hátsó szárnyához.

Mivel a holland pilóta tette is szabályokba ütközik, őt is beidézték a felügyelők. Verstappen magyar idő szerint 13 óra 30 percre, Hamilton pedig 14:30-ra volt hivatalos a két korábbi pilótát, Roberto Morenót és Vitantonio Liuzzi-t is magában foglaló testülethez, cikkünk megjelenésekor pedig már mindketten távoztak is a felügyelőktől, döntés azonban továbbra sem született.

Az azonban időközben Helmut Marko által kiderült, hogy a Mercedes Verstappen tettére hivatkozva szeretné, ha elengednék Hamilton várható büntetését.

– idézi a Red Bull osztrák tanácsadóját az F1-insider.com.

Mindez azonban igencsak valószínűtlennek tűnik. Persze nem lehet kizárni, hogy a szárny nyitását végző hidraulikus szerkezetben kézzel is lehet olyan kárt tenni, ami miatt a DRS nem rendeltetésszerűen működik, de puszta kézzel lehetetlen például meghajlítani a szárnyat.

Az Aston Martin idén készített videója remekül bemutatja, hogy miként ellenőrzik, hogy a szárny felső síkja nyitott állapotában is legfeljebb 85 mm-re legyen az alsó síktól. Egy 85 mm átmérőjű kereket használnak hozzá, amely ha megakad a szárnyak közé dugva, akkor nem nagyobb a rés 85 mm-nél, amennyiben azonban átcsusszan, a szárny szabálytalan

Erre hívta fel a figyelmet a Twitteren Karun Chandhok, a Sky Sports szakértőjeként dolgozó korábbi F1-es pilóta is. „Azoknak, akik azt kérdezik, Max manipulálhatta-e a szárnyat. Csak hogy világos legyen, ezeket a szárnyakat úgy tervezik, hogy több száz kilós terhelésnek álljanak ellent anélkül, hogy eltörnének.

– olvasható Chandhok bejegyzésében.