Társoldalunk:
Hírlevél

Sainz 50% esélyt adott bátor döntése sikerének

2021.11.13. 22:33

A Ferrari pilótája elárulta, mi billentette a kockázatosabb stratégia választása felé, amelynek hatékonyságáról nem volt meggyőződve a brazíliai sprintverseny előtt.

Brazíliában a szárnymizéria és a világbajnoki csata árnyékában jól sikerült a Ferrari számára a kvalifikációs sprintfutam, Carlos Sainz 3. helyével a csapat egy ponttal növelte előnyét a McLaren előtt a konstruktőri értékelésben. A spanyol pilóta az 5. kockából remekül lőtt ki a rajtnál és három pozíciót javított, ebből csak egyet vesztett el később, Max Verstappen ellenében. A másik Red Bullt vezető Sergio Pérezt azonban maga mögött tartotta és előle startolhat a vasárnapi fő futamon.

Sikeres indulásában nagy segítséget jelentett, hogy a mezőny kisebbik feléhez hasonlóan a közepes gumiknál jobban tapadó, de kevésbé strapabíró lágyakat választotta és azokon teljesítette a 24 körös távot. A leintés után elismerte, ő maga sem volt biztos benne, hogy kitartanak a szükséges ideig.

Carlos Sainz 3. lett, de mivel ez még csak a kvalifikációs sprintverseny volt, meg kell elégednie 1 ponttalForrás: AFP/Lars Baron

„50-50% volt"– mondta az esélyekről a Skynak. – Nem bíztam teljesen a lágyak gumikban, de a közepesekben sem. Amikor megláttam a felhők közeledését és az aszfalthőmérséklet csökkenését, a lágy keverékre tettem le a voksot."

„Úgy tűnik, jól muzsikáltak. Végre jól rajtoltam, támadtam az első kanyarokban, utána viszont kontrollálnom kellett a tempóm és védekeznem kellett Checo [Pérez] ellen. Ez elég kemény dió volt."

A vártnál kicsit hűvösebb idővel és csekélyebb gumikopással jól járt a győztes Valtteri Bottas is, aki szintén a lágy keveréken ment. Sainz 3. helyére vasárnap Pérezen kívül Lewis Hamilton is veszélyes lehet, akit ugyan hátrasorolnak a 10. rajtkockába, de szombati tempójával megmutatta, képes villámgyorsan előrébb kapaszkodni.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AGIF via AFP/Duda Bairros/AGIF/Duda Bairros

„Ha az élcsapatok pilótái hibáznak, jó esélyünk nyílik a dobogóra. De ezen nem agyalok, mert nem rajtunk múlik. Rajtunk az múlik, hogyan rajtolunk vasárnap, erre fogok összpontosítani, valamint a gumik kezelésére" – mondta a Ferrari spanyol versenyzője.

Csapattársának kevesebb az oka az örömre, mert ő a 6. helyről indulva csak 7. lett, megelőzte őt a nagy rivális McLaren egyik pilótája, Lando Norris. Sainz gumistratégiájának merészségét mutatja, hogy Charles Leclerc sem hitte, hogy a lágy típus elviseli a gyűrődést a végéig.

„Biztos voltam benne – nyilatkozta Leclerc. – A táv első felében jó tempót diktáltam a közepes keveréken, de ahogy csökkenni kezdett a pálya hőmérséklete, egyre többet kínlódtam az első gummikkal. Nem tudtam újra beüzemelni őket. Kár érte, de innen még bármi lehet." Céljának azt tűzte ki vasárnapra, hogy visszaelőzze Norrist.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK