Bottas és mérnökei a futam előtt úgy döntöttek, hogy a közepeseken induló Red Bullokkal ellentétben a lágyakat teszik fel a 32 éves versenyző autójára. Ez a rajtnál mindenképpen előnyt jelentett, de azzal a veszéllyel is számolniuk kellett, hogy a végére elfogynak. A stratégia végül kifizetődőnek bizonyult.
Számomra a rajt volt a kulcs
– nyilatkozta Bottas a leintés utáni interjúk során. – A lágy gumikkal kicsit kockáztattunk, de tudtuk, hogy az indulásnál hasznunkra válhat, és bejött. Utána csak túl kellett élni a leintésig. A vége trükkös volt, de Max néhány kanyarban nehezen tudott követni, szóval örülök, hogy tökéletesen működött [a terv].”
Verstappent az első körben még Carlos Sainz is megelőzte, aminek következtében 2 és fél másodperces hátrányt kellett ledolgoznia Bottasszal szemben, amire visszavette a 2. pozíciót. A bajnoki éllovas odáig eljutott, hogy használhatta a DRS-t, az előzésre viszont nem volt esélye. A Red Bull versenyzője úgy véli, a közepes gumik nem csak a futam elején hátráltatták.