A Mercedes kockáztatott, hogy Bottas lerajtolhassa Verstappent

Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Max Verstappen, Sao Pauló-i Nagydíj 2021, szombat
Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas (L) powers his car ahead of Red Bull's Dutch driver Max Verstappen during the sprint qualifying at the Autodromo Jose Carlos Pace, or Interlagos racetrack, in Sao Paulo, on November 13, 2021, ahead of Brazil's Formula One Sao Paulo Grand Prix. - Brazil will hold its F1 Sao Paulo Grand Prix on November 14. (Photo by NELSON ALMEIDA / AFP)
Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas elárulta, azzal, hogy a lágy gumikon indult, kisebb rizikót vállalt be, de ő és Max Verstappen is elismerte, hogy végül ennek köszönhetően cseréltek helyet a Sao Pauló-i Nagydíj sprintkvalifikációjának rajtja után. Carlos Sainz szintén az elindulásnak köszönhette eredményét, aminek kifejezetten örült.

Lewis Hamilton ugyan büntetése miatt kikerült a képből, de Max Verstappen így sem tudta megnyerni a Sao Pauló-i Nagydíj sprintfutamát, miután Valtteri Bottas lerajtolta őt, később pedig nem tudta megtámadni a finn versenyzőt. A Red Bull versenyzője ezzel együtt is 21 pontosra növelte előnyét a tabellán.

Bottas nagyban a gumiválasztásnak köszönhette a jó rajtot és a győzelmet Forrás: AFP/Nelson Almeida

Bottas és mérnökei a futam előtt úgy döntöttek, hogy a közepeseken induló Red Bullokkal ellentétben a lágyakat teszik fel a 32 éves versenyző autójára. Ez a rajtnál mindenképpen előnyt jelentett, de azzal a veszéllyel is számolniuk kellett, hogy a végére elfogynak. A stratégia végül kifizetődőnek bizonyult.

– nyilatkozta Bottas a leintés utáni interjúk során. – A lágy gumikkal kicsit kockáztattunk, de tudtuk, hogy az indulásnál hasznunkra válhat, és bejött. Utána csak túl kellett élni a leintésig. A vége trükkös volt, de Max néhány kanyarban nehezen tudott követni, szóval örülök, hogy tökéletesen működött [a terv].”

Verstappent az első körben még Carlos Sainz is megelőzte, aminek következtében 2 és fél másodperces hátrányt kellett ledolgoznia Bottasszal szemben, amire visszavette a 2. pozíciót. A bajnoki éllovas odáig eljutott, hogy használhatta a DRS-t, az előzésre viszont nem volt esélye. A Red Bull versenyzője úgy véli, a közepes gumik nem csak a futam elején hátráltatták.

„A rajt nem volt a legjobb, többek között azért sem, mert én voltam a keményebb keverékeken – kezdte. – Ez nem segített, főleg abból a szempontból, hogy energiát vigyek beléjük, ami itt nem a legkönnyebb. A tempónk viszont jó volt, csupán arról van szó, hogy itt akkor is nehéz előzni, ha közel kerülünk. Az egyenesekben [a Mercedesek] gyorsak,

A sprintfutam legnagyobb meglepetését Carlos Sainz szolgáltatta, aki az 5. pozícióból indulva végül a 3. helyen zárt. Miután Verstappen visszaelőzte, Sergio Pérez szinte végig ott loholt a nyomában, de sikerült maga mögött tartania a mexikói versenyzőt.

Sainznak kifejezetten sokat jelentett a jó rajt Forrás: AFP/Lars Baron

„Nagyszerű volt a rajt, amire szükségem volt, mert ezen a területen fejlődni akartam a szezon második felében – jelentette ki. – Az, hogy ma ennyire jól sikerült, nagy löketet adott a magabiztosságomnak. Az első három kanyarban pedig támadtam, és próbáltam pozíciókat szerezni. Checóval és Maxszal is szoros volt a csata, de a pályán maradtunk. Onnantól egészen a végéig kicsit szenvedtem a lágyakkal, de sikerült magam mögött tartanom Checót. Az első kanyarban mindig a határon voltunk, néha védekeztem, néha a külső íven maradtam. A tempónk mindenesetre jó volt, megfelelően menedzseltük a gumikat, és megcsináltuk.

A Ferrari pilótája hozzátette, a sprintkvalifikáción kedvezett nekik az időjárás, ám vasárnap más lesz a helyzet, ugyanis a hőmérséklet várhatóan magasabb lesz, ami megnehezítheti a gumik életben tartását. Sainz szerint azonban „elvégeztük a számításokat, amelyek működnek”.