Vágólapra másolva!
George Russellt váltó-, míg Cunoda Jukit, Lando Norrist, Esteban Ocont és Lance Strollt erőforráscsere miatt sorolták hátra a Mexikóvárosi Nagydíj előtt. Az időmérő után fennállt a veszélye annak, hogy még több büntetést osszanak ki, de Kimi Räikkönen megúszta megrovással, a Williams pilótáit pedig nem találták vétkesnek.

Már a Mexikóvárosi Nagydíj időmérője előtt tudni lehetett, hogy négy pilóta, nevezetesen Cunoda Juki, Lando Norris, Esteban Ocon és Lance Stroll eredményei csupán egymáshoz képest számítanak, ugyanis ezeket a versenyzőket a rajtrács végére száműzik. Ennek oka, hogy mind a négy autóban legalább három erőforráselemből átlépték a maximálisan megengedett limitet.

Többek között Norrist is a rajtrács végére száműzték Forrás: Motorsport Images/Andy Hone

A felsorolt pilóták kivétel nélkül új belsőégésű motort, turbófeltöltőt és MGU-H-t kaptak. Ezen felül a japán versenyzőnek MGU-K-ból, a kanadainak vezérlőelektronikából szereltek be újat, míg a Magyar Nagydíj győztese minden komponensből frisset használ.

George Russell váltóhiba miatt nem tudott részt venni a második szabadedzésen, másnap pedig kiderült, hogy a Williams kicserélte a kérdéses alkatrészt. Mindez 5 rajthelyes büntetést vont maga után, így eldőlt, hogy hacsak a brit pilóta nem tesz csodát, vagy mást nem szankcionálnak, akkor a 16. helyről indul.

Végül egyik forgatókönyv sem következett be, bár utóbbira volt esély az időmérőt követően. Kimi Räikkönen a Stroll balesetét követő piros zászlós fázisban kétszer is átment a pályát és a bokszbejáratot elválasztó felfestésen. A sportfelügyelők a második miatt vizsgálták, amikor visszatért az aszfaltcsíkra, de a finn versenyző megúszta megrovással. Ez neki már a második az idei évben, így a következő után automatikusan 10 hellyel hátrasorolják.

A Williams versenyzői az újraindításnál kerülhettek volna bajba, de a döntéshozók felmentették őket. Russellnek és Nicholas Latifinek azért kellett megjelenniük a sportfelügyelők előtt, mert a bokszkijárat megnyitása előtt nem álltak be a sor végére, hanem előrementek. Az ítéletet azzal az egyszerű ténnyel indokolták, hogy a grove-iak garázsa van a legközelebb a pályához, így a sor már állt előttük, és az sem lett volna elvárható, hogy tudják, pontosan kiket kell maguk elé engedniük.

A Mexikóvárosi Nagydíj rajtrácsa

# Versenyző Csapat
1. Bottas Mercedes
2. Hamilton Mercedes
3. Verstappen Red Bull
4. Pérez Red Bull
5. Gasly Alpha Tauri
6. Sainz Ferrari
7. Ricciardo McLaren
8. Leclerc Ferrari
9. Vettel Aston Martin
10. Räikkönen Alfa Romeo
11. Giovinazzi Alfa Romeo
12. Alonso Alpine
13. Latifi Williams
14. Schumacher Haas
15. Mazepin Haas
16. Russell* Williams
17. Cunoda** Alpha Tauri
18. Norris** McLaren
19. Ocon** Alpine
20. Stroll* ** Aston Martin

*5 helyes rajtbüntetés váltócsere miatt

**a rajtrács végéről indul, mivel több erőforráselemből is túllépte a megengedett limitet