Társoldalunk:
Hírlevél

A Red Bull elkerülné Hamilton és Verstappen újabb mexikói ütközését

2021.11.07. 17:14

A Mexikóvárosi Nagydíj egyik legfontosabb momentuma lehet a rajt és az azt követő szélárnyékcsata, majd helyezkedés az első néhány kanyarban. A Mercedes védekezni, a Red Bull pedig támadni fog, miközben Christian Horner reméli, Lewis Hamilton és Max Verstappen nem ütközik ismét össze.

Sok minden eldőlhet a Mexikói Nagydíj rajtjánál, akár még a győztes kiléte is, mivel a Hermanos Rodríguez versenypályán nem éppen a legkönnyebb előzni, és egyáltalán követni a másikat. Tudja ezt a Red Bull és a Mercedes is, amely egyaránt fokozott figyelemmel készül az első kanyarig tartó, a szocsi után a szezon második leghosszabb szélárnyékcsatájára.

Hamilton és Bottas azon lesz, hogy megtartsák az első két helyet a rajt utánForrás: AFP/Francisco Guasco

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke az időmérő edzés után elárulta, olyannyira nem számoltak azzal, hogy legyőzhetik mindkét Red Bullt, hogy előzetesen azt latolgatták, milyen támadási stratégiát kell majd alkalmazniuk a második rajtsorból az egyes kanyar felé vezető sprint során. Az osztrák üzletember elmondta, „kicsit előnyösebb" lett volna a harmadik és a negyedik helyről indulni, mint az első sorból, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton pedig azon lesz, hogy egymással összedolgozva megtartsa az első két helyet. A legfontosabb, hogy a rajtnál elöl maradjunk, mert onnan könnyebb menedzselni a versenyt" – jelentette ki Wolff, hozzátéve, hogy a futam délelőttjén tartandó stratégiai megbeszélésen szokás szerint megvitatják, hogy miként kell viselkedjenek a rajt után.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke eközben bízik benne, hogy ha nem sikerül a rajtnál előzniük, később is lesz még lehetőségük megszerezni a győzelmet, de azért ő is kiemelte, mennyire fontosak lesznek az első méterek, kérdésre pedig felidézte a legutóbbi, 2019-es mexikói futam indulását, amelynél a harmadik helyről induló Hamilton és a negyedik helyről rajtoló Verstappen a két Ferrari mögött helyezkedve nem tudott előzni a célegyenesben, majd összeért az első kanyar után.

Mexikóban rendszerint mozgalmas az első két kanyar, fentebb a 2015-ös, 2016-os, 2017-es, 2018-as és 2019-es futam rajtját is újraélhetjük

„Óvatosnak kell lenni itt. Nem lehet túl sokáig közelről követni a másikat, mert akkor nem lehet kordában tartani a hőmérsékleteket. Az első lehetőségünk az egyes kanyarban lesz. Elég csak megnézni a 2019-es futam ismétléseit, hogy lássuk, eléggé zavarossá válhat a helyzet. A szélárnyék nyilván az első körben lesz a legerősebb. Mindkét pilótától jó rajtra van szükség, aztán meg kell próbálnunk megfuttatni őket."

Nem akarjuk, hogy megismétlődjön a 2019-es verseny rajtja. Ha megnézzük az akkor történteket, Max szintén harmadikként rajtolt [valójában negyedikként – a szerk.], Lewis pedig nagyon agresszív volt a kettes kanyarban, majd egy defekt tönkretette a verseny hátralevő részét. Ott kell lennünk az elejében a futam végén, és továbbra is úgy gondolom, hogy jó esélyünk lesz a versenyen. Persze egyértelműen nehezebb lesz, mint amilyennek szombat reggel tűnt."

A 2019-es mexikói rajtot Verstappen és Hamilton nem úszta meg kontakt nélkülForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Peter Fox

Ami a taktikát illeti, valószínűleg mindkét élcsapat a közepes-kemény egykiállásos stratégián lesz, amit adott esetben akkor változtathat meg, ha nyomást akar gyakorolni az ellenfélre. „Egész hétvégén elég jónak tűntünk a közepes keveréken, a lágyakat pedig nem fogjuk látni többet. Max egész hétvégén nem boldogult a lágyakkal, a kemény gumi viszont rendben volt. Először jól kell rajtolni, aztán kiderül, hogy érkeznek meg az egyes kanyarba" – mondta Horner.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK