A Red Bull elkerülné Hamilton és Verstappen újabb mexikói ütközését

Forma-1, Mexikói Nagydíj, Verstappen, Red Bull, Hamilton, Mercedes
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 27: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during the F1 Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 27, 2019 in Mexico City, Mexico. (Photo by Peter Fox/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Mexikóvárosi Nagydíj egyik legfontosabb momentuma lehet a rajt és az azt követő szélárnyékcsata, majd helyezkedés az első néhány kanyarban. A Mercedes védekezni, a Red Bull pedig támadni fog, miközben Christian Horner reméli, Lewis Hamilton és Max Verstappen nem ütközik ismét össze.

Sok minden eldőlhet a Mexikói Nagydíj rajtjánál, akár még a győztes kiléte is, mivel a Hermanos Rodríguez versenypályán nem éppen a legkönnyebb előzni, és egyáltalán követni a másikat. Tudja ezt a Red Bull és a Mercedes is, amely egyaránt fokozott figyelemmel készül az első kanyarig tartó, a szocsi után a szezon második leghosszabb szélárnyékcsatájára.

Hamilton és Bottas azon lesz, hogy megtartsák az első két helyet a rajt után Forrás: AFP/Francisco Guasco

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke az időmérő edzés után elárulta, olyannyira nem számoltak azzal, hogy legyőzhetik mindkét Red Bullt, hogy előzetesen azt latolgatták, milyen támadási stratégiát kell majd alkalmazniuk a második rajtsorból az egyes kanyar felé vezető sprint során. Az osztrák üzletember elmondta, „kicsit előnyösebb" lett volna a harmadik és a negyedik helyről indulni, mint az első sorból, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton pedig azon lesz, hogy egymással összedolgozva megtartsa az első két helyet.

– jelentette ki Wolff, hozzátéve, hogy a futam délelőttjén tartandó stratégiai megbeszélésen szokás szerint megvitatják, hogy miként kell viselkedjenek a rajt után.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke eközben bízik benne, hogy ha nem sikerül a rajtnál előzniük, később is lesz még lehetőségük megszerezni a győzelmet, de azért ő is kiemelte, mennyire fontosak lesznek az első méterek, kérdésre pedig felidézte a legutóbbi, 2019-es mexikói futam indulását, amelynél a harmadik helyről induló Hamilton és a negyedik helyről rajtoló Verstappen a két Ferrari mögött helyezkedve nem tudott előzni a célegyenesben, majd összeért az első kanyar után.

Mexikóban rendszerint mozgalmas az első két kanyar, fentebb a 2015-ös, 2016-os, 2017-es, 2018-as és 2019-es futam rajtját is újraélhetjük

„Óvatosnak kell lenni itt. Nem lehet túl sokáig közelről követni a másikat, mert akkor nem lehet kordában tartani a hőmérsékleteket. Az első lehetőségünk az egyes kanyarban lesz. Elég csak megnézni a 2019-es futam ismétléseit, hogy lássuk, eléggé zavarossá válhat a helyzet. A szélárnyék nyilván az első körben lesz a legerősebb. Mindkét pilótától jó rajtra van szükség, aztán meg kell próbálnunk megfuttatni őket."

Ott kell lennünk az elejében a futam végén, és továbbra is úgy gondolom, hogy jó esélyünk lesz a versenyen. Persze egyértelműen nehezebb lesz, mint amilyennek szombat reggel tűnt."

A 2019-es mexikói rajtot Verstappen és Hamilton nem úszta meg kontakt nélkül Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Peter Fox

Ami a taktikát illeti, valószínűleg mindkét élcsapat a közepes-kemény egykiállásos stratégián lesz, amit adott esetben akkor változtathat meg, ha nyomást akar gyakorolni az ellenfélre. „Egész hétvégén elég jónak tűntünk a közepes keveréken, a lágyakat pedig nem fogjuk látni többet. Max egész hétvégén nem boldogult a lágyakkal, a kemény gumi viszont rendben volt. Először jól kell rajtolni, aztán kiderül, hogy érkeznek meg az egyes kanyarba" – mondta Horner.