Vágólapra másolva!
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnökének elmondása alapján az idén máshogy állnak hozzá az egyéni és konstruktőri világbajnoki cím viszonyához, hiszen általában csapatként nekik utóbbi a fontosabb. Most viszont nem ez a helyzet.

A Forma-1 történetének első nyolc évében még nem hirdettek konstruktőri győztest a szezon végén, azaz a csapatok is csak úgy tudták legyőzni a másikat, hogy az ő versenyzőjük végzett előrébb a végelszámolásnál, 1958-tól kezdve azonban a konstruktőri értékelésben első helyen záró istállót is jutalmazzák. Ezzel együtt természetesen az egyéni vb-cím presztízse a mai napig jóval nagyobb, a konstruktőri győzelem pedig leginkább a csapattagoknak jelent sokat. Mi sem mutatja ezt jobban, mint Toto Wolff és a Mercedes vezető versenymérnökének szavai.

2008-ban Hamilton drámai körülmények között győzte le Massát a szezonzárón, a Ferrarinak pedig vajmi kevés vigaszt jelentett, hogy a konstuktőri pontversenyben a McLaren előtt végzett, és legalább ott világbajnok lett Forrás: Getty Images/2008 Bongarts/Vladimir Rys

Az utóbbi 30 évben mindössze háromszor, 1994-ben, 1999-ben és 2008-ban fordult elő, hogy nem az a csapat nyerte a konstruktőri vb-címet, amelyik az egyéni győztest adta. Utóbbi két évben a Ferrari, 94-ben pedig a Williams lett a csapatvilágbajnok, ám erre sokan nem is emlékeznek, helyette az ugrik be az embereknek, hogy 2008-ban Lewis Hamilton, 1999-ben Mika Häkkinen, 1994-ben pedig Michael Schumacher ért fel a csúcsra.

Amennyiben az idén a Hamiltonnal szemben 12 pontos előnyben levő Max Verstappen lenne a világbajnok, de a konstruktőri értékelést a Red Bull előtt jelenleg 23 ponttal vezető Mercedes nyerné, nem biztos, hogy felhőtlen lenne az öröm Brackley-ben és Brixworth-ben. Sőt, biztosan nem lenne az.

– felelte Toto Wolff a Daily Mailnek adott nagyinterjúban arra a kérdésre, hogy melyik bajnoki címet választaná, ha csak az egyiket nyerhetnék meg.

A Mercedes csapatfőnöke ugyanakkor nem pusztán azért mondta ezt, mert az emberek többsége az egyéni és nem a csapatgyőztesre emlékszik, hanem azért, mert Hamilton a győzelme esetén egyedüli csúcstartóvá válna a vb-címek számában és megelőzné a szintén hétszeres világbajnok Michael Schumachert. Ez pedig olyasmi, aminek a csapatból mindenki szívesen lenne a részese.

A statisztikák alapján már így is Hamilton minden idők legeredményesebb pilótája, de a nyolcadik vb-címmel egyértelműen Schumacher elé kerülne Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Clive Mason

„Andrew Shovlin, a vezető versenymérnökünk mondott valami nagyon érdekeset. Azt mondta, nem sok mérnök van, aki elmondhatja magáról, hogy Ayrton Senna autóján dolgozott.

– folytatta Wolff, hozzátéve, általában őt sem a Mercedes, hanem Hamilton sikereivel szokták azonosítani.