Sokan a Red Bull előnyére számítanak a következő két nagydíjhétvége során, a Mercedesnél is az ellenfelet tartják esélyesebbnek, de igyekeztek gyorsulni az előző évekhez képest.
Két nehéz hétvége vár a Mercedesre a Red Bull ellen, legalábbis, ha lehet hinni az eddigi papírformának. A világbajnoki címvédő erőforrásának nem kedvez a nagy tengerszint feletti magasságban ritkább levegő, ami Mexikóban okozhat gondot, és a kanyargós pályák sem passzolnak a hosszabb tengelytávú autóhoz, ami Brazíliára jellemző.

Ettől függetlenül, mindkét pályán győzött már a Mercedes is, és Valtteri Bottas reméli, hogy idén a két évvel ezelőtti helyzethez képest versenyképesebbek lehetnek Mexikóban és Brazíliában is.
Mexikó általában gyenge pontunk és úgy érezzük, ez nagyrészt az erőforrás és a tengerszint feletti magasság miatt van, de sokat optimalizáltunk, ezért szerintem jobb helyzetben lehetünk, mint a közelmúltban voltunk. Papíron a Red Bullnak ez nagyon kedvező helyszín, de minden tapasztalatot felhasználva próbáltunk a lehető legjobban készülni. Nem lesz könnyű, de ebben a sportban semmi sem az” – nyilatkozta a finn pilóta.
Előfordult, hogy a Mercedes úgy nyert idén, hogy nem ők voltak az esélyesek, de ez fordítva is igaz, ebből adódóan Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke úgy véli, hogy nem lehet előzetesen megjósolni, melyik csapat milyen eredményt ér majd el a tengerentúli futamokon.
„Mexikó hagyományosan nehéz pálya a számunkra, de az idei szezon során minden megváltozhat, mert előfordult, hogy számunkra kedvező pályák nem voltak azok és fordítva is, úgyhogy szerintem versenyről versenyre kell készülnünk” – tette hozzá Wolff.

A motorok kérdése a gyári istálló mellett az ügyfeleket is érinti, Bottas és kisebb részben Lewis Hamilton autója mellett a Williams és az Aston Martin is kénytelen volt már büntetésekkel járó motorcseréket végrehajtani, de a grove-i istálló vezető versenymérnöke, Dave Robson nem tart attól, hogy a speciális légköri viszonyok megbízhatósági problémákat okoznak.
„Pillanatnyilag ettől nem tartunk. Nem hiszem, hogy a megbízhatóság szempontjából a magasság gondot okozna. Rendben lesz, úgyhogy egyelőre nem hiszem, hogy aggódnunk kellene emiatt. George motorcseréjét mindig is terveztük, mert számítottunk rá, hogy az ausztriai gondjai miatt szüksége lesz negyedik erőforrásra.”