Autóbalesetben meghalt a korábban éveken át a Forma-1-ben dolgozó, ismertté a 2004-es, "rozmárorrú" Williamsszel váló Antonia Terzi. Az olasz szakember 50 éves volt.
2021. október 31-én, egy angliai közúti balesetben életét vesztette az F1-es körökben a 2004-es Williams FW26-os modellel nevet szerző Antonia Terzi. A Modenában született aerodinamikai szakember a Ferrarinál mutatkozott be a királykategóriában, mielőtt 2001-ben a Williams elcsábította őt Maranellóból, hogy a grove-i istálló vezető aerodinamikusa legyen. F1-es karrierje is itt ért véget, miután 2004 őszén a balul sikerült "rozmárorrú" autó megalkotását követően a csapat megvált tőle.
Antonia Terzi, ingegnere aerodinamico che lavoro' in Williams e Ferrari. Due le "sue" creature che hanno messo la firma nei libri di F1: la famosa FW26 tricheco (1 vit 1 pole 2 giri V e molti podi) la stupenda FW25 (4vit 4pole 4 gpv e molti podi). Ti saluto ricordando i successi. pic.twitter.com/eGl3Kcl0y4
— Christian Andrea Arcuri (@CeppaRacing) November 1, 2021
Terzi természetesen F1-es búcsúja előtt tevékeny részese volt a Williams-BMW 2000-es évek eleji sikereinek, és hozzájárult ahhoz, hogy 2001 és 2004 között tíz futamot is nyertek, 2003-ban pedig az utolsó futamig versenyben voltak a világbajnoki címért. Jóllehet, az istállót gyakran érte kritika, amiért a mezőny legerősebb motorjával felvértezve is alulmaradt a korszakot uraló Ferrarival szemben.
Az olasz hölgy legemlékezetesebb dobása egyértelműen a 2004-es szezonra megalkotott Williams FW26 volt, amely a mindenki másétól merőben eltérő orrkialakítással hívta fel magára a figyelmet. A sokak szerint minden idők egyik legrondábba autója szemből nézve egy rozmárra hasonlított, innen kapta a "rozmárorrú" becenevet.
Az FW26-os nagyobbik baja azonban nem az orrának kinézete, hanem a tempója volt, illetve nagyon nehéz volt vele megfelelően beállítani a kocsit, és kimondottan érzékenynek bizonyult az oldalszélre. Nem véletlen, hogy a csapat az augusztus végi Magyar Nagydíjtól inkább átváltott egy hagyományos orrkialakításra, a rozmárorrt pedig nem is használták többet. Ez az eredményekben is megmutatkozott: Juan Pablo Montoya pole pozíciót ért el Monzában és megnyerte a szezonzáró Brazil Nagydíjat.

Miután hátat fordított a Forma-1-nek, Terzi a Bentley aerodinamikai főnökeként helyezkedett el, illetve tanított is, a Delfti Műszaki Egyetemen volt segédprofesszor, tavaly pedig kinevezték a Canberrában található Ausztrál Nemzeti Egyetem professzorává. A halálát megelőző időszakban már az Ausztráliába költözést tervezte, amelyre eddig a koronavírus-korlátozások miatt nem kerülhetett sor. Sajnos már soha nem is fog.