Társoldalunk:
Hírlevél

Wolff nem számít csodára az F1 új korszakának kezdetén

2021.10.31. 08:42

Toto Wolff úgy véli, a potenciális új motorszállítók nem számíthatnak arra, hogy azonnal sikeressé válnak az F1-ben. A Mercedes csapatfőnöke többek között a saját példájuk alapján jutott erre a következtetésre.

Az elmúlt hónapokban zajlottak a tárgyalások az új motorszabályzatról, amit legkorábban 2025-ben, de valószínűleg inkább egy évvel korábban vezetnek be az F1-ben. Az elsődleges célkitűzés a fenntarthatóság növelése, emellett a Liberty Media azt szeretné, ha a meglévők mellett mások is csatlakoznának a sportághoz. 

Az Audi mellett a Porsche szállhat be az F1-be motorszállítókéntForrás: shutterstock.com

A hírek szerint ez meg is fog történni, ugyanis a Volkswagen csoportból az Audi és a Porsche is bemutatkozhat, illetve visszatérhet a legjobbak közé. Állítólag ennek az előfeltétele a rendkívül bonyolult MGU-H eltörlése, amibe információk szerint a többi gyártó bele is ment. Toto Wolff ugyanakkor hangsúlyozta, hogy egyéb kockázati tényezőket is mérsékelni kell.

Nagyszerű, hogy vannak erős gyártók, amelyek érdeklődést mutatnak az iránt, hogy csatlakozzanak a sportágunkhoz – idézi a Mercedes csapatfőnökét a GPFans.com. – Nyilvánvaló, hogy egyik nagy autógyártó sem akar olyan helyzetbe kerülni, hogy egyáltalán nem versenyképes. Ezért olyan rendszerekre van szükség, amelyek csökkentik ezeket a nagyon nagy kockázatokat.”

Az osztrák üzletember ugyanakkor kiemelte, ezektől a gyártóktól nem lehet azonnali sikert várni. Legutóbb a Honda lépett be az F1-be motorgyártóként, és a japánok igazolták ezt az elméletet, hiszen 2015 és 2017 között csak szenvedtek a McLarennel.

A másik oldalról a Forma-1 a Bajnokok Ligája, és senki nem várhatja el, hogy valaki először játszik a BL-ben, és azonnal a döntőbe jut, majd hazaviszi a legnagyobb trófeát – magyarázta. – Mi hosszú ideje vagyunk itt, rengeteg pénzt, verejtéket és vért tettünk bele, és szörnyű eredményeket [szenvedtünk el] annak érdekében, hogy oda kerüljünk, ahol vagyunk.”

Wolff úgy véli, az új motorgyártóknak türelmesnek kell lenniükForrás: NurPhoto via AFP/Andrea Diodato/NurPhoto/Andrea Diodato

Wolff arra utalt, hogy a Mercedes 2010-ben vásárolt gyári csapatot sz F1-ben, és egészen a hibrid korszakig nem értek el számottevő eredményeket. A 49 éves üzletember a Hondát, valamint a Renault-t is megemlítette példaként, akiknek szintén volt sötét korszaka az elmúlt években. A múltból pedig még több esetet lehet felhozni.

„Mindenkinek fel kell ismernie, hogy nem lehet csak úgy jönni és hódítani, hanem időt kell neki adni – fogalmazott. – Ez az, amit korábban rengeteg gyártó félreértett. Ha megnézzük a Toyotát, a BMW-t és a Hondát, a pénz és az erőforrás sem számít, ha az ember nem ad elég időt egy projektnek. Aki csapatként vagy motorgyártóként csatlakozik az F1-be, nem érti, hogy ehhez időre van szükség. Az teszi annyira vonzóvá a sportágat, hogy nem könnyű nyerni.”

Az új szabályokról már hónapok óta tárgyalnak az érintettek, és hamarosan alighanem meg fog születni a végeredmény. Wolff szerint az alapvető célkitűzés egyértelmű, de néhány részletben még meg kell állapodniuk.

„Mindenki keményen dolgozik, hogy a szabályok összeálljanak – szögezte le. – A fenntarthatóság koncepciójával mindannyian egyetértünk, de a részleteket meg kell határozni. Az alapvető elképzelés azonban világos, már nagyon előrehaladott megbeszéléseket folytatunk az előírásokról, de még nem értünk a végére.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK