Az F1-es autókban a pilótafülke belső peremén, gyakorlatilag a versenyző fejét körülölelő fejtámasz fontos biztonsági szerepet tölt be, mivel oldalirányú becsapódásnál energiát nyel el. Éppen ezért, ha menet közben leválik vagy meglazul, a csapatnak nincs más választása, mint azonnal a bokszba hívni a versenyzőjét. Ez történt Lewis Hamiltonnal is a 2017-es Azerbajdzsáni Nagydíjon, ahol az akkor még csak háromszoros világbajnok brit a győzelmet bukta el emiatt.
És ez történt Austinban Nyikita Mazepinnel is, aki ugyan sokkal kevesebbet veszített egy győzelemnél, de azért így is nagyon bosszús volt. „Rossz – felelte az orosz arra kérdésre, hogy milyen volt a futama. – Lejött a fejtámaszom az első kör második kanyarjában, ami nagyon bizonytalanná tette az első kört, mivel semmit sem láttam a tükreimben, és egy szükségtelen bokszkiállást eredményezett. Úgyhogy igen, nagyon magányos, unalmas és fájdalmas versenyem volt, miközben a gumik kiba**ottul koptak."
Mazepin fejtámasza valójában már a felvezető körben jól láthatóan meglazult, majd csak az első kör felénél, a 12-es kanyar előtti egyenesben csúszott fel annyira, hogy a tükreit is eltakarta.
Az orosz pilóta emiatt három kiállással volt kénytelen teljesíteni a versenyt, frusztráltsága pedig abban is megmutatkozott, hogy nem igazán próbálta védeni a csapatát. „Úgy vélem, emberi mulasztás történt. Lejött a kettes kanyarban. Soha nem történt velem ilyen, amióta versenyzem. Úgy hiszem, valamit máshogy csináltak, azért történt mindez.”