Több dologgal is meg kellett birkóznia az USA Nagydíjon Nyikita Mazepinnek, a Haas-istálló az egyikre azonban egy ideje már nem talál megoldást.
Az USA Nagydíj újabb csúfos vereséget hozott Nyikita Mazepinnek a Haas istállón belül, miután az orosz pilóta az utolsó helyen célba érve saját csapattársától is majdnem kört kapott. Mick Schumacher másfél perces előnye ugyanakkor nem kizárólag a német újonc jobb versenytempójának volt köszönhető, hanem annak is, hogy Mazepin a fejtámaszának leválása miatt eggyel többször járt a bokszban. És nem csak ez hátráltatta a futam során az oroszt.

Az F1-es autókban a pilótafülke belső peremén, gyakorlatilag a versenyző fejét körülölelő fejtámasz fontos biztonsági szerepet tölt be, mivel oldalirányú becsapódásnál energiát nyel el. Éppen ezért, ha menet közben leválik vagy meglazul, a csapatnak nincs más választása, mint azonnal a bokszba hívni a versenyzőjét. Ez történt Lewis Hamiltonnal is a 2017-es Azerbajdzsáni Nagydíjon, ahol az akkor még csak háromszoros világbajnok brit a győzelmet bukta el emiatt.
És ez történt Austinban Nyikita Mazepinnel is, aki ugyan sokkal kevesebbet veszített egy győzelemnél, de azért így is nagyon bosszús volt. „Rossz – felelte az orosz arra kérdésre, hogy milyen volt a futama. – Lejött a fejtámaszom az első kör második kanyarjában, ami nagyon bizonytalanná tette az első kört, mivel semmit sem láttam a tükreimben, és egy szükségtelen bokszkiállást eredményezett. Úgyhogy igen, nagyon magányos, unalmas és fájdalmas versenyem volt, miközben a gumik kiba**ottul koptak."
Mazepin fejtámasza valójában már a felvezető körben jól láthatóan meglazult, majd csak az első kör felénél, a 12-es kanyar előtti egyenesben csúszott fel annyira, hogy a tükreit is eltakarta.Az orosz pilóta emiatt három kiállással volt kénytelen teljesíteni a versenyt, frusztráltsága pedig abban is megmutatkozott, hogy nem igazán próbálta védeni a csapatát. „Úgy vélem, emberi mulasztás történt. Lejött a kettes kanyarban. Soha nem történt velem ilyen, amióta versenyzem. Úgy hiszem, valamit máshogy csináltak, azért történt mindez.”

Günther Steiner ezt ugyan nem jelentette ki, de elmondta, a fejtámaszt rögzítő kapcsok nem fogták oda megfelelően az elemet, amelyet a kerékcserénél egy mozdulattal a helyére tettek, és utána már nem volt vele gond.
„A srácok azt mondták nekem, hogy amikor a rajtrácson felhelyezték a fejtámaszt, a két kapocs a hátulján nem rögzült rendesen. Emiatt nem kellett levennünk a fejtámaszt, amikor [Mazepin] behajtott a bokszba, hanem csak le és benyomták a helyére. Nem tudom pontosan, hogy miért nem rögzült, de lejött, és biztonsági okok miatt azonnal be kellett hívnunk. Nehéz helyzet volt, mert ha feljön a fejtámasz, a tükröket sem látja."
Nem ez volt ugyanakkor az egyetlen gondja Mazepinnek, aki arra panaszkodott futam közben, hogy valami égeti a lábfejét a pilótafülkében.
Ilyesmi előfordulhat egy F1-es autóban, olykor a versenyzők más, érzékenyebb testrészükre is panaszkodnak, ám ez esetben kimondottan furcsa, hogy a Haas nem találja az okokat.

„Néhányszor panaszkodott már arra, hogy felforrósodott a lábfeje. Néhányszor előfordult már ez. Mindig próbáltunk javítani a problémán, ami csak nála jelentkezik. A kasztni ugyanaz, mint tavaly, és soha nem volt gondunk ezzel – mondta Steiner, kitérve arra, hogy Schumacher sem tapasztalt hasonlót. – Micket nem kérdeztem erről, de ő soha nem panaszkodott ilyesmire, és biztosak lehetünk benne, hogy megtette volna. Úgyhogy ki kell vizsgálnunk, mitől forrósodik fel. Valami tennünk kell, a következő lépés pedig talán az, hogy változtatunk a cipőjén. Nincs semmi elromolva az autóban, és már nem először panaszkodott erre."