„Egyensúlyozunk a teljesítmény és a megbízhatóság között a szezon végéig. Katasztrófa lenne a világbajnoki esélyekre nézve, ha nem fejeznénk be egy versenyt, akár a karosszéria, akár az erőforrás meghibásodása miatt, ezért a lehető legjobban igyekszünk kezelni ezt az év végéig” – nyilatkozta Vowles a Mercedes szokásos, futam utáni kérdezz-felelek videójában.
Noha az erőforrások teljesítménye csökken a futásteljesítmény növekedésével, Vowles szerint elsősorban nem az a céljuk, hogy Bottas autója a lehető legerősebb legyen.
„Valtteri esetében egy újabb belsőégésű motort építettünk be azért, hogy biztosan a lehető legjobb kompromisszumot kössük meg. Kis mértékben valóban javította [az autója] teljesítményét, de inkább az a lényeg, hogy egyensúlyba kerüljünk a szezon hátralévő versenyeire. Bármilyen fájdalmas is volt ez a [büntetés] az austini nagydíjon, a következő néhány versenyen kifizetődő lesz.”
A büntetések ügye felmerült Toto Wolff online sajtóbeszélgetésén is, a Mercedes csapatfőnökének nem volt problémája azzal, hogy a motorcseréket nem egyenlő mértékben büntetik. Az első erőforrás-elem cseréje miatt a versenyző 10 helyes rajtbüntetést kap, de utána 5 rajthellyel is meg lehet úszni.
Wolff szerint nem lenne megoldás a helyzetre, ha a versenyzőket nem büntetnék, csak a csapatoktól vonnának le konstruktőri pontokat.