A második héten sem szereztek pontot a magyar versenyzők az F1 Esports Pro Seriesben. Bereznay Dániel kettő, míg Sipos Patrik egy futamon kapott lehetőséget, előbbi az utolsó futam rajtja után balesetet szenvedett.
Szerdán és csütörtökön rendezték a virtuális Forma-1-es bajnokság, vagyis az F1 Esports Pro Series negyedik, ötödik és hatodik futamát. A magyarok, ahogyan két héttel ezelőtt, úgy most is Bereznay Dánielnek és az újonc Sipos Patriknak szurkolhattak.
A mostani versenyhét egyikük számára sem indult jól, mivel Silverstone-ban mindketten arra kényszerültek, hogy csupán kívülről szemléljék az eseményeket. Az Alpine-nál a két tapasztalt pilóta, Nicolas Longuet és Fabrizio Donoso kapott lehetőséget, míg a McLarennél a sanghaji viadalhoz hasonlóan Josh Idowu foglalta el Bereznay helyét. Utóbbi aztán Monzában már beülhetett a virtuális volán mögé, de az időmérő nem sikerült jól, ugyanis a Q1-ből sem jutott tovább, és mindössze a 16. helyen végzett.
Annak ellenére, hogy a hét első viadalán egyik honfitársunknak sem drukkolhattunk, a silverstone-i futamot is érdemes volt megnézni, ugyanis a győzelem kérdése az utolsó kör vége felé dőlt el. A Hangar egyenesig Daniel Moreno állt az élen, ám ott Frederik Rasmussen a DRS segítségével elment mellette, és megnyerte a versenyt. Mögöttük Lucas Blakeley látta meg a kockás zászlót.
A következő, monzai viadalon Bereznay nem kapta el jól a rajtot, így Michael Romanidisszel és Filip Prešnajderrel szemben is pozíciót vesztett. A 2. körben ugyan a szlovák versenyzőt sikerült visszaelőznie, de Joni Törmälä mindkettejüket maga mögé utasította. Innentől kezdve a kiállásokig nem változott a sorrend körülötte.
Bereznay viszonylag későn, a 8. körben cserélte le a közepes gumikat lágyakra, és miután mindenki megtette ezt, a magyar pilóta visszakerült az eredeti rajthelyére, köszönhetően annak, hogy Törmälä és Brendon Leigh még a 7. körben második kerékcserére kényszerült. A közvetítésből nem derült ki, hogy mi történt, de mivel közvetlenül egymás mögött haladtak, minden bizonnyal összeütköztek.
Ezt követően sokáig csendes futama volt a McLaren pilótájának, de három körrel a vége előtt nagy hajrába kezdett. A 17. kör elején Simon Weigang mellett ment el, a következőben pedig előbb Matthijs van Ervent, majd Romanidist utasította maga mögé. Az utolsó métereken pedig a korábban az élmezőnyben csatázó, de egy összeérés következtében visszaeső Longuet-t is megelőzte. Mindez azonban így is csak a 12. helyre volt elég, ami David Tonizza büntetése miatt végül a 11. lett, de Bereznay ezzel együtt is pont nélkül állt a táblázaton öt futam után.

A futamot Marcel Kiefer nyerte, és sokáig úgy nézett ki, hogy kettős Red Bull-siker születhet, ám Rasmussent a18. kör végén, illetve az utolsó elején mindkét Mercedes megelőzte, ráadásul a dán versenyző megpördült a Rettifilóban, így csak a 8. pozícióban intették le. Csapattársa mögött így Moreno és Jarno Opmeer ért célba, ám előbbit, valamint az utánuk befutó Tonizzát utólag megbüntették, így Blakeley ismét elkönyvelhetett egy 3. helyet.
A két héttel ezelőtti alkalomhoz hasonlóan a magyarok számára ezúttal is jól indult a csütörtöki nap, hiszen Bereznay mellett Sipos is lehetőséget kapott, ismét Donoso helyén. Az Alpine versenyzőjének Belgiumban is a Q2 jelentette a végállomást, és a 13. helyről várhatta az esti versenyt. Honfitársa viszont idei legjobb kvalifikációját produkálta, és az 5. pozíciót szerezte meg, és közvetlenül csapattársa, Bari Boroumand mögül indulhatott.
A futam nedves pályán kezdődött, ami stratégiai szempontból kifejezetten érdekesnek ígérkezett, mivel a 2. Rasmussen, valamint a mezőny hátsó fele intermediate-eken, a többiek extrém esőgumikon rajtoltak. Bereznay azonban érdemben nem vehetett részt a küzdelemben, ugyanis az Eau Rouge felé menet balesetbe keveredett, aminek következtében visszaesett az utolsó helyre, messze lemaradva a többiektől, ráadásul még ki is kellett állnia. A felvételeken nem látszott egyértelműen, hogy volt-e kontakt Rasmussen és közte, mindenesetre a McLaren eltalálta a falat, majd keresztbeállt a pályán. Sipos szintén járt a bokszban az 1. kör végén, mert úgy ítélte meg, hogy a zöld oldalfalú abroncsok nem bizonyultak jó választásnak. Az Alpine versenyzője így a 18. pozícióban tért vissza a pályára.
Sipos a 4. körben javított egy pozíciót, miután Moreno lecserélte az esőgumijait. A mezőny nagy része, beleértve a magyar pilótát is, a 7. körben tette meg ugyanezt, és így az újonc visszaesett a 18. helyre. Végül azonban a 16. pozícióban intették le, miután Leigh és Moreno másodszor is kereket cserélt, de a spanyol versenyző utólag elé került, mert Sipos több büntetést is összeszedett. Ami Bereznayt illeti, Prešnajder kiesése miatt a 19. helyen zárt, közel 1 perces lemaradással mindenki máshoz képest.
Végül kiderült, hogy azok jártak jól, akik intereken indultak: Rasmussen a verseny első részében folyamatosan esett vissza, de mivel nem kellett kiállnia, végül könnyedén megnyerte a futamot. Opmeer hasonló taktikával lett 2., míg Tonizza a pole pozícióból indulva a virtuális dobogó legalsó fokára állhatott fel. A holland versenyző 101 ponttal áll a táblázat élén, 14 egységgel megelőzve Blakeley-t, és további 9-cel a Red Bull pilótáját. A magyaroknak a bajnokság első felébennem jött össze a pontszerzés.
Az egyéni pontverseny állása hat futam után
Helyezés |
Versenyző |
Pont |
1. |
Jarno Opmeer |
101 |
2. |
Lucas Blakeley |
87 |
3. |
Frederik Rasmussen |
78 |
4. |
Marcel Kiefer |
62 |
5. |
Bari Boroumand |
55 |
6. |
Nicolas Longuet |
42 |
7. |
Daniel Moreno |
39 |
8. |
Fabrizio Donoso |
31 |
9. |
David Tonizza |
28 |
10. |
Álvaro Carretón |
24 |
11. |
Brendon Leigh |
20 |
12. |
Sebastian Job |
16 |
13. |
Daniele Haddad |
8 |
14. |
Simon Weigang |
8 |
15. |
Joni Törmälä |
5 |
16. |
Michael Romanidis |
2 |
17. |
Filip Prešnajder |
1 |
A csapatok közötti bajnokság állása
Helyezés |
Csapat |
Pont |
1. |
Red Bull |
140 |
2. |
Mercedes |
140 |
3. |
Aston Martin |
96 |
4. |
Alpine |
73 |
5. |
McLaren |
55 |
6. |
Ferrari |
48 |
7. |
Williams |
26 |
8. |
Alpha Tauri |
20 |
9. |
Alfa Romeo |
9 |
10. |
Haas |
0 |