Felcsillant a remény a motorjaival küzdő Mercedes előtt?

Forma-1, USA Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Mercedes, Valtteri Bottas
AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 24: Yuki Tsunoda of Japan driving the (22) Scuderia AlphaTauri AT02 Honda leads Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 on track during the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on October 24, 2021 in Austin, Texas. Chris Graythen/Getty Images/AFP (Photo by Chris Graythen / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas USA Nagydíj után adott nyilatkozata alapján lehet, hogy látja már a fényt az alagút végén a sorozatos megbízhatósági problémákkal küzdő Mercedes? A finn pilóta mindenesetre reméli, nem lesz szüksége további motorcserékre.

Biztató jel lehet a Mercedesnek az idei szezon hátralevő öt versenyére, hogy Valtteri Bottas legutóbbi motorcseréje után nem találtak problémát a finn pilóta V6-osával, aki így reméli, többet nem kell büntetést elszenvednie. Mindez pedig nemcsak rá, hanem Lewis Hamiltonra nézve is jó hír, mind ami az ő motorját, mind ami a Red Bull és Max Verstappen elleni csatát illeti.

Bottas az USA Nagydíjon is megszenvedte a motorcserét Forrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Chris Graythen

Bottasnak az USA Nagydíj hétvégéjén idei hatodik belső égésű motorját szerelték be, azaz az elmúlt négy versenyből háromszor is büntetést kellett cipelnie, és ha hozzávesszük, hogy Isztambulban Hamiltonnál cseréltek, kijön, hogy a Mercedesnek az elmúlt négy verseny mindegyikén be kellett szerelnie egy új motort.

Hogy megbízhatósági problémák állnak a háttérben, azt a címvédő istálló is elismeri, ám hogy pontosan miről van szó, és mivel próbálkoznak annak orvoslására, azt természetesen nem árulják el.

Az austini versenyhétvégén sokatmondó volt, hogy az első szabadedzésen Hamilton és Bottas autójában is feltekerték a motort. Ezt ugyan nem mondták meg, de gyaníthatóan ennek is a megbízhatósági problémákhoz és az esetleges hibakereséshez van köze, vagy akár az újonnan kiötlött megoldást is tesztelhették vele.

Akárhogy is, a jelek szerint egyelőre nem fontolgatnak újabb cserét a finnél. „Nagyon remélem, hogy ennyi volt erre az évre.

mivel ilyen szoros bajnoki csatánál az öt helyes hátrasorolás is nagyon nagy hátrány a versenyre" – nyilatkozta Bottas az USA Nagydíj után.

Bottas reméli, hogy nem kell többet motort cserélni a Mercedesnek Forrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Mark Thompson

A finn pilóta úgy érzi, az, hogy nála kellett többször motort cserélni, pusztán a véletlen műve. „Szerintem csak nem voltam szerencsés.

A szerencse azonban nem állt mellettem, több meghibásodásunk is volt, és nem voltunk szerencsések. De nagyon reméljük, hogy most már mindent rendbe hoztunk. Az idő majd eldönti."

Mindez pedig azért is lenne életbevágóan fontos, mert ha Bottas nem kell több hátrasorolást elszenvedjen, akkor segítheti Hamiltont az egyéni, a Mercedest pedig a konstruktőri világbajnoki cím megszerzésében. Azonban ha ismét új motort kell majd kapjon, az az Austinban látható módon hatással lehet Verstappen és Hamilton párharcára is, és taktikai szempontból védtelenné teheti a hétszeres világbajnokot a két Red Bull-lal szemben.

Wolff szerint nem Cowell miatt van az egész

Most már nyugodtan kijelenthető, hogy a teljes hibrid-éra alatt nem volt még a mostanihoz hasonló megbízhatósági krízis a Mercedesnél, amely komolyan aggódik Lewis Hamilton miatt, és nem zárja ki, hogy egy ötödik motort adjon a britnek, minimalizálva a szinte biztosan a vb-címbe kerülő kiesés kockázatát. Közben pedig olyan hangok szűrődnek ki az F1-es paddockból, amelyek a Mercedes motorrészlegét tavaly év közepéig irányító Andy Cowell távozásában látják a mostani problémák okait.

Andy Cowell távozása most kezdte éreztetni a hatását? Forrás: DPPI/Florent Gooden

Toto Wolff csapatfőnök szerint azonban nincs összefüggés. „A szervezet erősségét a mélysége adja. Andy egyértelműen kivételes személyiség, aki hozzájárult a sikerhez, amikor itt volt, de Hyvel (Thomas, Cowell utódja - a szerk.) is az, és mellette mindenki más is. Száz százalékig megbízom a felépítésünkben. A motorfejlesztés nem egyik napról a másikra történik, hosszú kifutása van, akár jól, akár rosszul mennek a dolgok."

„Andy masszív részese volt a múltbeli sikereinknek, de Hywel és mindenki más is. Úgyhogy nem hiszem, hogy rá lehetne fogni arra, hogy az egyik vezető úgy döntött, távozik. A szervezetnek így is nagyon mélyen gyökereznek az erősségei" – söpörte le az asztalról a feltételezéseket az osztrák.