Sainz és a Ferrari okos trükkel cselezte ki a sportfelügyelőket és a McLarent

Forma-1, USA Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari, Charles Leclerc, Lando Norris, Daniel Ricciardo, McLaren
AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 24: (L-R) Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) McLaren F1 Team MCL35M Mercedes, Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF21, Carlos Sainz of Spain driving the (55) Scuderia Ferrari SF21 and Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren F1 Team MCL35M Mercedes on track during the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on October 24, 2021 in Austin, Texas. Chris Graythen/Getty Images/AFP (Photo by Chris Graythen / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Carlos Sainz nem érezte jogosnak, hogy egy helyet két McLarent is el kell engednie az USA Nagydíjon, így aztán a csapata segítségével megoldotta, hogy Lando Norris elengedését tulajdonképpen meg nem történtté tegye.

Az USA Nagydíjon a Ferrari három és fél pontra csökkentette hátrányát a konstruktőri pontversenyben a harmadik helyezett McLarennel szemben, amiben nagy szerepe volt Carlos Sainz és a csapat szemfülességének is. A spanyol pilóta már az első körben csatába keveredett a két papaja színű autóval, és úgy sikerült előttük maradnia, hogy a 12-es kanyarban kiszaladt az aszfaltozott bukótérbe.

Sainz érezte, hogy ebből büntetés lehet, ezért néhány kanyarral később elengedte az egyik McLarent, csakhogy Lando Norris és Daniel Ricciardo addigra helyet cserélt, így a brit helyett az ausztrál slisszolt el a Ferrari mellett. A felügyelők viszont úgy vélték, hogy Sainz Norrisszal szemben szerzett előnyt, ezért a brit pilóta elengedésére utasították a spanyolt. Sainznak mindez nem tetszett, de egy ügyes trükkel végül megoldotta a helyzetet.

Sainz az első körben nagyot csatázott a két McLarennel Forrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Chris Graythen

A közvetítésben is hallható volt, amint Riccardo Adami, Sainz versenymérnöke közli a felügyelők döntését a pilótájával, aki azt az ellenérvet hozta fel, hogy egy McLarent már elengedett. A további történésekről azonban lemaradtunk, a következő körben Adami ugyanis azt mondta, hogy „már megvitattuk a dolgot, és attól tartok, most meg kell tennünk, engedd el!"

Sainz ezután visszakérdezett, hogy hol álljon félre, majd amikor kicsivel később Adami közölte, hogy „most, a 11-es kanyar előtt", a nyolcas kanyarban elengedte Norrist, majd közvetlenül mögötte maradva egy másodpercen belül szelte át az érzékelő pontot, így a 12-es kanyar előtti egyenesben nyithatta a hátsó szárnyat, aminek segítségével visszaelőzte a McLarent.

Sainz a nyolcas kanyarban elengedi Norrist Forrás: F1 TV

A verseny végén a Ferrari spanyolja kevesebb mint egy másodperccel zárt Norris előtt a hetedik helyen, amit tulajdonképpen ennek az okos húzásnak köszönhetően szerzett meg.

Miután megcsinálta az előzést, a biztonság kedvéért azért megkérdezte Adamit, hogy ez így szabályos volt-e, aki megnyugtatta, hogy igen.

A McLarennek sem volt ellenvetése, ezért nem is tettek panaszt az FIA-nál, Andreas Seidl csapatfőnök pedig egyenesen megdicsérte volt pilótáját,

mondván kalapot emel a dörzsöltsége előtt (valójában ugyan nem Sainz ötlete volt az elengedés helye).

DRS ide vagy oda, azért nem volt sima a visszaelőzés: Sainz ebből a távolságból vetődött be Norris mellé a 12-es kanyar előtt, és fordult be tökéletesen Forrás: F1 TV

„Okosan csinálta, a szabályok megengedik ezt – mondta Seidl. – Az én nézőpontomból világos volt, hogy [az első körben] Carlos csak azzal tudta visszaelőzni Landót, hogy lement a pályáról. Ezért számítottunk rá, hogy vissza kell adnia a pozíciót, amit később meg is kellett tennie. Sajnos azonban okosan csinálta, hogy rögtön vissza tudja előzni Landót a következő egyenesben, így ebből nem profitáltunk."