Carlos Sainz nem érezte jogosnak, hogy egy helyet két McLarent is el kell engednie az USA Nagydíjon, így aztán a csapata segítségével megoldotta, hogy Lando Norris elengedését tulajdonképpen meg nem történtté tegye.
Az USA Nagydíjon a Ferrari három és fél pontra csökkentette hátrányát a konstruktőri pontversenyben a harmadik helyezett McLarennel szemben, amiben nagy szerepe volt Carlos Sainz és a csapat szemfülességének is. A spanyol pilóta már az első körben csatába keveredett a két papaja színű autóval, és úgy sikerült előttük maradnia, hogy a 12-es kanyarban kiszaladt az aszfaltozott bukótérbe.
Sainz érezte, hogy ebből büntetés lehet, ezért néhány kanyarral később elengedte az egyik McLarent, csakhogy Lando Norris és Daniel Ricciardo addigra helyet cserélt, így a brit helyett az ausztrál slisszolt el a Ferrari mellett. A felügyelők viszont úgy vélték, hogy Sainz Norrisszal szemben szerzett előnyt, ezért a brit pilóta elengedésére utasították a spanyolt. Sainznak mindez nem tetszett, de egy ügyes trükkel végül megoldotta a helyzetet.

A közvetítésben is hallható volt, amint Riccardo Adami, Sainz versenymérnöke közli a felügyelők döntését a pilótájával, aki azt az ellenérvet hozta fel, hogy egy McLarent már elengedett. A további történésekről azonban lemaradtunk, a következő körben Adami ugyanis azt mondta, hogy „már megvitattuk a dolgot, és attól tartok, most meg kell tennünk, engedd el!"
Sainz ezután visszakérdezett, hogy hol álljon félre, majd amikor kicsivel később Adami közölte, hogy „most, a 11-es kanyar előtt", a nyolcas kanyarban elengedte Norrist, majd közvetlenül mögötte maradva egy másodpercen belül szelte át az érzékelő pontot, így a 12-es kanyar előtti egyenesben nyithatta a hátsó szárnyat, aminek segítségével visszaelőzte a McLarent.

A verseny végén a Ferrari spanyolja kevesebb mint egy másodperccel zárt Norris előtt a hetedik helyen, amit tulajdonképpen ennek az okos húzásnak köszönhetően szerzett meg.
Miután megcsinálta az előzést, a biztonság kedvéért azért megkérdezte Adamit, hogy ez így szabályos volt-e, aki megnyugtatta, hogy igen.
A McLarennek sem volt ellenvetése, ezért nem is tettek panaszt az FIA-nál, Andreas Seidl csapatfőnök pedig egyenesen megdicsérte volt pilótáját,
mondván kalapot emel a dörzsöltsége előtt (valójában ugyan nem Sainz ötlete volt az elengedés helye).

„Okosan csinálta, a szabályok megengedik ezt – mondta Seidl. – Az én nézőpontomból világos volt, hogy [az első körben] Carlos csak azzal tudta visszaelőzni Landót, hogy lement a pályáról. Ezért számítottunk rá, hogy vissza kell adnia a pozíciót, amit később meg is kellett tennie. Sajnos azonban okosan csinálta, hogy rögtön vissza tudja előzni Landót a következő egyenesben, így ebből nem profitáltunk."