Schumacher ráijesztett a Red Bullra, de Verstappen még jól is járt vele

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mercedes, Lewis Hamilton, USA Nagydíj
AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 24: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda leads Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 during the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on October 24, 2021 in Austin, Texas. Jared C. Tilton/Getty Images/AFP (Photo by Jared C. Tilton / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Mick Schumacher akaratlanul is fontos szerepet játszott abban, hogy Max Verstappen megnyerte az USA Nagydíjat, pedig a Red Bullnál eleinte nem örültek annak, hogy a holland pilóta útjába került.

Egy lekörözés is szerepet játszott a rendkívül izgalmasan alakuló USA Nagydíj végjátékában, két körrel a leintés előtt az élen álló Max Verstappen beszorult Cunoda Juki majd Mick Schumacher mögé is, és ezt kihasználva Lewis Hamilton már-már veszélyesen közel került hozzá. Verstappen végül pont jó ütemben előzte meg a Haast, de Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke így sem volt nyugodt.

Verstappen ennyire volt Schumachertől a DRS érzékelési pontján, a következő kanyar után a Haas-pilóta elengedte a Red Bullt, de ilyen távolságból már nagyon akadályozza az ellenfelet Forrás: F1 TV

Nagyon nehéz a lekörözötteket betervezni a stratégiába – ismerte el Horner. – Juki mögött sok időt vesztettünk és aztán Mick Schumacher is elég nagy veszteség volt. Azt gondoltam, hogy ezzel elbukjuk a győzelmet, mert az egész harmadik szektorban feltartotta Maxot, de szerencsére használhattuk a DRS-t a célegyenesben, ami az 1-es kanyar előtt levegővételnyi előnyt adott neki.”

Horner nem tagadta, hogy a helyzet miatt feszültek voltak a bokszfalon,

a Sky Sportsnak elárulta, a szívroham kerülgette őt az utolsó körök során. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke úgy vélte, az ellenfélnek szerencséje volt, mert Verstappen nyithatta a DRS-t a célegyenesben, az őt üldöző Hamilton viszont nem volt elég közel hozzá. A holland pilóta is úgy érezte, hogy kiegyenlítődött az időveszteség és a DRS révén a nyereség is.

„Két körrel a vége előtt ment előttem egy Haas és a hármas szektor elején még mindig előttem volt. Nem könnyű egy másik autót követni, különösen kopott gumikon. Szerencsére, előttem maradt, így megadta nekem a lehetőséget, hogy DRS-t használhassak, így

„Az utolsó körben már minden azon múlt, hogy jól sikerüljön az első szektor, majd a második eleje. Nem volt könnyű, mert a gumik már tényleg teljesen elkoptak, de hihetetlen, hogy győztünk itt” – nyilatkozta a holland pilóta, aki a Sergio Pérezzel közösen a Red Bull 200. dobogós helyét szerezte a Forma-1-ben.

Verstappen az érzékelési ponton 1 mp-en belül volt a célegyenesre már megelőzött Schumacher mögött, Hamilton viszont egyikükhöz sem tudott ilyen közel kerülni, így nem nyithatta a DRS-t Forrás: F1 TV

A verseny után Schumacher elmondta, próbálta a legkevésbé bonyolítani Verstappen dolgát és elkerülni, hogy bosszantó legyen a holland pilóta számára, de úgy vélte, a lekörözés is a versenyzés része, és rámutatott, hogy a Red Bull versenyzője végül nem járt rosszul azzal, ahogy az események zajlottak.

„Furcsa helyzetbe kerültem, mert épp egy tempós kanyarba hajtottam be. Az utolsó szektorban nem lehet csak úgy eltűnni. Az én autóm is a pályán van, a magam versenyét futom és próbáltam a legjobban szerepelni. Azt hiszem, Max végül kapott általam DRS-t, úgyhogy elvileg rendben kellene lennie” – összegzett.